Чи потрібно прогрівати двигун?

Чи потрібно прогрівати двигун?

28.10.2015 г. в 20:32, o-doroge

Можна сміливо стверджувати, що прогрів двигуна став інстинктом радянської людини. Дійсно, вітчизняні машини, що випускаються виключно з карбюраторними двигунами, в холодну пору року не могли рушити з місця, якщо їх попередньо не «розігрівали».

Зрозуміло, що коли на вулиці сильний мороз, і вікна машини обледеніли, питання про попереднє прогріванні машини не стоїть взагалі. Тут навіть на тахометр не треба дивитися: все одно, поки не відтануть вікна і не нагріється салон, ніхто нікуди не поїде.

Також в холодну пору року автомобіль прогрівати слід ще й тому, що необхідно розігріти загусле масло, інакше воно не зможе відпрацьовувати своє призначення. Зокрема, холодне, а значить, густе масло не в змозі змастити належним чином нутрощі двигуна, що викликає з часом «масляне голодування» кілець, вкладишів і інших деталей.

Крім того, при температурі масла 90 градусів дотримується необхідна товщина масляної кромки між вкладишем і шийкою валу — три мікрона. Тоді як при холодному, а, отже, в’язкому, маслі оптимальний розмір кромки не створюється.

«Залізний кінь» на сонці

Але як бути, якщо температура «за бортом» вище нуля, чи варто в такому випадку прогрівати мотор перед дорогою? Багато автолюбителів вважають, що «якщо бережеш екологію — ні, якщо двигун — так».

Що стосується «ветеранів» автопрому, машин з двигуном карбюраторного типу, то відповідь однозначна — треба гріти мотор в будь-який час року. А от у випадку інжектора, думки інженерів і автолюбителів розходяться.

Перші в більшості своїй ратують за прогрівання інжектора в будь-який час року, хоча б пару хвилин — приблизно до 1500-2000 оборотів, або до першого поділу тахометра. У якості «страшилки» розповідають, що на машині після різкого старту на холодному двигуні може обірвати спідницю поршня циліндра.

Гріти чи не гріти?

Абсолютна меншість автолюбителів машину свою в тепле пору року не прогрівають, що називається «сів, завів і поїхав». Вважають зайвою витратою часу. У перепалку вступають обурені водії, мовляв, машину гвалтують — їдуть на холодному двигуні.

Один автомобіліст зазначає на форумі, що при холодному двигуні збільшується витрата бензину при русі мало не в два рази, тому що «для нормальної роботи холодного движка потрібно більш багата суміш». А при прогріванні до 50 градусів «двигун тягне краще і знос менше». Опонент не згоден: «прогрів на ходу все одно виграє, так як час скорочується». При цьому температура повітря не повинна бути нижче мінус 20, таким чином, можна навіть у невеликий мороз рухатися спокійно, зазначає учасник форуму.

Деякі посилаються на те, що є ряд машин, які без попереднього прогріву просто не поїдуть, будуть «тупити і сіпатися». Так що це питання суто індивідуальне , вважають власники авто .

А якщо гріти, то скільки?

Прогрівати двигун довго, наприклад більше 5 хвилин, шкідливо вважає ряд автомобілістів, так як холостий хід шкідливий для двигуна. Не можна допускати «спрацьовування вентилятора і включення великого кола», зазначає досвідчений водила. Навіть після прогрівання варто їхати на невисоких оборотах якийсь час, таким чином, двигун зігріється швидше і без шкоди для нього.

Що стосується дизеля, то вважається, що сучасний дизель на холостому ходу прогріти практично неможливо. І все ж, прогрівати дизельний движок слід, проте не слід газувати перший кілометр і не піднімати обороти вище двох тисяч.

Водночас, на випадок, якщо часу обмаль і потрібно їхати відразу після заводу, то слід почекати, «поки масло заповнить всі магістралі, тобто встановиться робочий тиск», тоді вже можна рушати, при цьому «уникаючи різких прискорень і інтенсивних навантажень», радить водій з великим стажем.

Думка експертів

На думку інженерів автозаводу, сучасні двигуни, що заправляють маслом і охолоджувальною рідиною, рекомендованими виробником машини, як правило, не потребують прогрівів перед початком руху. Випробування, які пройшли в Самарі, показали відсутність прискорення зносу деталей непрогрітого двигуна в разі, якщо він працює з помірним навантаженням. З точки зору фахівців ВАЗа, можливо, це відбувається тому, що в русі мотор швидше досягає оптимальної температури.

Таким чином, попереднє прогрівання мотора мало того, що нічого не дає, водночас негативно позначаючись на здоров’ї водія та довкіллі через викид великої кількості токсичних компонентів. Крім того, це невиправдано і з економічної точки зору — прогрів движка обертається додатковою витратою палива. Тому краще «розігрівати» мотор в процесі руху з помірним навантаженням.

загрузка...
А это вы видели?
Что необходимо купить в авто на зиму

Что необходимо купить в авто на зиму

28.10.2015 г. в 18:32, mediaport.net.ua

Вопреки глобальному потеплению первые морозы все же наступают, а вместе с ними - и первые кандидаты на не почетное звание «подснежников».
Прочитать статью
И вот еще посмотрите:
Что выгоднее: починить машину или заменить на новую?

Что выгоднее: починить машину или заменить на новую?

28.10.2015 г. в 16:57, Лайфхакер

Практически у каждого автовладельца, который не очень часто меняет свою машину или вообще ее не меняет, встает вопрос: не выгоднее ли заменить машину на новую, чем тратить деньги на ремонт своей родной и привычной, но уже разваливающейся «старушки»?
Прочитать статью
загрузка...
Ну и еще одна статья
Популярные мифы о зимней эксплуатации автомобиля

Популярные мифы о зимней эксплуатации автомобиля

28.10.2015 г. в 16:35, Fishki.net

Да, да… скоро все начнется опять. Споры как нужно и что лучше. Давайте вспомним наиболее стойкие автомобильные мифы про эксплуатацию автомобилей зимой в морозы, а вы скажете с чем вы не согласны или что для вас оказалось сюрпризом. Итак, поехали…
Прочитать статью

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть