Чи якісне в Україні біопаливо? (результати дослідження)

Чи якісне в Україні біопаливо? (результати дослідження)

17.07.2016 г. в 10:03, automotoclub

Біопаливо: заправлятися чи не заправлятися? Питання ці турбують багатьох автомобілістів. Пропонуємо тематичне дослідження проведене Інститутом споживчих експертиз.

Як свідчить статистика, сумарно ринок продажу традиційного бензину в Україні за останні два роки втратив близько 27 відсотків. А ось продаж біопалива, судячи з заяв трейдерів, які його реалізують, навіть зріс. Безумовно, причина тут одна – автолюбитель хоче економити. Люди заможні ставлять ГБО, а кому газ в машині не по кишені, воліють «альтернативу». Різниця може досягати чотирьох гривень на літрі – серйозний аргумент! А раз є попит – буде і пропозиції з надлишком.

Першою в Україні такий бензин з додаванням абсолютизованого біоетанолу почала реалізовувати мережа автозаправних комплексів БРСМ-Нафта. Експеримент виявився вдалим, і це змусило задуматися ринок. Не так давно «альтернатива» з'явилася і в мережі WOG.

Світове виробництво біопалива до 2017 року має збільшитися на 25%, і скласти близько 140 млрд. літрів. В Європейському союзі основна частина виробництва біопалива припадає на біодизель, вироблений з ріпаку, і його споживання стабільно зростає. Ми також не стоїмо на місці, зокрема, найбільша на сході країни мережа АЗК Паралель також вирішила запровадити «альтернативу». Нове паливо Е95-40, як стверджують у компанії, пройшло сертифікацію МАСМА-СЕПРО, виробляється в заводських умовах в суворій відповідності з ТУ. Таке паливо в будь-яких пропорціях може бути змішане з традиційним бензином. Поки новинка є тільки в Запоріжжі, але компанія обіцяє почати продажі і в деяких інших містах.

А як справа з якістю подібного палива? Деякі трейдери виробляють його самостійно, тому певні побоювання є. Це і стало приводом «взятися за каністри» у столичному Інституті споживчих експертиз.

Поки що вибір такого бензину не особливо великий – спиртове паливо експерти знайшли у п'яти мережах АЗК – БРСМ-Нафта, Паралель, WOG, КЛО та Авіас. А ось результати виявилися трохи кращі, ніж у минулому році.

Скільки спирту в біопаливі?

Багато автомобілістів з недовірою ставляться до біопалива, і абсолютно даремно. Поки ніхто офіційно не довів, що витрата палива на якісному «еко» бензині буде вищою, навпаки, стендові випробування свідчать про зворотне. Також багато водіїв побоюються спирту в паливі, мовляв, спирт – «це ж вода». Цей розхожий стереотип також не зовсім відповідає дійсності. В бензин не додають харчовий спирт, який із задоволенням «витрачають» наші організми, а неочищений, з великою кількістю сивушних масел, зневоднений і денатурований бензином.

Лабораторні випробування почалися з головного — з визначення об'ємної частки біоетанолу, величина якої і обумовлює основні властивості спиртового палива. Треба зазначити, що спиртове паливо ділиться на дві категорії – автобензин з вмістом біоетанолу не менше 30% відноситься до альтернативних палив, якщо біоетанолу менше 30% - не є альтернативним, а відносяться до спиртових за марками Е5, Е7, Е10 (згідно Технічного регламенту) і ці марки бензинів не можна плутати з альтернативними паливами – вони випускаються за різними нормативними документами!

За підсумками лабораторних випробувань, всі зразки виявилися альтернативними, тобто етанолу виявилося більш, ніж 30 відсотків. Найменше «спирту» виявилося в зразках Е95-40 від мережі Паралель (30, 6 відсотка), і БРСМ – нафта (34,7 %), максимум – у Авіаса (37,7 відсотка).

Перевірка октану біопалива

Зазвичай у альтернативних палив є неабиякий запас по цьому параметру. Так вийшло і цього разу.

Цей показник характеризує стійкість палива до детонації — передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна із-за зайвих навантажень. Октанове число вимірювали по дослідницькому методу. І знову – картина. Найвищий запас міцності виявився у пального А-95Е Преміум+ від мережі БРСМ-нафта – 97,2 одиниці і нового палива мережі Е95-40 від мережі Паралель – 97 одиниць.

Бензол та ароматика

Як відомо, бензол і ароматичні вуглеводні це речовини, які можуть завдати шкоди паливній системі і призвести до її передчасного зносу. Крім того, не випаровуючись цілком, бензол змиває масляну плівку в моторі, що призводить до підвищеного зносу циліндрів двигуна. Ну і звичайно, вони завдають шкоди навколишньому середовищу.

Однак без ароматичних вуглеводнів неможливо виробляти якісний бензин, оскільки ароматика – це процеси вторинної переробки нафти, які дають високооктановий компонент. Негативний бік, це негативний вплив на навколишнє середовище, тому зміст цих компонентів обмежують у нормативних документах. В альтернативних бензинах за рахунок 30-відсоткового вмісту біоетанолу, вміст ароматичних вуглеводнів можна скоротити, так як спирт має велике октанове число.

Спиртові бензини виробляються за ТУ, тому виробник сам визначає граничні кількості цих речовин, наприклад, того ж бензолу. Наприклад, у Авіас допускається до 2.5 %, а у КЛО 4 %. Тому оцінювали за фактичним змістом, з оглядкою на ДСТУ для поліпшеного «дев'яносто п'ятого», який не допускає вміст бензолу більше 1%. Практична відсутність цієї шкідливої речовини (від 0,4 до 0,6 одиниць) виявилося в зразках Паралель, БРСМ-нафта і WOG. Відмінний результат! А найбільше бензолу і ароматики виявилося в паливі Авіас (відповідно 1,2 і 15,1 %), але це з запасом укладається в нормативи ТУ.

Корозія не пройде

Одним з найважливіших експлуатаційних показників спиртового палива є корозійна активність. Справа в тому, що спирт є сильним розчинником і роз'їдає гумові і пластикові деталі паливної системи. Щоб цього уникнути, до складу біопалива потрібно вводити спеціальну присадку, що підвищує значення кислотного параметра pH. В цілому, цей показник повинен бути від 6 до 9 одиниць. Всі учасники впоралися з цим тестом, а найвище значення (7,6 одиниці) було виявлено в пробі палива А-95Е Преміум+ від мережі БРСМ-нафта. У решти учасників значення також вище семи. Такі показники говорять про те, що за своїм антикорозійним властивостям спиртовий бензин практично не відрізняється від звичайного бензину і є нешкідливим для гумотехнічних деталей двигуна.

Підсумки.

Результати показали, що заправлятися «спиртовим» бензином без ризику для власного автомобіля можна. Більше того, якість його також зростає рік від року. Подібне паливо починає з'являтися і у великих регіональних мережах, це говорить про те, що конкуренція в даному сегменті буде посилюватися. Можна порадіти за автомобілістів Запоріжжя, Кривого Рогу та інших міст сходу – тепер у них також є можливість їздити дешевше. У будь-якому випадку, конкуренція – це запорука справедливої ціни і якості, що не може не радувати автомобілістів.

Дмитро Сисоєв.

загрузка...
А это вы видели?
Эксперимент: сколько топлива сжигают любители резких стартов?

Эксперимент: сколько топлива сжигают любители резких стартов?

17.07.2016 г. в 08:32, mail

Мы вычислили, как растет расход топлива у любителей мощных ускорений и светофорных гонок.
Прочитать статью
И вот еще посмотрите:
У Києві відкрився перший сервісний центр нового зразка, що має замінити «МРЕО» (фото)

У Києві відкрився перший сервісний центр нового зразка, що має замінити «МРЕО» (фото)

17.07.2016 г. в 07:42, «AvtoVod»

Конкурс на посади співробітників склав аж 43 претенденти на місце. Поки що в новому центрі не приймають іспити на право керування транспортними засобами, але інші послуги вже надаються.
Прочитать статью
загрузка...
Ну и еще одна статья
Как вести себя при ДТП, чтобы страховщики заплатили

Как вести себя при ДТП, чтобы страховщики заплатили

16.07.2016 г. в 08:43, ubr

Мы узнали у экспертов, как правильно составить заявление в страховую, можно ли провести экспертизу самому и в какие сроки нужно уложится, чтобы не остаться без денег.
Прочитать статью

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть