Вбережіть найдорожче: правила перевезення дітей в автомобілі

Вбережіть найдорожче: правила перевезення дітей в автомобілі

26.08.2016 г. в 02:08, uainfo

У 21 столітті, коли чи не у кожній сім'ї є власне авто, питання високого рівня травматизму в дорожньо-транспортних пригодах та безпеки дітей при їх перевезенні є особливо актуальними. Як максимально убезпечити малюків і який саме захист буде найнадійнішим?

Очевидно, що перевезення дітей може і повинно здійснюватися виключно у спеціальних дитячих автокріслах. Сьогодні їх вибір, виходячи з від віку і/або ваги дитини дуже різниться, тож варто розібратися детально, на що саме слід звернути першочергову увагу, підбираючи крісло для малюка.

Статистика свідчить, що кількість дітей, котрі гинуть у ДТП, у два рази перевищує кількість загиблих дітей-пішоходів та дітей-велосипедистів. При цьому 30% постраждалих у аваріях складають малолітні діти, і, на жаль, 70% з них гине.

Також невтішним залишається факт, що при ДТП діти зазвичай отримують значно важчі травми, аніж дорослі пасажири, котрі перебували в тому ж автомобілі. Це закономірно, оскільки найбільш вразливими у дитячому тілі є шийні хребці, так як дитячий хребет ще не достатньо міцний, а голова - досить важка.

Та, на жаль, самим трагічним є той факт, що самі батьки не достатньо дбають про безпеку власних дітей. Небажання тратитися на покупку автокрісла, лінь використовувати його - встановлювати, фіксувати, застібати в ньому дитину, небажання змушувати дитину, якщо вона в автокріслі вередує - ці фактори дуже часто стають причиною невтішних результатів, яких можна було уникнути, поставивши безпеку на перше місце.

Давайте спробуємо розібратися, що саме відбувається з малюком, котрий під час ДТП перебуває на колінах дорослого пасажира. Доведено, що вага тіла, котре знаходиться в автомобілі, збільшується на порядок пропорційно на кожні 10 кілометрів. Таким чином, дитина, маса котрої становить 10 кг, при швидкості руху близько 100 км/год важитиме 100 кілограм. Наскільки імовірно, що дорослий може втримати на руках 100 кілограм ваги, котрі за інерцією при зіткненні рвонуть вперед? Дитина прискорюється, як куля, та б'ється у вітрове скло чи передню панель транспортного засобу з навантаженням в 100 кг, незалежно від того, пристебнутий в той момент дорослий чи ні.

Швидкість завжди грає критичну роль в ДТП. Наприклад, під час зіткнення транспортного засобу та пішохода на швидкості близько 90 км/год людина здатна вилетіти з зашнурованого взуття! Якщо швидкість становить, здавалося б, всього 40 км/год, непристебнутий водій може вилетіти з власного сидіння, перелетіти кермо і, пробивши собою вітрове скло, вилетіти на проїжджу частину. Якщо непристебнутий пасажир утримує на своїх колінах дитину старше 1 року, то, у разі аварії, її спершу вдарить об спинку переднього сидіння, а тоді на неї обвалиться десятикратна вага дорослого. Тобто, коли вага дорослого дорівнює 70 кг, дитина відчує на собі навантаження у 700 кілограм! Для дитячого організму ця вага виявиться смертельною. І не варто втішати себе ілюзіями, буцімто в разі небезпеки ви матимете час зреагувати і вжити заходів. Як правило, після моменту зіткнення і до абсолютної зупинки автомобіля минає не більше 0,4 секунди, а цього недостатньо навіть для того, щоб зрозуміти, що сталася ДТП.

У Правилах Дорожнього Руху України зафіксовано, що дітей віком молодше 12 років (і нижче 1,50 м) можна перевозити виключно у спеціальних дитячих автокріслах - не допускається перевезення на колінах дорослих, на подушках чи, тим більше, стоячи поміж сидінь! Застосування спеціальних крісел для перевезення дітей в автомобілі знизило відсоток дитячого травматизму при ДТП у 3,5 рази!

Принцип дії автокрісел максимально простий - їх функція полягає у тому, щоб захистити дитину від сили інерції у момент зіткнення. З результатів краш-тестів видно, як непристебнутого пасажира у такий момент кидає по салону автомобіля, і власною вагою він може навіть вбити тих, хто пристебнутий пасками безпеки. Звичайних ременів для дорослих для дитини буде недостатньо, оскільки розраховані ті на зріст вище 1,35 м і масу тіла мінімум 36 кг. Тобто навіть дорослий, вага котрого не досягає 36 кг, а зріст - 1,35 м, має перевозитися в автокріслі.

І зверніть увагу на те, що автокрісло неможливо замінити подушкою, оскільки при ДТП подушка згинається під вагою дитини, тому користі від неї не буде жодної.

Так само неприпустимо пристібатися одним спільним ременем разом з дитиною, котра сидить на колінах у дорослого, оскільки у момент зіткнення вага його збільшиться кратно до швидкості і буде давити на ремінь, а отже - і на дитину, що загрожує їй переломами та удушеннями.

Очевидно, що не допускається перевезення пристібнутим дорослим дитини у слінгу, оскільки у момент аварії її просто викине з нього.

Правила вибору автокрісла для дітей

Насьогодні існує широкий вибір дитячих автокрісел для вікової категорії 0-12 років. Для наймолодших рекомендовано використовувати автолюльку (вікова категорія 0). Вона встановлюється на автокрісло боком, має широкий пасок безпеки, котрий фіксує дитину в люльці, і пристібається ременями безпеки автомобіля. В такій люльці дитина знаходиться повністю в лежачому положенні.

Автолюльки категорії 0+ розраховані на дітей вагою 3-13 кг, що приблизно становить до 1,5 років. Зазвичай вони мають жорстку ручку-переноску, на котрій можна змінювати кут підйому, а також тип кріплення - власними пасками безпеки, ременями безпеки транспортного засобу чи за допомогою спеціальних жорстких кріплень системи ISOFIX. У комплект входить жорсткий підголівник для дітей молодше 2 місяців, який можна потім зняти.

Для перевезення дітей 13-36 кг слід придбати спеціальне автокрісло. Їх випускають у 3 категоріях: 13-18 кг, 18-36 кг, а також універсальне крісло 13-36 кг, яке для зручності дозволяє ще і від'єднувати спинку таким чином, що залишається так званий "підпопник" - бустер, в котрому можна перевозити дітей вагою 22-36 кг. При потребі можна придбати окремо сам бустер, який фіксується ременями безпеки.

На жаль, автокрісла бувають різної якості і по-різному проявляють себе при дорожніх пригодах, тому при покупці слід обов'язково переконатися у якості матеріалів, швів, а також пружності ременів. Не намагайтеся зекономити, купуючи дешеві крісла сумнівних виробників - у разі необхідності вони не виконають свою основновну - захисну - функцію.

Найбезпечнішими заслужено вважаються крісла з системою кріплень ISOFIX, котра практично не допускає виносу при дорожньо-транспортній пригоді. Винос - це відстань, на яку зміщується у мить зіткнення крісло за інерцією, в залежності від швидкості руху - до 25 см. Очевидно, чим менший винос, то безпечніше, але винос залежить не так від крісла, як від якості ременів безпеки.

На жаль, не у всіх автомобілях передбачена така система кріплення. У автомобілів вітчизняних виробників їх немає точно, як і нема у іномарках старої комплектації.

Часто батьки купують уже користоване крісло з рук. При цьому дуже важливо перевіряти якість усіх ременів безпеки, кріплень та чи відповідають вони заявленим технічним вимогам.

З точки зору безпеки, задні сидіння автомобіля вважаються зручнішими для розміщення автокрісла. У правилах дорожнього руху України нема заборони на перевезення дітей у автокріслах на передніх сидіннях автомобіля, проте все ж не рекомендовано перевозити дітей до 1,5 року на передньому пасажирському сидінні. Звичайно, якщо встановити дитяче крісло на задньому сидінні немає можливості, то воно кріпиться на передньому проти руху автомобіля - спинкою вперед. При цьому обов'язково слід відключати еірбеги, оскільки ті відкриваються зі сталою швидкістю - близько 200 км/год у азіатських марках автомобілів та близько 300 км/год у американських та європейських. Зрозуміло, що при ударі в обличчя вони можуть вбити маленьку дитину. До того ж, у дітей шийні хребці ще не зміцнілі, тож у положенні спинкою вперед ризик травмування шийних хребців значно нижчий, ніж у положенні лицем вперед.

Підсумовуючи, наголосимо: ніколи не економте на безпеці і не сподівайтеся, що біда вас омине. Дорога не пробачає помилок, а життя дитини - безцінне. Вчіться на чужому досвіді і хай ваші подорожі з дитиною будуть комфортними та безпечними!

загрузка...
А это вы видели?
Як мити машину в спеку: п’ять порад автомаляра

Як мити машину в спеку: п’ять порад автомаляра

25.08.2016 г. в 13:11, mmr

Влітку в спеку велика спокуса помити машину самостійно. Прагнення заощадити похвально, але є нюанси.
Прочитать статью
И вот еще посмотрите:
Почему Ferrari красные, а Subaru синие? Разбираемся в цветах

Почему Ferrari красные, а Subaru синие? Разбираемся в цветах

24.08.2016 г. в 20:47, avtomaniya

Когда Генри Форд выпустил Model T, он сказал фразу, ставшую знаменитой: «Покупатель может выбрать любой цвет для своего автомобиля, но только в том случае, если это черный».
Прочитать статью
загрузка...
Ну и еще одна статья
Імпорт автомобілів в Україну: наскільки зросла середня вартість?

Імпорт автомобілів в Україну: наскільки зросла середня вартість?

20.08.2016 г. в 21:42, autocentre

З січня по червень поточного року в Україну було імпортовано 50 968 одиниць автотранспортної техніки на суму 805,8 млн. доларів.
Прочитать статью

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть