Гумовий апокаліпсис. Коли найкраще переходити на літню гуму?

Гумовий апокаліпсис. Коли найкраще переходити на літню гуму?

15.03.2017 г. в 08:28, nv.ua

Перехід на літню гуму — дуже важливе питання, яке виникає з приходом весни. НВ виділило найважливіші моменти про заміну гуми.

Двічі на рік власників авто мучить питання про зміну гуми. Але якщо перед зимою питання стоїть жорстко — більшість (хоча, на жаль, не всі) розуміють, що їздити на літній гумі по льоду і снігу просто небезпечно — то перехід на літню гуму часто здається не настільки критичним.

А даремно. Зимова гума влітку — не кращий вибір. А всесезонна гума, яку багато хто вважає панацеєю від усіх бід — це щось на кшталт спроби лікувати всі хвороби однією таблеткою.

Якщо ви хочете максимально знизити ризик на шляху для себе і для оточуючих, у вас повинно бути два комплекти шин в хорошому стані і «перевзуватися» потрібно вчасно.

Коли потрібно переходити на літню гуму?

Проста логіка підказує, що із завершенням мінусових температур і заморозків цілком можна міняти зимову гуму на літню. Багато хто так і робить, записуючись на шиномонтаж вже буквально на початку березня.

Але поспішати не варто. Властивості літньої гуми різко втрачаються вже при температурі нижче +5 градусів Цельсія. Враховуючи погодні «приколи», властиві для наших широт, ніхто не застрахований від морозів і снігопадів не те, що в березні, а навіть у квітні.

З іншого боку, надто затягувати зі зміною гуми не варто. Зимова гума швидко зношується на сухому асфальті (детальніше про це нижче). Тому найрозумніша стратегія тут — на всякий випадок почекати, як мінімум, до середини, а краще до останньої декади березня, а потім ретельно подивитися довгострокові прогнози погоди.

Зрозуміло, що це не найбільш достовірне джерело інформації, але навіть найбільш грубі помилки синоптиків рідко виходять за межі плюс-мінус 5 градусів Цельсія. Іншими словами, якщо в кінці березня-початку квітня заморозків не обіцяють, а температура міцно закріплюється вище +10 градусів Цельсія, цілком можна задуматися про зміну шин на літні.

Чому не варто їздити на зимовій гумі влітку?

Деякі автовласники вважають, що немає кращого способу заощадити на гумі, ніж їздити круглий рік на зимовій гумі. Мовляв, взимку вона потрібна зі зрозумілих причин, а влітку від її використання точно гірше не буде.

Буде і ще й як буде.

Зимова та літня гума створюються для роботи в різних умовах. Зимова повинна зберігати еластичність при низьких температурах, тому її роблять з гумової суміші з високим вмістом каучуку і полімерів, що містять кремній. Цей склад найбільш ефективно поводиться при низьких температурах. Якщо ж на вулиці тепло - +5 і вище, зчіпні властивості починають погіршуватися. У літній гумі, каучуку відчутно менше, за рахунок цього вона краще веде себе при високих температурах.

Малюнок протектора — ще одна істотна відмінність між літньою і зимовою гумою. У літній гумі протектор «намальований» таким чином, щоб забезпечувати відведення води і мати низьку опірність руху на сухому, а значить, шорсткому літньому асфальті.

У зимових шин малюнок протектора покликаний забезпечувати відвід не тільки води, але і бруду. Влітку на сухому асфальті через зимову гуму автомобіль починає «плисти» - гірше слухається керма, збільшується гальмівний шлях. А також — витрата палива, оскільки у зимової гуми вище опірність руху.

Зимова гума відчутно м'якше річної і більше страждає при перегріві. Їзда в теплу пору по сухому асфальту призводить до швидкого зносу зимових шин. Фактично, за один літній сезон, ви можете «зносити» комлект зимової гуми як за пару років катання виключно взимку.

Особливо, це стосується шипованої гуми. Вона взагалі не призначена для їзди по сухому асфальту. За кілька днів активної їзди в теплі і сухі весняні дні, знос шипованих шин може дорівнювати такому за тисячі кілометрів пробігу в зимових умовах. Шипи швидко стираються об сухий асфальт, і взимку ви втратите ті переваги шин, за які спочатку виклали кругленьку суму.

Чому не варто використовувати всесезонну гуму?

Існує думка, що всесезонна гума — це суто радянський винахід, викликаний прагненням економити на всьому. Це не зовсім так, всесезонну гуму використовують в деяких країнах світу, особливо, в широтах, де погода круглий рік майже не змінюється.

Але це ніяк не стосується України. У нас влітку тижнями тримається +30 з мінімумом опадів, а взимку тижнями бувають мінусові температури з рясними снігопадами. При цьому дбайливі дорожні служби взимку чистять дороги в Україні рідше, ніж Карабас Барабас чистив зуби.

Всесезонна гума влітку справляється зі своїми завданнями гірше, ніж літня. А взимку — гірше, ніж зимова. І в тому, і в іншому випадку, вона не забезпечує потрібного рівня зчеплення з дорогою і поведінки в певних температурних режимах.

Так, дешевше придбати один комплект шин, ніж два. Але використовуючи всесезонну гуму, ви просто ризикуєте своїм життям. Причому, круглий рік.

Скільки служать шини і як визначити, що їх час міняти?

Хороша гума, що використовується по сезону і піддається екстремальним перевантаженням, цілком здатна відслужити 3-5 років без помітних втрат експлуатаційних властивостей. Деякі виробники шин запевняють, що їх продукція може використовуватися і довше, але навіть такий авторитетний бренд як Michelin не рекомендує використовувати гуму довше 10 років. Навіть якщо на шинах немає видимих слідів зносу.

У будь-якому випадку, за гумою потрібно уважно стежити. Перед черговим «перевзуванням» варто уважно оглянути шини. До найбільш очевидних слідів старіння, які легко помітити навіть не фахівцю, відносяться тріщини та інші деформації.

Шини, у яких були проколи і різні ремонти, звичайно ж, прослужать менше, ніж ті, з якими поводилися дбайливо.

Трохи складніше визначити загальний знос шин, хоча і це не вимагає досвіду бувалого шиномонтажника.

На дні канавок протектора є спеціальні виступи — це індикатори. Настав час міняти шини, коли поверхня протектора знаходиться на одному рівні з виступами.

У будь-якому випадку бажано, щоб гуму перед заміною оглядали професіонали. Не варто їздити до «дяді Васі» в сусідньому гаражі, який недорого і швидко здійснює заміну гуми, навіть не дивлячись, що він ставить.

Від стану шин багато в чому залежать експлуатаційні властивості автомобіля в цілому. Краще не економити на хорошому шиномонтажі.

Не забувайте стежити за черговістю у використанні шин спереду і ззаду. Справа в тому, що шини, які стоять на передніх колесах, зношуються більше. Краще чергувати їх кожного сезону. Простіше кажучи, ставте на передні колеса ті шини, які минулого сезону стояли на задніх колесах.

Чи варто купувати окремий комплект дисків під кожен комплект гуми?

З цього приводу є різні точки зору. Деякі шиномонтажники не бачать нічого страшного в тому, щоб переодягати шини два рази в рік на одні і ті ж диски. Інші вважають, що гума від цих операцій зношується більше.

Якщо на секунду відволіктися від шин і поговорити про диски, то висновок очевидний. Диски самі по собі схильні до отримання пошкоджень в умовах «якісних» українських доріг, тому використання двох різних комплектів дисків може бути виправданим саме по собі.

Як правильно вибрати гуму на свій автомобіль?

Тут розумних правил всього декілька, але дотримуючись їх, можна легко уникнути більшості небезпек.

По-перше, не варто експериментувати з розмірністю дисків і шин. Виробники авто рекомендують певні розміри, оскільки під них розраховані параметри ходової частини автомобіля. Змінивши параметри коліс, ви створюєте зайве навантаження на підвіску. Це веде до більшого зносу, а часом і до зміни експлуатаційних властивостей.

Деякі товариші дуже люблять поставити низькопрофільну гуму на 18-дюймових дисках на авто, які спочатку йдуть на 15-дюймових дисках. Мовляв, так красивіше. Це, безумовно, не найрозумніше, що можна зробити.

Також не варто купувати гуму різного розміру на передню і задню осі. Це призводить до нерівномірного навантаження на ходову і може бути просто небезпечно. Зрозуміло, крім тих випадків, коли різна розмірність коліс передбачена самим виробником.

По-друге, вибираючи гуму, намагайтеся не економити. Не обов'язково купувати найдорожчі моделі кращих брендів. Але не варто опускати нижче середньої ціни. Досвід показує, що купивши середню за вартістю модель шин будь-якого їх шанованих брендів, ви гарантовано отримаєте цілком прийнятну якість.

Не варто економити на гумі. У кращому випадку, дешева гума просто буде швидше зношуватися. У гіршому, через погані експлуатаційні властивості, вона може призвести до неприємностей на дорозі.

загрузка...
А это вы видели?
Экзамены на водительские права по новым билетам: что изменится

Экзамены на водительские права по новым билетам: что изменится

14.03.2017 г. в 13:25, segodnya

Летом могут появиться новые экзаменационные билеты для сдачи на водительские права. Сайт "Сегодня" узнал о главных новинках и "сдал" тестовый экзамен.
Прочитать статью
И вот еще посмотрите:
Эксперты поражены результатами проверки украинского бензина

Эксперты поражены результатами проверки украинского бензина

13.03.2017 г. в 11:12, Институт потребительских экспертиз

Прошлой весной специалисты столичного Института потребительских экспертиз, проверив качество бензина А-95 на украинских АЗС, сделали вывод, что рынок медленно, но уверенно наполняется «бодягой», т.е. некондиционным топливом.
Прочитать статью
загрузка...
Ну и еще одна статья
«Ловля на живца»: как обманывают доверчивых покупателей автомобильные перекупщики

«Ловля на живца»: как обманывают доверчивых покупателей автомобильные перекупщики

10.03.2017 г. в 09:28, avtoblog

Определить перекупщика можно не только по техпаспорту автомобиля, в котором стоит имя настоящего хозяина, но и по своеобразной речи и словам, которыми он пользуется.
Прочитать статью
Загрузка...
Loading...

© 2013-2017 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть