Що ми не знали про кольори світлофора?

02.11.2015 г. в 21:01, zakarpattya

Нам здається само собою зрозумілим, що зелений колір дозволяє, а червоний - забороняє. Але чи є в цьому раціональне зерно?

Адже журавлина і брусниця не представляють небезпеки, і в той же час є безліч отруйних рослин і тварин зеленого кольору. Втім, відповідь треба шукати не у підручниках біології, а фізики.

Як відомо, світло - це хвилі, а біля хвиль є такий показник, як довжина. Біле світло являє собою суміш хвиль різної довжини, чорного світла не буває взагалі, а от іншим "чистим" кольорам відповідають певні діапазони довжини хвиль.

Якщо ми подивимося на залежність кольору від довжини хвилі, то побачимо, що для світлофора обрані кольори з найдовшими хвилями: у червоного це 650-750 нм, у жовтого - 560-590, у зеленого - 500-550. Довжина хвиль, що утворюють синій промінь, буде в діапазоні 450-480 нм. А найбільш короткі з видимих світлових хвиль відповідаю фіолетового кольору, їх довжина - 380-450 нм.

Для тих, хто придумав світлофор, і для всіх, хто цим винаходом користується, важливо, що від довжини хвилі залежить "якість" поширення світла в атмосфері Землі. Приміром, так званий закон лорда Релея пов'язує з інтенсивність розсіяного світла з довжиною хвилі, а ефект Тиндаля доводить, що в каламутньому середовищі малої довжини хвилі розсіюються сильніше, ніж довгі хвилі. Таким чином, чим більшою є довжина хвилі, тим з більшої відстані буде видно світло, тим простіше його буде помітити крізь дощ і туман. Таким чином, червоний колір зроблений забороняючим, тому що він найбільш "сильний". А зелений обраний на роль дозволяючого, тому що він найбільш "слабкий" з трьох.

Звичному нам світлофору вже більше ста років, причому ключову роль в його історії зіграли американці: у 1912 році дехто Лестер Вайр запатентував такий пристрій, а двома роками пізніше одразу чотирма світлофорами вперше обладнали звичайне перехрестя в місті Клівленд.

загрузка...
Еще одна новость

Уряд заборонив перевезення автодорогами вантажів вагою понад 40 тонн

02.11.2015 г. в 21:01, unn

Уряд заборонив перевезення автомобільними дорогами подільних вантажів вагою понад 40 тонн. Про це УНН повідомили в прес-службі КМУ. Так, вже опублікована Постанова Кабінету Міністрів України № 869 від 21 жовтня 2015 року про заборону руху для транспортних засобів фактичною масою понад 40 тонн, або більше 11 тонн на вісь (для контейнеровозів — понад 46 т) на автомобільних дорогах загального користування при перевезенні подільних вантажів. Постановою також вводиться обмеження на рух автомобільними дорогами загального користування місцевого значення для вантажівок фактичною масою понад 24 тонни (або більше 7 тонн на вісь). Найближчим часом Укравтодор та Служби автомобільних доріг в усіх областях України оприлюднять інформацію про нові обмеження на офіційних сайтах відомств та встановлять відповідні дорожні…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Продавці бензину в Україні «мовчки змовилися», - АМКУ

02.11.2015 г. в 21:01, redtram

В АМКУ вважають, що в Україні між великими мережевими АЗС діє «мовчазний змова». Про це заявив голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв в інтерв’ю газеті «Дзеркало Тижня». За словами Терентьєва, справжнього змови між продавцями палива немає. Однак кожен чітко стежить за діями конкурента, розуміючи, що знижувати ціну ніякого резону немає. Також Терентьєв зазначив, що сучасний ринок палива в Україні фактично розділився надвоє. З одного боку залишилися продавці якісного, але більш дорогого палива. З іншого – мережі АЗС, де торгують контрафактом, який різко відрізняється за якістю, а коштує на 2,5-3 грн дешевше.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Ученые разработали электрическую трассу для подзарядки авто

02.11.2015 г. в 21:01, avtoblog

Американские ученые придумали новый способ поддержания стабильного уровня заряда аккумуляторов электромобилей. Благодаря инновационной разработке у водителей электрокаров не будет надобности тратить время на подзарядку, а источником энергии станет дорога. Как бы удивительно это не звучало, но появление такой решение было весьма ожидаемым, ведь системы бесконтактной зарядки уже давно используются владельцами смартфонов и прочих гаджетов. Точно такая же технология будет использоваться для создания нового вида трасс. Стоит отметить, что строительство «электрических» дорог полностью решит проблему недостаточного запаса хода электромобилей, поэтому производителям больше не придется непрерывно работать над увеличением емкости батарей.

Прочитать новость
Loading...

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть