Зима на передньому приводі

18.11.2015 г. в 13:21, blitz

Іноді водії вважають передній привід панацеєю від «танців» чи їзди юзом на льодяній дорозі. Краще – хіба повний привід. Але давайте розберемося, чи так воно дійсно є?

Пригадуючи свій перший досвід кермування передньопривідного авто, єдине, що знав, – при заносі необхідно тиснути на акселератор. З часом стало цікаво, як «пустити» в занос, як вивести з нього? Зазначу, що мова йде виключно про зиму. Адже влітку особливої відмінності, який привід – немає.

Отже, за склом зима, світлофор, горить зелене, рушаємо. Все просто, однак засніжена дорога, дорога під ухил, а під снігом місцями лід, і – колеса починають шліфувати покриття, а ніс авто зносить вправо. А якщо ви в лівому ряді, то прямісінько на автівку праворуч. В це вже ДТП, і водій панічно тисне на гальма.

Чому так? Перше, це профіль дороги з ухилом направо, а друге – якщо профіль і рівний, то приводи (піввісі) зазвичай різної довжини, ліва коротша, тож лівому колесу припадає більше крутного моменту.

Як уникнути? Якщо відчуваєте пробуксовку та авто зносить праворуч – зменшіть газ і легким поворотом проти годинникової стрілки поверніть авто на пряму. Інше – продовжуйте розгін «шліфуванням», однак з легким постійним поворотом керма у протилежний зносу бік.

Ліпше намагайтесь рушати без пробуксовки – внатяг, плавно відпускаючи щеплення, майже на холостих – тоді уникнете проблем.

Тепер попереду поворот, на дорозі «каша», швидкість 50-60 км / год. Зазвичай поворот у місті – 90 градусів. Маємо передній привід і щиро впевнені, що пройдемо й під 40 км / год. Звична техніка – завчасно скидаємо швидкість, вмикаємо правий поворот і крутимо кермо праворуч (про недопустимість їзди на нейтральній, тим більше, взимку, сподіваюся, знають усі). Отже, спочатку авто рухається по заданій траєкторії, та вже через секунду зміщується на зустрічну! Перша думка водія: «Мене заносить – треба газу!». Він тисне на акселератор, а автівку ще більше тягне на зустрічну…

Чому? Та тому, що це був не занос, а знос передньої вісі. Через погану зчіпку шин із покриттям передні колеса не втримали авто на заданій траєкторії. Додавання газу (а ми ж на передньому приводі) ситуацію лише погіршить – зчіпка коліс з дорогою зникне взагалі – буксуємо.

У цій ситуації є два варіанти порятунку.

Перший – залишити газ як є, не збавляти й не додавати, лише кермом легенько докрутити на потрібну траєкторію. Авто почне повертатись, але трохи різкіше. При поверненні – додайте дозовано газу. Це треба робити, щоб виключити заніс задньої вісі.

Другий спосіб вимагає акуратної роботи правої ноги. Щойно відчули знесення – трохи приберіть ногу з акселератора. Не скидати зовсім! Зменшенням тяги на ведучі колеса знесення ліквідується. Кермо утримуєте в заданому положенні. Бо що буде, якщо в паніці газ скинути повністю – залишені без тяги передні колеса почнуть активно гальмувати передком, і багажник намагатиметься обігнати капот…

Насправді, якщо навчитися працювати акселератором, то повороти можна проходити і без змін положення керма. Додав газу – зносить, прибрав – авто повернулося на траєкторію.

Однак усе це діє, якщо ви правильно вибрали траєкторію проходження повороту та якщо у вас механічна коробка передач. При 1000-1200 об / хв. мотор не матиме достатньої тяги.

Помітили, що педаль гальм ми не згадуємо взагалі? Якщо вас зносить, заносить, то забудьте про гальма, використовуйте виключно кермо та педаль газу. Спробуйте на льоді в повороті загальмувати – авто полетить некеровано, як болід, за відчуттям навіть швидше, ніж перед гальмуванням.

Тепер викладемо, як впоратися з заносом. Щоб занесло зад, треба певні умови – затяжний поворот, достатню швидкість, зникнення чи різке зменшення тяги на ведучі колеса – тож це не так просто. Вихід – додайте газу і підкорегуйте траєкторію кермом. При достатній тязі на ведучі колеса авто само себе витягне.

А наостанок розглянем гальмування, тобто двигуном – тож мова про авто з механікою. Є думка, що на слизькому покритті двигуном гальмувати небезпечно. Це не так. Поки авто рухається по прямій, гальмуйте спокійно. А в поворотах – ми вже розглянули, як змінюється рух авто при скиданні газу. Основна порада – нічого не робіть різко. Намагання все пришвидшити лише погіршує ситуацію.

…Особисто, змінюючи автівку чи шини, особливо взимку, виїжджаю на полігон чи інше достатньо вільне місце та тренуюсь. Бо ж інша машина, інший тип, виробник шин, усе відбувається трохи інакше. А саме оце «трохи» на дорозі буває дуже суттєвим.

загрузка...
Еще одна новость

Такого ты не видел! В Киеве засветилась 6-колесная «Победа»

18.11.2015 г. в 13:21, topgir

В последнее время нам везет на какие-то фрик-кары. Как не Волга-пикап, так ГАЗ с полностью дубовым салоном. Впрочем, плавающий вездеход из Горловки тоже еще тот экспонат. Но вот это мы даже не знаем, как описать двумя словами… ФОТО: Дмитрий Иванов Кто, как и когда сделал сие 6-колесное чудо техники, мы не знаем. Но по объему работу явно видно, что бюджет постройки был немал. Ну, или у кого-то руки растут из нужного места. И, наверное, этих рук шесть, а не две. Ведь чтобы сделать такое, нужно иметь определенные навыки. В общем, что тут сказать — зачет! Надеемся, в скором времени увидим, что там внутри этого мастодонта а-ля «Победа».

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Украинцы пересаживаются на подержанные авто

18.11.2015 г. в 13:21, Mail.ru

Все больше украинцев предпочитает приобретать подержанные автомобили взамен новых, свидетельствует статистика «Автоконсалтинга». На фоне критически низких продаж на рынке новых авто, рынок секонд-хенда в октябре вырос на 126% к аналогичному периоду прошлого года. Число сделок с подержанными автомобилями превысило 50 тыс. авто в месяц и продолжает расти. Фактически рынок демонстрирует рекордные показатели за последние два года. За 10 месяцев 2015 года рынок продаж подержанных автомобилей вырос на 64% по сравнению с тем же периодом 2014 года. Больше всего украинцы покупают и продают автомобили марки ВАЗ, однако их популярность стремительно сокращается, уступая место иномаркам. А самой популярной моделью на рынке автомобильного секонд-хенда стал ЗАЗ Lanos с показателем 1152 сделки. Среди легких коммерческих авто лидирует VW Transporter…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Самый длинный в мире велосипед въехал в Книгу рекордов Гиннеса (Видео)

18.11.2015 г. в 13:21, Сегодня

Велосипед приводят в движение два человека Группа голландских мастеров создала самый длинный в мире велосипед длинной 35 метров. Для создания такого велосипеда были использованы фермы, которые используются для освещения во время концертов. С их помощью были соединены два колеса. Заднее колесо, которое позволяет велосипеду не падать, больше напоминает каток асфальтоукладчика. Велосипед приводят в движение два человека, один крутит переднее колесо, а второй заднее. Велосипед, благодаря своей длине, уже въехал в Книгу рекордов Гиннеса.

Прочитать новость
Loading...

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть