Поліцейські не використовуватимуть жезлів

20.11.2015 г. в 09:59, gazeta

7 листопада обов'язки Державтоінспекції перейшли до поліції. Це передбачає закон про Національну поліцію.

— Основні положення Правил дорожнього руху не змінилися. Та оскільки поліція на дорозі працюватиме за американським зразком, водіям потрібно пристосуватися до деяких нововведень, — каже 54-річний Вадим Карнаухов, віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв. Розповідає, які зміни очікують на автомобілістів.

Повноваження поліцейських зросли, порівняно з тими, що були в автоінспекторів?

— Рішення поліцейських — більш вагоме. Їхні звинувачення також можна буде оскаржувати в суді. Але якщо раніше інспектор мав надати докази вини водія, то тепер водій повинен довести, що він — правий. Такі норми у Західній Європі.

Як зміниться система ­штрафів?

— Вони вже не мають вилки — від і до. Сума фіксована. Раніше штраф був від 340 до 425 гривень, а зараз ­становитиме 340 гривень. Правоохоронці не можуть на свій розсуд збільшувати чи зменшувати його.

Запроваджується бонусна система. Раз на рік водіям нараховуватимуть 150 балів. За кожне порушення, яке зафіксувала камера, зніматимуть 50. Коли бали закінчаться, потрібно буде заплатити штраф.

Чи виправдані такі бонуси?

— Так, бонусна система добре себе зарекомендувала в Європі та Америці. Різні ж ситуації бувають. Інколи людина поспішає чи неуважна. Для свідомих водіїв — це хороший виховний момент.

Процедура зупинки авто змінилася?

— Поліцейські не ховаються в кущах чи десь за рогом, щоб підловити порушника. Їхні машини стоять завжди зі ввімкненими синіми маячками. Поліція спинятиме машину не жезлом, а рукою. Можливо, червоною мигалкою на машині. Або обганятиме порушника й у мегафон проситиме зупинитись. Поліцейський, як і даїшник, має представитися й повідомити причину зупинки. Водію не обов'язково виходити.

Які документи поліцейські складають для штрафу?

— Поліцейські не складатимуть протокол. Лише виписуватимуть постанову. Якщо порушення зафіксує камера, постанова надійде водієві поштою чи на електронну адресу.

Багато автомобілів продають за генеральним дорученням. Як за номером машини визначатимуть, хто був за кермом?

— Камери роблять чітке зображення автомобіля, номера та людини за кермом. Звісно, будуть труднощі. Протокол із фото надходитиме поштою людині, на яку зареєстроване авто. Якщо в автомобілі була не вона, має звернутися в поліцію з цим листом, й надати докази, що авто продане.

Де вже працюють ці камери?

— На Бориспільській і Житомирській трасах. Бракує грошей, щоб установити їх по всій Україні. Але з часом таких фіксаторів буде більше. Камера виключає суб'єктивний підхід. Наприклад, ручні радари даїшники нерідко направляли на одну машину, а фотографували іншу, знімали показники швидкості, рухаючи радар. Так фіксували значно вищу швидкість, ніж вона була насправді. Важко було щось довести.

В інших країнах встановлюють порожні бокси з попередженням про відеофіксацію. Водії думають, що там справжня камера, і не перевищують швидкість. Думаю, в нас теж ставитимуть обманки.

В Україні вже запроваджували камери на дорогах у 2007–2008 роках. Однак водії оскаржували ті штрафи в судах. Чи не буде такого зараз?

— Тоді у законодавстві йшлося, що протокол має складати працівник ДАІ. Тому протоколи автофіксації суд визнавав недійсними. Зараз протоколи автоматичних систем легітимні.

Які недоліки є у нововведеннях?

— Запровадження евакуаторів. Якщо людина порушила правила паркування чи поставила авто на пішохідному переході, то краще її оштрафувати. Прикріпити квитанцію на лобове скло. Якщо не сплатить — нараховувати пеню. Евакуатор — це стрес для водіїв. Як показала практика попередніх років, люди по два дні не могли знайти, де ділася їхня машина. Штрафмайданчик зазвичай — кілометрів за 10 від міста. Авто не опечатують. Тому велика ймовірність, що із салону щось поцуплять або подеруть кузов при транспортуванні.

Чи братимуть поліцейські хабарі — наприклад, 50 відсотків від штрафу?

— Поки що таких випадків не було. У поліцейських і міліціонерів різні підходи до працевлаштування. Для даїшників — це був бізнес-план. Вони за кілька років заробляли на машину. Для поліцейських — бажання змінювати суспільство. Як довго поліцейські будуть чесними, залежатиме від ситуації у державі. Якщо корупція залишиться в судах, медицині й освіті, то і частина поліцейських стануть корумповані.

10 причин для зупинки авто:

— водій порушив Правила дорожнього руху;

— на авто немає номерного знака, він неправильно розміщений, закритий або його неможливо прочитати з відстані 20 метрів;

— є очевидна несправність машини;

— є інформація про причетність водія чи пасажирів до аварії чи іншого порушення;

— авто в розшуку;

— потреба опитати водія чи пасажирів як свідків;

— необхідність допомогти водієві іншого авто;

— місцевий орган влади обмежив рух;

— прикріплений вантаж на авто створює небезпеку для інших учасників руху;

— водій неправильно використовує світлові або звукові сигнали.

40 терміналів для сплати штрафів карткою видали дорожній поліції. Поки що їх мають лише поліцейські на Бориспільській і Житомирській трасах. Там почала працювати система відеофіксації порушень.

Поліція затримуватиме автомобілі з номерними знаками невизнаних республік. Про це повідомляє прес-служба відомства. Серед невизнаних держав найближче до України — При­дністров'я, Нагірно-Карабахська республіка, ДНР, ЛНР, Південна Осетія та Абхазія. Наявність таких номерів прирівнюватимуть до відсутності номерного знака.

загрузка...
Еще одна новость

Як керувати автомобілем у снігопад

20.11.2015 г. в 09:59, zamkova

Як правильно керувати автомобілем у снігопад. Керування автомобілем взимку - справа не проста, і особливо скрутна при рясному снігопаді. До всіх інших «радощів» додаються погана видимість і лід, накатаний під шаром снігу. Для тих, хто не може в дні зимових катаклізмів залишити автомобіль на припоні, можна дати кілька порад. В першу чергу, потрібно подбати про саму машину: якщо ви досі не поміняли шини, то краще це все-таки зробити - поставити зимові, а в ідеалі шиповані. Тим більше що в деяких магазинах розпродажі починаються вже після Нового року. Перевірте тиск в шинах, і накачайте колеса до параметрів, вказаних в інструкції до автомобіля. Деякі фахівці радять його знизити, але від цієї операції є і позитивні і негативні наслідки. При зниженому тиску збільшується площа контакту, отже, зчіпні властивості.…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Головний митник Закарпаття розповів, чи платитимуть власники транзитних авто гроші за «пересічку»

20.11.2015 г. в 09:59, goloskarpat

Про це повідомив начальник Закарпатської митниці ДФС Володимир Колесніков. Відповідаючи на питання журналістів про введення плати за проїзд так-званої «пересічки», заявив: «Зараз на розгляд у Верховну раду вже подано законопроект, який я не коментую, але в ньому є економічна складова цього проблемного питання. Ми його збираємось обсудити разом з прикордонниками на нараді при губернаторі. Це що стосується місцевості. Чому ж наш бюджет буде страждати від того, що така кількість автомобілів цих у нас?» - заявив Колесніков, даючи розуміти, що оплата за «пересічку» в тому чи іншому вигляді таки буде введена. Однак деталей цього нововведення поки немає. Скоріш за все, новини у цьому напрямку будуть вже з нового року.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Украинцам стали больше платить по страховкам

20.11.2015 г. в 09:59, kermo

За прошедший год водители Украины получили больше выплат по страховкам, при этом количество вновь заключенных договоров ОСАГО сократилось. По данным Моторного (транспортного) страхового бюро Украины (МТСБУ) осуществляющего страхование гражданской ответственности владельцев наземных транспортных средств, за девять месяцев 2015 года было заключено 5,192 миллиона договоров на сумму 2,163 миллиарда гривен. По сравнению с аналогичным периодом прошлого года количество договоров сократилось на 9,7%, при этом денег было собрано на 20% больше чем в 2014 году. В то же время, за данный период страховые компании-члены МТСБУ увеличили сумму страховых выплат водителям на 7,7% - до 781,808 миллионов гривен. МТСБУ сообщает так же, что весной 2016 года в Украине будет запущен пилотный проект по прямом…

Прочитать новость
Loading...

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть