Радянський позашляховик ГАЗ-М73: на 40 років випереджаючи японців

22.02.2016 г. в 09:53, o-doroge

У 1996 році компанія Suzuki здивувала автомобільну громадськість, запустивши в серійне виробництво дуже незвичайний позашляховик X-90. По суті, японський автомобіль був 2-місним повнопривідне купе, побудованим на рамній платформі популярної моделі Vitara, пише fishki.net.

Тоді концепцію даної машини охарактеризували як новаторську і яка не має аналогів. Однак ще за 40 років до цієї події радянські інженери успішно реалізували "в металі” ідею такого компактного "офф-роуда” під ім’ям ГАЗ-М73. Доля цієї цікавої розробки склалася зовсім інакше: на конвеєр цікава машина так і не потрапила …

На початку 50-х років минулого століття в СРСР набирала обертів програма з освоєння цілини. Для освоєння нових сільськогосподарських територій країні була потрібна спеціалізована техніка. Причому не тільки трактори, комбайни та вантажівки, а й легкові автомобілі для голів колгоспів, механізаторів, які працюють безпосередньо в полях і інших сільських керівників. Компактний позашляховик ГАЗ-М73 розроблявся паралельно з більшим ГАЗ-М72 (гібрид кузова "Перемоги” і шасі ГАЗ-69) групою фахівців під керівництвом Георгія Мойсейовича Вассермана – справжнього гуру повного приводу.

У 1955 році було побудовано два дослідні зразки для ходових випробувань: один – з кузовом купе і окремим містким багажником, на кришці якого розміщувалася повнорозмірна "запаска”, а другий – класичний пікап. Машина мала міцну рамну конструкцію і залежну ресорну підвіску всіх коліс. Як силовий агрегат використовувався простенький 1,2-літровий 35-сильний нижньоклапанний мотор і 3-ступінчаста коробка передач від "Москвича-402”. А ось нерозрізні мости і 2-ступінчаста роздавальна коробка (з передавальними числами 1,15 і 2,68) були спеціально розроблені для саме для цієї машини. Згодом дані агрегати успішно застосовувалися на серійних повнопривідних седанах і універсалах "Москвич 410/411”.

Довжина позашляховика становила всього 3,43 метра, при 2-метрової колісній базі. Завдяки такій компактності споряджену масу вдалося утримати в межах 1070 кг, що позитивно позначилося на прохідності. Легка і яскрава машина з короткою базою, великим кліренсом, малими обвісами і вузькими "зубастими” 16-дюймовими шинами на "пересічці” запросто могла дати фору більш важким родинним моделям ГАЗ: 69 і М72. Дизайн моделі на ті часи був цілком сучасним, а головне – функціональним: прості округлі форми кузова полегшували мийку автомобіля після прийняття грязьових "ванн”.

Автомобільні функціонери СРСР не оцінили всіх принад новаторської концепції компактного позашляховика, тому на розгортання серійного випуску оригінального ГАЗ-М73 не знайшлося ні часу, ні грошей. Тим більше, що виробничі потужності Горьковського автозаводу тоді були завантажені на 100% більш затребуваними моделями.

Однак проект не помер остаточно. Один з тестових прототипів і всю технічну документацію надалі передали в Москву на завод МЗМА (пізніше – АЗЛК). Окремі ідеї та агрегати, випробувані в ГАЗ-М73, знайшли своє застосування на серійному "Москвичі-410”: унікальному повноприводному седані, який дійсно не мав аналогів в тодішньому світовому автопромі.

загрузка...
Еще одна новость

Як розхвалений російський броньовик провалив тест-драйв (Видео)

22.02.2016 г. в 09:53, expres

Популярний російський блогер Ерік Давидович під час-драйву втопив у річці багатоцільовий армійський позашляховик ГАЗ-2330 «Тигр», повідомляє «Преса України». Інцидент стався біля річки під Санкт-Петербургом. Блогер вирішив перевірити бронеавтомобіль на прохідність та направив «Тигр» через річку. Тест-драйв виявився невдалим – авто спершу провалилося, а потім застряло в льоду. Виїхати з пастки розхвалений російський броньовик самостійно вже не міг. «Тигр» спочатку намагалися витягнути за допомогою двох німецьких позашляховиків «Mersedes Benz Gelenvagen». Однак спроба виявилася марною. Допоміг лише автомобільний кран.

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Дешевих б/в авто не буде

22.02.2016 г. в 09:53, ictv

Законопроект №3251, який передбачає скасування акцизного збору з б/в автомобілів та вже потрапив в парламент, швидше за все не приймуть. Про це повідомляє Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів. - Я б і сам організував би імпорт уживаних авто, адже гроші треба заробляти. Хоча після заборони ввезення авто старше 5 років імпорт б/в вже не особливо вигідно. Але після рекомендацій (а реально вимог) МВФ про збільшення акцизу на автоімпорт (особливо б/в), я мало вірю, що ВР не послухається МВФ і прийме законопроект №3251 (про скасування акцизного збору з б/в автомобілів, - ред.) і скасує акциз. Читаємо п. 98 на стор 62 Рекомендацій МВФ: "Встановленням в Україні ставок акцизного збору на транспортні засоби залежно від віку та об'єму двигуна, Україна цілко…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Ford воссоздала эффект "дьявольской" русской дороги для тестирования своих автомобилей (видео)

22.02.2016 г. в 09:53, unian

Компания Ford рассказала о своем тестовом полигоне в бельгийском Ломмеле, на котором проходят испытания машины европейского подразделения марки. На одном из участков протяженностью 1,9 километра воссозданы плохие дороги разных стран мира, в том числе России. Этот отрезок трассы в «Форде» назвали «дьявольским». Общая протяженность дорог на полигоне составляет 80 километров. На 1,9-километровом «дьявольском» участке представлены плохие дороги 25 стран, на которых воссозданы более ста угроз – от «внезапно» появляющихся бразильских «лежачих полицейских» (вся трасса проходится на скорости до 70 километров в в час) и бельгийской брусчатки до глубоких ям Германии и размытых дождем грунтовок Китая. «Российская» дорога представляет собой отрезок со множеством глубоких ям, «пострадавший» от эксплуатации в сильные заморозки и в…

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть