Як електромобілі спричинять чергову нафтову кризу

31.03.2016 г. в 21:20, mmr

Все вказує на те, що 2020-ті будуть десятиліттям електричних автомобілів, вважає Вloomberg. Ціни на акумулятори впали на 35% у минулому році і поступово знижуються, щоб зробити несубсидовані електромобілі такими доступними, як їх бензинові.

Це буде початком реального масового ринку для старту електромобілів.

До 2040 року електромобілі, здатні проїжджати великі відстані на одному заряді, коштуватимуть менше, ніж $ 22 000 (за нинішнім курсу долара). 35% нових автомобілів у всьому світі будуть електричними.

Нафтові ринки не зважають на це, і легко зрозуміти, чому. Електромобілі становлять лише одну десяту частину 1 відсотка світового ринку автомобілів на сьогоднішній день. Вони рідкість на вулицях більшості країн і, як і раніше, коштують значно дорожче, ніж аналогічні бензинові. ОПЕК вважає, що електричні транспортні засоби (EVS) становитимуть всього 1% автомобілів в 2040.

У найближчі кілька років Tesla, Chevy, Nissan планують почати продавати електричні автомобілі дальнього радіусу дії в діапазоні $30,000. Інші автовиробники і високотехнологічні компанії вкладають мільярди доларів в десятки нових моделей. До 2020 року деякі з них коштуватимуть дешевше і будуть кращими, ніж їх бензинові аналоги. Мета буде полягати в тому, щоб відповідати успіхам Tesla Model S, яка в даний час перевершує продажі своїх конкурентів у люксовому сегменті в США. Тоді виникає питання: наскільки сильно ці автомобілі знизять попит на нафту? І коли зниження попиту буде достатньо, щоб схилити чашу терезів і викликати чергову нафтову кризу?

По-перше, нам знадобиться оцінка того, як швидко будуть зростати продажі.

У минулому році обсяг продажів електрокарів виріс приблизно на 60% по всьому світу. Це цікаве число, тому що воно приблизно співпадає зі щорічними темпами зростання, які прогнозує Тесла до 2020 року, і це той же темп зростання, який допоміг Ford Model T обігнати в популярності коня і баггі в 1910-х роках. Для порівняння: сонячні панелі слідують за аналогічною кривою на рівні близько 50% зростання щороку, а продажі світлодіодних лампочок ростуть приблизно на 140 відсотків щороку.

Отож електричні транспортні засоби можуть витіснити попит на нафту в розмірі 2 млн барелів на день вже в 2023 році. Це створило б перенасичення нафтового еквівалента того, що викликало нафтову кризу в 2014-му.

Сукупні щорічні темпи зростання вищі, ніж 60%, не можуть затриматися довго, оскільки це дуже агресивний прогноз. BNEF слідує більш методичному підходу в своєму аналізі, опускаючи електричні транспортні засоби до вартості їх компонентів, щоб спрогнозувати, коли ціни впадуть достатньо, щоб заманити покупця «середнього» автомобіля. Використовуючи модель BNEF, ми перетнемо нафтову аварійну позначку в 2 мільйони барелів на кілька років пізніше – в 2028 році.

Акумулятори становлять третину вартості електромобіля. Щоб домогтися широкого поширення електромобілів, має відбутися одна з чотирьох речей:

1. Уряди повинні пропонувати стимули для зниження витрат.

2. Виробники повинні прийняти вкрай низьку норму прибутку.

3. Клієнти повинні бути готові платити більше, щоб їздити на електрокарі.

4. Вартість акумуляторів повинна знизитися.

Є інша сторона цього рівняння: звідки брати стільки енергії? До 2040 року електромобілі будуть потребувати 1,900 терават-годин електроенергії, відповідно до BNEF. Це еквівалентно 10% виробництва електроенергії у світі в минулому році.

Гарна новина полягає в тому, що електроенергія стає чистішою. З 2013 року в світі додалося більше електроенергії від вітру і сонця, ніж від вугілля, природного газу і нафти, разом узятих.

Після 2030 року акумулятори вимагатимуть менше 1% відомих запасів літію, нікелю, марганцю і міді. Вони вимагають 4% світового запасу кобальту. Після 2030 року, новий біохімічний акумулятор, ймовірно, перейде на інші вихідні матеріали, що зробить акумулятори легшими, меншими і дешевшими.

Незважаючи на все це, є ще причина для скептицизму у нафтових ринків. Виробникам потрібно продовжити знижувати ціни на електромобілі, а також ще немає достатньої кількості зарядних станцій для того, щоб подорожувати з комфортом. Багато водіїв-новачків в Китаї і Індії продовжують вибирати автомобілі на бензині і на дизельному паливі, не кажучи про інші країни.

Зростання попиту на нафту, сформоване країнами, що розвиваються, міг би нівелювати ефект від поширення електромобілів, особливо якщо ціни на сиру нафту впадуть до позначки в $ 20 за барель і залишаться там на якийсь час.

Другим невідомим у рівнянні є поширення автономних автомобілів і служб, як Uber і LYFT, що проїжджатимуть більше 20000 миль на рік. Чим більше миль автомобіль проїжджає, тим більше економії приносять акумулятори. Якщо ці нові послуги будуть успішними, вони можуть збільшити частку ринку електромобілів до 50% нових автомобілів до 2040 року.

Одне можна сказати напевно: коли б не відбувалася нафтова криза, це стане тільки початком. Щороку, відбувається зростання кількості електричних автомобілів і зниження попиту на нафту. Хтось залишиться покинутим, тримаючись за барель.

загрузка...
Еще одна новость

Нестандартная авария в столице (Видео)

31.03.2016 г. в 21:20, ТСН

В столице пьяный мужчина въехал в Mercedes, который стоял на зеленый свет. Сегодня, в 13:00 Mercedes на светофоре ожидал «зеленый». А дождался пинка в зад. С Honda, которая догнала «немца», с кулаками выскочил водитель. Чего-чего, а такого сорокалетний владелец Mercedes не ожидал.

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Как будет дорожать бензин в Украине: эксперты раскрыли формулу

31.03.2016 г. в 21:20, ubr

Аналитики "оправдали" прибавку в 1,5-2 грн./л. Сколько решаться приклеить к ценникам продавцы? Недавнее подорожание автомобильного топлива сразу на 1 грн./л и более взбудоражило не только водителей, но и широкую общественность. Ведь есть риск того, что не успеют украинцы привыкнуть к новым ценникам на АЗС, как вслед за ними начнут переписывать прайсы на продукты питания и промтовары, продавцы которых традиционно в таких случаях кивают на подорожавшую логистику. Ситуация усугубляется тем, что большинству граждан до сих пор так и не понятно, почему же дорожает бензин и будут ли расти ценники в дальнейшем. -- Белорусы ни причем На днях во многих отечественных СМИ прошла информация, что грядущее подорожание топлива, якобы, связано с повышением экспортных пошлин на нефтепродукты в Беларуси с 1 апреля этого года. Но, как сообщил UBR.ua…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Чому ціни на бензин не знижуються, — пояснення МЕРТ

31.03.2016 г. в 21:20, famozio

Ціни на бензин в Україні не знижуються на тлі падіння світових цін на нафту через низку внутрішніх факторів. Як заявили в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі, держрегулювання цін на нафтопродукти не введено. Оператори на ринку визначають ціни під впливом як зовнішніх, так і внутрішніх факторів. Теоретично зниження цін на нафту повинно було б відобразиться і на паливі в країні, але цьому заважає суттєве знецінення гривні. У міністерстві вважають, що логістичні і фінансові проблеми в умовах військових дій, змушують перевізників вкладати ризики в ціну. Також на ціноутворення впливає те, що економічні агенти зберегли свої очікування щодо девальвації курсу гривні. Ще до факторів, які не дають знизити ціну відносять податки, в тому числі і збільшення акцизного податку. "У багатьох країнах також н…

Прочитать новость
Loading...

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть