На ремонт доріг потрібні десятки мільярдів гривень, а не трильйон – експерт

05.05.2016 г. в 08:57, newsradio

Головний редактор журналу Деньги.ua Олександр Крамаренко в ефірі радіостанції Голос Столиці розкритикував заяви про те, що на реанімацію дорожнього господарства необхідний трильйон гривень. За його словами, при бажанні в дороги можна «закопати» і велику суму.

Українські дороги знаходяться в стані коми. Так їх охарактеризував прем'єр-міністр країни Володимир Гройсман. Але, за його словами, ця ситуація поправна.

Згідно «Індексу Глобальної Конкурентоспроможності», в 2015 році українські дороги зайняли 132 місце з 140 можливих за якістю. Розвиток вітчизняної дорожньої інфраструктури виявилося на рівні таких країн як Мавританія, М'янма і Мозамбік.

Ситуацію з розвитком доріг в країні в ефірі радіостанції Голос Столиці прокоментував головний редактор журналу Деньги.ua Олександр Крамаренко.

Сьогодні в Україні існують відразу кілька джерел фінансування дорожніх робіт - акцизи, місцеві бюджети, Фонд регіонального розвитку. Чому дороги такі погані, якщо джерел фінансування кілька?

― Дорожній фонд в Україні існував, якщо мені не зраджує пам'ять, до 2009 року. Але штука в тому, що кожен рік відповідним законом про держбюджет зупиняли його фінансування і воно фактично проходило за зовсім іншими механізмам, через «Укравтодор» і т.п. В кінці березня два законопроекти про відтворення дорожнього фонду були розглянуті ВРУ і відхилені.

Тобто акцизи повинні були йти на ремонт доріг, а йдуть на інші цілі?

― Так цілком вірно. Приблизно це і відбувається. Причому в законопроекті про відтворення дорожнього фонду збиралися акумулювати і акцизи з нафтопродуктів, з шин, з автомобілів і багато різних джерел надходження в бюджет, а управляти дорожнім фондом мало Міністерство інфраструктури і транспорту. Нещодавно «Укравтодор» був розукрупнений, децентралізований, і функції обслуговування місцевих доріг були покладені на регіональні «Автодори». Якщо буде центральний дорожний фонд створений, то фактично гроші будуть стікатися туди, а потім якимось чином пересуватися, зважаючи на логіку, до регіональних «Автодорів».

Тобто нічого не зміниться?

― Так. Є дві речі, які мені дуже подобаються в заяві Гройсмана. Перша: він закликав усіх підприємців, бізнес брати участь у тендерах на те, щоб пропонувати свою ціну, якість робіт при ремонті і будівництві доріг. Це дуже правильна справа, тому що до недавнього часу це був божевільний канал розпилу грошей якраз саме завдяки відсутності конкуренції. І друге: він запрошує громадськість до контролю за якістю виконуваних доріг. Я не знаю, як громадськість це буде робити, але досить, мені здається, якогось механізму скарг з боку автомобілістів, щоб ті, хто отримує гроші на будівництво і ремонт і витрачають не на них, а на щось інше, в результаті чого дороги залишаються в жахливому стані, отримали по голові.

Ви вважаєте, що компанії «з вулиці» зможуть прийти в усі схеми і виграти конкурс?

― Я так не вважаю. Але давайте подумаємо про інше: хто завжди був підрядником на таких роботах? Адже ми ж знаємо, що вигравали одні, а реально роботи проводили інші, частина грошей губилася. І ось ті, хто реально працював, ті, хто реально ремонтував, зможуть отримувати повний обсяг грошей - і на цю суму робити роботи.

Система «Укравтодору» і регіональних «Автодор» повинна працювати через систему ProZorro?

― Це було б просто чудово, якщо так все складеться. Розумієте, у нас дуже багато законів, питання в їх виконанні. Я подивився б дуже уважно, якщо цей дорожній фонд буде створений, як він буде створений, як туди будуть гроші збиратися, як він буде працювати, як вони будуть розподіляться, як буде контролюватися їх використання.

Тобто ви не можете спрогнозувати, чи запрацює це?

― Я б хотів, щоб система почала працювати, щоб на ній ніхто не заробляв.

Ви говорили про акумуляцію грошей. Про яку суму йде мова?

― Десятки мільярдів гривень щорічно.

Тобто з декількох джерел цього буде цілком достатньо?

― У нас люблять розповідати, що на дорожнє господарство, на його відновлення, реанімацію необхідний трильйон гривень. Це дика цифра. Можна «закопати» і більше при бажанні. Я думаю, що на вирішення якихось гострих, невідкладних проблем, тих обсягів, які збираються за рахунок пального, за рахунок імпорту автомобілів, шин і все такого повинно вистачити. Питання - скільки з цього всього реально дійде до дорожнього полотна.

До речі, експерт в сфері транспорту Олександр Кава вважає, що Україна не готова до будівництва нових бетонних доріг замість асфальтних, про що заявляли в Мінінфраструктури.

Раніше в ефірі радіостанції Голос Столиці екс-голова Державної служби автомобільних доріг Вадим Гуржос заявив, що про будівництво доріг в Україні найближчим часом можна забути. «З дорогами все настільки погано, наскільки погано з економікою. Адже дороги - це відображення економіки. Економіка не працює, грошей немає, прогнозується падіння реального ВВП. Дива не станеться», - висловив свою думку Гуржос.

загрузка...
Еще одна новость

Что ждет автомобили в ближайшие 20 лет

05.05.2016 г. в 08:57, autocentre

Важные новости с собрания акционеров концерна Continental. В конце апреля состоялось собрание акционеров компании Continental, где обсуждалось будущее автомобильной индустрии. Главным приоритетами в автомобильной индустрии в ближайшие 10 лет будет повышение безопасности, экологичности и мобильности автомобилей. Как сообщил председатель исполнительного совета Continental Эльмар Дегенхарт (Elmar Degenhart): «Для нашего бизнеса важны три проблемы. Это снижение выбросов отработавших газов до уровня чистого воздуха, повышение уровня безопасности до нулевой аварийности на дорогах и внедрение мобильного интернета с новыми услугами для тех, кто перемещается на автомобиле. И в решение всех этих трех проблем компания Continental вносит большой вклад. Так технологии Continental…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

У столиці позашляховик із військовими зніс кіоск (відео)

05.05.2016 г. в 08:57, nnovosti

На Московській площі позашляховик із військовими зніс кіоск, у котрому розташовувався ломбард. Після зіткнення машина перекинулася. У салоні були бійці добровольчого батальйону, усіх їх - госпіталізували до лікарні із травмами різної важкості. Водій автівки, за попередніми даними, не впорався з керуванням, бо перебував у стані сильного алкогольного сп'яніння.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Полиция обнародовала ужасающую статистику аварий за Пасхальные праздники (ВИДЕО)

05.05.2016 г. в 08:57, comments

Полиция обнародовала статистику аварий за Пасхальные праздники Как сообщает ТСН, количество ДТП в период с 30 апреля по 3 мая просто ужасает. Для 47 человек эти праздники стали последними, а более полутысячи человек оказались на больничных койках. Ужасные аварии произошли в Житомирской, Запорожской, Николаевской, Тернопольской и Харьковской областях. Основными причинами столкновений стали превышение скорости движения, не предоставление преимущества в движении и нарушение правил маневрирования.

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть