Корупція не є ключовою проблемою поганих доріг в Україні – експерт

10.05.2016 г. в 12:15, radiosvoboda

За нинішньої схеми фінансування лишається єдиний «непрозорий, неефективний шлях ямкових ремонтів» – експерт про українські автошляхи.

Для реконструкції і будівництва автомобільних доріг прем’єр-міністр Володимир Гройсман пропонує створити спеціальний фонд, який буде наповнюватися, зокрема за рахунок акцизу на пальне. Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк зауважує, що минулого року дохід від акцизів становив близько 40 мільярдів гривень, а цієї суми було б достатньо для відчутного підвищення якості українських автошляхів і відмови від неефективних ямкових ремонтів. Хоча зауважує, навіть за такого фінансування, щоб покращити ситуацію з дорогами в Україні потрібно щонайменше 10 років.

– І нинішній уряд, і всі попередні говорять про дефіцит коштів як про основну причину поганого стану українських доріг. Тим часом значна частина коштів виділяється на недовговічний ямковий ремонт. Як розірвати це замкнуте коло?

Коштів на капітальний ремонт автомобільних доріг, навіть на середній, немає

– За існуючої схеми фінансування розірвати це коло неможливо. Оскільки фінансування на рівні 5-6 мільярдів гривень щороку – це те, що ми маємо наразі. Коштів на капітальний ремонт автомобільних доріг, навіть на середній, немає. Тому єдине, що залишається – дійсно, абсолютно непрозорий, неефективний шлях ямкових ремонтів.

– Ви сказали 5-6 мільярдів, але урядовці називали 18-20 мільярдів, а раніше говорили взагалі – до 40 мільярдів.

– Це є віртуальна цифра певною мірою. Тобто є пряме бюджетне фінансування на рівні 6,5 мільярдів гривень. 18 мільярдів гривень – це дійсно підтверджені програми фінансування по співпраці з міжнародними фінансовими інституціями. Але для того, щоб їх реально отримати, треба пройти певний шлях з підготовки проектів, їх технічного обґрунтування, там є певні технічні і бюрократичні процедури і не факт, що ці кошти надійдуть на ремонт доріг. Тому ця цифра значною мірою є віртуальною.

– Про який обсяг коштів ідеться для приведення до ладу основних автомагістралей? Можливо слід також переглянути технології і нормативи, які висуваються до будівництва шляхів?

Щороку потрібно ремонтувати по 17 тисяч кілометрів. Якщо порахувати вартість середнього ремонту, то цифра виходить біля 50 мільярдів гривень щороку

– Це лише один з напрямків, але він точно не є головним. Насправді арифметика є дуже простою. Є 170 тисяч кілометрів доріг державного та місцевого значення, капітальний термін служби яких по 10 років. Тобто щороку потрібно ремонтувати по 17 тисяч кілометрів. Якщо виходити на собівартість ремонту і порахувати вартість середнього ремонту, то цифра виходить біля 50 мільярдів гривень щороку. Але знову таки, для того, щоб змінити навіть ту дорожню мережу, яку ми маємо наразі, потрібно років 10 це точно.

– Які можуть бути шляхи виходу? Чи можна в українських умовах говорити про приватні інвестиції в автошляхи, про побудову, зрештою, платних автобанів, чи здачу автодоріг в концесію?

Якщо подивитися надходження, які були минулого року з акцизів, вони становили близько 40 мільярдів гривень. Тобто якби ця сума йшла на дороги, то ми би одразу відчули якісне зростання

– Ні, ці методи в Україні не будуть працювати, оскільки пасажиропотік і вантажопотік на українських дорогах недостатній для окупності таких проектів, тому концесія автодоріг – неефективний шлях. Вона можлива лише в певних виняткових випадках, на найбільш привабливих ділянках, наприклад, київська окружна, можливо, дороги, які безпосередньо примикають до митних пунктів. Як рецепт для побудови загальної дорожньої системи, то навряд чи спрацює. Насправді метод дуже простий і про нього завжди говорили і неодноразово. Потрібно нарешті впровадити державний цільовий фонд. Якщо подивитися надходження, які були минулого року з акцизів, вони становили близько 40 мільярдів гривень. Тобто якби ця сума йшла на дороги, то ми би одразу відчули якісне зростання і нарешті вийшли би з того кола поточної ситуації ямкових ремонтів.

– І на цьому не позначилася б проблема корупції? Взагалі, наскільки корупція в автошляховому секторі впливає на якість ремонту і будівництва доріг?

Технології зараз легко експортуються, і за наявності коштів будь-які провідні турецькі, східноєвропейські фірми будуть працювати в Україні

– Це не є критичною проблемою. Тобто так, корупція є, потрібно удосконалювати систему контролю за якістю, за витратами коштів, але якщо є 6 мільярдів з 50 потрібних, то ви не можете з них вкрасти 45 мільярдів. Тобто проблема корупції не є критичною. Як не є критичною і проблема технологій. Технології зараз легко експортуються, і за наявності коштів будь-які провідні турецькі, східноєвропейські фірми будуть працювати в Україні, як вони працювали на проектах, наприклад, Євро-2012.

загрузка...
Еще одна новость

Правда та міфи про розмитнення автомобілів для учасників бойових дій

10.05.2016 г. в 12:15, akulamedia

Закон, який дозволить учасникам бойових дій завозити нерозмитнені автомобілі в Україну, лежить на розгляді у нардепів. Про це "Акулі" розповів керівник Штабу юридичної допомоги військовим Антон Красов. Юрист спростував міфи про те, що нині АТОшники можуть спокійно ввозити нерозмитнені автівки в Україну. Така інформація поширювалася в ЗМІ останнім часом. На даний час у Верховній Раді дійсно зареєстрований законопроект щодо розмитнення автомобілів для учасників бойових дій, але за нього депутати ще не голосували. "Жодних змін до законодавства, зокрема до Податкового кодексу України, не внесено і жодних пільг по розмитненню автомобілів для учасників бойових дій немає. Тому говорити про те, що АТОшникам дозволили ввозити нерозмитнені автомобілі, є некоректним та на даний час передчасним. Така ініціатива є, вона обговорюється,…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Украинцы резко увеличили покупки автомобилей

10.05.2016 г. в 12:15, ubr

Продажи новых легковых автомобилей в Украине в апреле выросли на 86%, до 5,7 тыс. штук – ”Укравтопром”. Продажи новых легковых автомобилей в Украине в апреле 2016 года по сравнению с аналогичным периодом 2015 года выросли на 86% - до 5,697 тыс. единиц, сообщает пресс-служба ассоциации ”Укравтопром”. По данным ассоциации, по сравнению с мартом этого года продажи новых легковых автомобилей выросли на 16%. По итогам апреля лидером продаж стала японская марка Toyota с показателем 797 проданных авто. Второй по популярности автомобильной маркой в апреле на украинском рынке была Volkswagen с результатом 629 проданных авто. На третье место по популярности вышли автомобили Renault, продажи которых составили 535 единиц. Как сообщалось, продажи новых легковых…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Ford разработал первый мобильный аэродинамический туннель

10.05.2016 г. в 12:15, motor

Компания Ford разработала первый в мире мобильный аэродинамический туннель. Новинка будет использоваться на предприятиях компании для проверки выпущенных автомобилей на качество шумоизоляции и для оценки уровня шума от ветра в салоне во время движения. «Этот проект родился из-за желания быть лучшими в области защиты салона от шума, к которому так чувствительно относятся наши клиенты. Мобильный туннель упрощает задачу нашим инженерам и увеличивается продуктивность работы», - сказал представитель Ford Билл Галкер. Мобильный туннель представляет собой два соединенных между собой транспортировочных контейнера, в которых установлена пара вентиляторов. В движение они приводятся двумя электродвигателями суммарной мощностью 500 лошадиных сил. Вентиляторы создают воздушный поток скоростью около 130 километров в час. В каждом контейнере есть еще и специальные перегородк…

Прочитать новость
Loading...

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть