Україна продовжує купувати російські автомобілі

18.05.2016 г. в 09:33, mmr

Минулого року держава витратила близько 160 млн гривень українців на автівки, вироблені в Росії, пише glavcom.ua

Українські чиновники ніяк не можуть відмовитися від російських товарів. Хоча ще на початку минулого року сусідню державу офіційно оголошено країною-агресором. За підрахунками «Главкому», в 2015-му тільки через державні тендери було закуплено машин, вироблених у Росії, приблизно на 160 млн гривень. Російський автопром зайняв більш 10% у структурі держзакупівель колісного транспорту.

А в деяких сегментах ринку росіяни займають фактично цілком монопольне становище. Наприклад, комунальники, енергетики та лісництва закуповують «робочих конячок», які переважно виробляються в РФ.

Які авто найчастіше купують через державні тендери

(За країнами походження)

За даними офіційного сайту «Державні закупівлі»

Подібна ситуація склалася з кількох причин. Перша – держкомпанії зазвичай обмежені у фінансах. Тому шукають найдешевші автомобілі. А в цій ніші конкурентів у російського автопрому практично немає. Наприклад, майже всі авто, куплені минулого року лісництвами, – це вазівські «Ниви». Такий позашляховик в Україні коштує 240 000 гривень. Тоді як найбюджетніший європейський варіант всюдихода – Renault Duster – обійдеться мінімум у 383 000 грн.

Друга причина, за якою російський автопром відчуває себе впевнено на українських держтендерах, – тісні зв’язки з українськими виробниками спецтехніки. Наприклад, багато пожежних машин в Україні будуються на базі КамАЗів. Такі ж справи і з іншими різновидами комунальної техніки. Українські виробники встановлюють спеціальне обладнання на ГАЗ, ЗІЛ і КамАЗ. І, виходить, що купуючи, наприклад, сміттєвоз, виготовлений вітчизняним виробником, комунальні служби підтримують, у тому числі, і російський автопром.

Необхідність купувати найдешевші автомобілі змушує миритися з російськими машинами навіть силові відомства. Наприклад, минулого року міністерство Арсена Авакова закупило спеціальні пасажирські автівки виробництва Горьківського автозаводу (ГАЗ). Усього МВС купило 25 «Газелей» для перевезення ув’язнених. Машини обійшлися міністерству в 10,8 млн гривень.

Не все так погано

Є і хороші новини. Хоча українські держкомпанії і служби, як і раніше, купують російські авта, їх популярність усе ж падає. У порівнянні з довоєнним 2013-м частка російського автопрому в держзакупівлях транспорту скоротилася більше ніж у три рази. За підсумками минулого року російські авто поступилися позиції українським і навіть білоруським виробникам.

Як змінилася структура державних закупівель авто

(За країнами походження, одиниць)

За даними офіційного сайту «Державні закупівлі»

Суттєво посилив свої позиції в Україні білоруський МАЗ. Фактично Мінський автозавод посів позиції, які здав КамАЗ. Від закупівель останніх повністю відмовилися МВС і Міноборони. Також КамАЗи стали менше використовувати як шасі для комунальної техніки. Усе частіше збиральні машини і сміттєвози виробляють в Україні на базі білоруських вантажівок.

Не купують більше силові відомства і улюблені колись «Лади». У 2015-му Міністерства оборони і внутрішніх справ не купили жодного автомобіля, зібраного «АвтоВАЗом». Не було серед переможців даних відомств і виробника легендарних радянських міліцейських «Бобиків» (УАЗ). Усі автомобілі, які закуповували минулого року в Авакова, – це іномарки: Toyota, Renault і Isuzu.

Хто заробляє на російських авто

Більшість компаній, які перемагають у державних тендерах із закупівлі авто, – це виробники спеціальної техніки: карет швидкої допомоги, сміттєвозів, пожежних тощо. Є серед лідерів державних закупівель і добре відомі компанії. Наприклад, найбільшим постачальником автомобілів «ВАЗ» держструктурам минулого року став «Богдан». Головний власник корпорації – бізнес-партнер і побратим президента Олег Гладковський, який також обіймає пост першого заступника секретаря РНБО (детальніше про переможців державних тендерів компаніями, близькими до влади, «Главком» розповідав у статті про «тендерні перегони»).

«ВАЗи» через тендери продавала і група компаній «АІС» Дмитра Святаша, колишнього регіонала, який нині входить до депутатської групи «Відродження». Також компанія, пов’язана з нардепом, виграла тендер МВС на поставку 25 автозаків «Газель». Автомобілі було продано через «прокладку» «Радіал-Україна». За даними ЗМІ, засновником компанії значиться інша фірма – «Автозапчастина-Маркет», записана на кіпріотку Марію Чатзіантону. На цю ж громадянку Кіпру оформлені й деякі інші компанії, що входять до структури «АІС».

«Радіал-Україна» є переможцем і в деяких інших держтендерах. Минулого року компанія поставляла комерційні автомобілі (переважно марки «ГАЗ») медикам, комунальникам та лісовим господарствам.

Ще один поважний учасник тендерів – завод спецтехніки «Техкомплект». До 2012 року підприємство належало виробнику акумуляторів – компанії «Веста». Сьогодні власниками «Техкомплект» є сім’я Онищуків (за даними «Наші гроші», Володимир, Михайло, Микола та Василь Онищуки – вихідці з Криму). «Техкомплект» спеціалізується на виробництві автомобільних кранів і сміттєвозів на базі таких автомобілів, як ГАЗ, УАЗ та МАЗ.

Що буде далі

Цього року, найімовірніше, продаж російських автомобілів, у тому числі комерційних, впаде ще більше, що вдарить по російському автопрому в Україні. Головною причиною цього є нова податкова політика. Із січня уряд запровадив на п’ять років спеціальні мита на російські автомобілі. Для всіх без винятку автівок із російською пропискою діє єдиний податок – 10,41% від вартості авта. Але це не межа. Для деяких виробників ставка ще вища. Наприклад, з автомобілів «АвтоВАЗу» збирають 14,57% податку. Ще вище мито для «Соллерс – Далекий Схід», який збирає УАЗи. Йому доведеться платити 17,66% імпортного податку.

До того ж між Росією та Україною більш не діє зона вільної торгівлі. Тому з російських автомобілів почали збирати імпортне мито – 10%. Через це податки на автомобілі «АвтоВАЗу» цього року зросли з 0 до 24,57%. А для УАЗів ставка взагалі 27,66%.

загрузка...
Еще одна новость

Москвич планирует представить альтернативу Smart Fortwo в Париже

18.05.2016 г. в 09:33, famozio

Российская компания Mirrow планирует показать этой осенью на Парижском автосалоне альтернативу Smart Fortwo. Проект необычного ситикара разработал дизайнер из Москвы Александр Малышев. Несмотря на то, что в настоящий момент машина, получившая название Mirrow Provocator, существует лишь… в виде компютерных эскизов, первый прототип участники амбициозного стартапа планируют показать уже этой осенью, причём сразу на Парижском автосалоне. По длине (2695 мм) «Провокатор» напоминает малыша Smart Fortwo, но по другим габаритам российская машина куда крупнее немецкой. Ширина автомобилясоставит внушительные 1980 мм без зеркал, а высота и вовсе — все 2045 мм, так что внутренняя высота салона малыша составляет аж 180 см. Mirrow Provocator рассчита…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Почастішали випадки розмноження «залізних близнюків»: як не придбати машину-двійника?

18.05.2016 г. в 09:33, val

В Україні зросла кількість автомобілів сумнівного походження, серед яких машини-двійники. Про це Високому Валу повідомили в РСЦ МВС в Чернігівській області. Машини-двійники − це автомобілі, які на зовнішній вигляд ідентичні. У них однакова марка, модель, колір, ідентичні номерні знаки і навіть однакові номери агрегатів. Найчастіше дані транспортні засоби везуть із-за кордону, а в Україні підроблюють документи і реєструють на ідентичний транспортний засіб. -- Як визначити машину-двійник? Шляхів незаконної легалізації існує чимало. Тим паче, злочинці постійно вдосконалюють методи підробки будь-чого, у тому числі й номерних маркувальних знаків агрегатів транспортних засобів. На сьогодні, купуючи авто, помітити змінений номерний знак неозброєним оком практично неможливо. Проте, найефективніш…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Прототип экстремального «Камаро» попал в аварию на Нюрбургринге (видео)

18.05.2016 г. в 09:33, viknaodessa

Прототип наиболее экстремальной версии Chevrolet Camaro нового поколения – Z/28 – попал в аварию во время тестов на «Северной петле» Нюрбургринга. Видеоролик с места столкновения оказались в распоряжении издания Motor1. При прохождении связки поворотов пилот заблокировал колеса, не справился с управлением и врезался в отбойник. Сразу же после столкновения водитель отъехал на газон, и на место прибыла машина безопасности – универсал Opel Insignia OPC. «Камаро», который был скрыт камуфляжем, дополнительно накрыли чехлом и погрузили в техничку. Пилот и пассажир не пострадали, машина получила незначительные повреждения. Впервые фотографии прототипа Z/28, сделанные во время тестов на Нюрбургринге, были опубликованы в начале мая. Предположительно, машину могут назвать иначе – Trans Am.…

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть