ЛуАЗ-969: сільський джип родом із Союзу

27.05.2016 г. в 15:30, famozio

Історія життя сверхпрохідного радянського позашляховика.

«Маленький танк», «Місяцехід», «Тушканчик» – яких тільки прізвиськ не давали легендарному радянському позашляховику ЛуАЗ-969 «Волинь». Його неймовірна прохідність була визнана навіть за межами країни, що не так вже і типово для автомобілів родом з СРСР. На Міжнародному автосалоні в Туріні ЛуАЗ-969М увійшов до десятки кращих позашляховиків Європи.

Еволюціонувавши від простої моторизированной візки для збору поранених на полі бою до незамінного в сільських умовах всюдихода, цей маленький джип химерної форми встиг здобути як відданих фанатів, так і тих, хто не переносить його на дух, але мало кого залишив байдужими.

ЛуАЗ-969 відомий своєю абсолютно неперевершеною прохідністю і настільки ж неперевершеною мізерністю салону. І в цьому немає нічого дивного, адже початкове призначення цього автомобіля було стовідсотково військовим.

На початку 1950-х в період Корейської війни Луцький автомобілебудівний завод на замовлення Міноборони розробив транспортер переднього краю – ТПК. Це була моторизированная візок підвищеної прохідності не більше півметра у висоту, з повним приводом і лебідкою, яку передбачалося викидати з парашутом з літака. Але, мабуть, головною особливістю була його здатність пересуватися по воді.

Незабаром радянські інженери здогадалися, що військову техніку можна пристосувати для потреб села, і таким чином на базі ТПК через десятиліття народилася «Волинь» – перший радянський автомобіль підвищеної прохідності.

Перші цивільні зразки можна без натяжки назвати сільським джипом – про пересування по воді довелося забути, водія і пасажирів розмістили як в звичайному автомобілі, до брезентовому верху додали підпряжні брезентові боковини. ЛуАЗ-969В став першим серійним автомобілем з приводом на передню вісь.

Літера «В» у назві якраз позначала переднеприводную модифікацію. Справа в тому, що до старту серійного виробництва модель не встигли забезпечити редуктором заднього моста, саме тому у виробництво вона вирушила з переднім приводом. Ця історія тривала до початку 1970-х, коли ЛуАЗ, нарешті, знайшов повний привід.

Те, що на бездоріжжі ЛуАЗ може «уделать» кого завгодно – хоч «Ниву», хоч «Hummer», – чиста правда. Двигун, коробка передач, головна передача і карданний вал компактно розташовані в кузові з інтегрованою лонжеронной рамою, причому всі вузли фактично знаходяться в єдиному герметичному корпусі. Незалежна торсіонна підвіска на поздовжніх важелях спереду і ззаду відрізняється величезними ходами, а 13-дюймові шини – дуже потужними грунтозацепами. Це без перебільшення «маленький танк з мотором від« Запорожця ».

Проте проблем у машини вистачало. Мотор від «Запорожця» одночасно і давав переваги, будучи спереду, і був свого роду бичем через свою маломощности. Автомобіль намагалися модернізувати спершу в 1975-му, коли на «Волині» з’явився мотор в 40 кінських сил (модель стала називатися ЛуАЗ-969А), а потім у 1979-му, коли на дверях з’явилися (увага!) Замки, в салоні – сидіння від «Жигулів», зовні кузов став менш незграбним. Модель 969М стала виглядати по-іншому.

На початку 90-х – приблизно тоді, коли двигун від «Запорожця» змінився двигуном від «Таврії» – ЛуАЗ-969 став ЛуАЗом-1302 через зміну індексів в СРСР. Новий двигун вже мав рідинне охолодження, 4 циліндра і 53 кінські сили. «Волинь» тепер витрачала 7,7 літрів на 100 кілометрів (на відміну від попередніх офіційних 10) і розвивала максимальну швидкість до 100 кілометрів на годину (до цього було 85). Приблизно через рік після запуску нової моделі Україна вийшла зі складу СРСР і контакти ЛуАЗу з Росією припинилися.

Не до кінця зрозуміло, коли саме ЛуАЗ-969 став називатися «Волинню», але ім’я це протрималося довго, починаючи з моделі 1967 року і аж до початку 1990-х. Правда, в народі цей позашляховик отримав ще чимало назв, наприклад, «Фантомас» – за комедійно-злочинницьку зовнішність, «БМВ», що розшифровувалося як «Бойова Машина Волині», «Тушканчик» – за здатність «стрибати» по будь-якій місцевості і багато інших.

Протягом 1990-2000-х було кілька спроб «апгрейду» моделей, але нічого путнього з цього не вийшло. У середині 2000-х Луцький автомобілебудівний завод остаточно припинив виробництво автомобілів, чим поставив крапку в історії з жвавим радянським «тушканчиків».

загрузка...
Еще одна новость

Apple превратит iPhone в ключ для iCar

27.05.2016 г. в 15:30, Motor.ru

Компания Apple запатентовала в США систему бесключевого доступа в автомобиль, работающую с помощью iPhone или любого другого смартфона. Она позволит водителю разблокировать двери или удаленно запустить двигатель. Документ косвенно подтверждает то, что американская компания ведет разработку собственной машины, которая, предположительно, может получить название iCar. Система бесключевого доступа сможет запоминать персональные настройки. Распознав приближение человека, она, к примеру, автоматически настроит сиденья и мультимедийную систему в соответствии с предпочтениями водителя. Иллюстрация из патента. Заявка была подана еще в 2015 году, но документ зарегистрировали и опубликовали только сейчас. Также владелец сможет «поделиться» доступом в машину с другим водителем. Если iCar обнаружит, что телефон, с помощью которого машина была заведена, находится …

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Киевские дороги будут ремонтировать только по ночам

27.05.2016 г. в 15:30, ura-inform

Киевский горсовет намерен позволить проведение ремонтных работ только в ночное время суток. Об этом 26 мая говорилось в сообщении пресс-службы городского совета. Так, в Киевском горсовете готовят правовой акт, который вносит изменения в Правила благоустройства Киева относительно проведения ремонта автодорог в столице - в ночное время суток - говорится в сообщении. Отметим также, что на сайте горсовета уже размещена петиция относительно ремонта автодорог в ночное время суток, но она необходимое количество голосов для рассмотрения не набрала. Как известно, дорожная сеть страны не соответствует потребностям экономики - 1,7 тыс. км автодорог нуждаются в капремонте.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Київ відмовиться від маршруток

27.05.2016 г. в 15:30, radio24

Про це заявив міський голова Києва Віталій Кличко. За його словами, вже за кілька років столиця відмовиться від маршруток. «Однозначно, маршрутки зникнуть, тому що в столиці повинен працювати сучасний громадський транспорт, який перевозить багато пасажирів. Один автобус перевозить стільки ж пасажирів, як десять маршруток. Якщо залишиться така динаміка розвитку, як сьогодні, то через два роки у нас маршруток не буде», — наголосив Віталій Кличко Міський голова столиці зазначив, що спільно зі Світовим банком уже розроблено транспортну систему Києва для того, щоб використовувати найкращий світовий досвід. «У цьому напрямку запустили декілька нових маршрутів. Наприклад, із Троєщини до залізничного вокзалу, цей маршрут дуже популярний», — додав Кличко.

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть