Андрій Попов: платні дороги - наскільки це реально в Україні?

04.08.2016 г. в 15:34, finance

Тема створення платних доріг в Україні піднімалася вже неодноразово. Чергове пожвавлення інтересу до неї викликало інтерв’ю міністра інфраструктури України Володимира Омеляна агентству Bloomberg, в якому він приділив окрему увагу цьому питанню.

За словами міністра, Україна планує запропонувати концесійні проекти і запровадити платні шосе, щоб привернути інтерес приватних інвесторів.

Як приклад таких проектів озвучені новий маршрут навколо Києва (до цього йшлося про добудову Великої окружної автодороги на Лівий берег з платною ділянкою між Московським і Бориспільським шосе), а також нова траса Київ – Одеса.

З погляду завантаженості, вважають в Міністерстві інфраструктури, саме ці напрямки можуть бути найбільш цікаві для інвесторів.

Водночас, щоб платні дороги в Україні стали реальністю, слід виконати кілька умов.

Законодавчі перешкоди у вигляді відсутності закону про концесії – не найскладніша з них. Міністр інфраструктури очікує схвалення закону про концесії Верховною Радою найближчим часом. Передбачається, що для підготовки закону про концесії і для розробки стратегії розвитку платної дорожньої мережі будуть залучені гранти від міжнародних донорів – ЄБРР та Світового банку.

Другою умовою є те, що згідно і з законодавством України, і зі світовою практикою, поряд з платною дорогою має бути альтернативна траса. Як правило, платну дорогу будують поряд, випрямляючи окремі ділянки, піднімаючи над рельєфом за рахунок естакад і т. д.

У випадку з маршрутом Київ – Одеса, на якому міністр інфраструктури передбачає створити платну концесійну дорогу, не цілком зрозуміло, за рахунок чого вона стане інвестиційно привабливою – адже нинішня траса Київ – Одеса і прокладена за оптимальним маршрутом, і має прийнятну якість.

Можливо, керівництво України передбачає зробити платною наявну трасу Київ – Одеса (або окремі її ділянки), а «дублями» вважати навколишні путівці. Така практика місцями була в Росії.

Найскладніше розв’язати проблему низької платоспроможності населення і бізнесу.

У 2012-2013 рр., на хвилі ейфорії від інфраструктурних проектів Євро-2012, чиновники та експерти активно обговорювали тему платних доріг. Тоді планувалося побудувати шість доріг: трасу навколо Києва, в Західній Україні, дві дороги в тоді ще не анексований Крим і т. д. З водіїв планували брати по 30 к./км з легкових автомобілів і до 1 грн/км – з вантажних.

Такі суми були в цілому прийнятні (звучали пропозиції взагалі стягувати плату лише з вантажних авто). Але навіть тоді, за курсу 8 грн за долар і вартості кілометра висококласної дороги близько 5 млн дол., розрахунки вартості проїзду за кілометр були досить заниженими.

Сьогодні для окупності концесійної дороги хоча б протягом 20-25 років (вічність для України) озвучуються цифри вартості проїзду в середньому приблизно в 2 гривні за кілометр – і це за умови стабільної завантаженості доріг.

Вартість в 2 гривні за кілометр робить перспективу платних доріг вельми туманною. Коли для поїздки до Одеси тільки за дорогу доведеться заплатити майже 900 грн в один кінець, використання особистого автотранспорту в українських реаліях втрачає будь-який сенс.

Можливо, ставка робиться на вантажні автомобілі?

Для того щоб зрозуміти перспективу використання платних доріг перевізниками, досить проїхати по будь-якій дорозі (за рідкісним винятком) в ключових сільськогосподарських регіонах центральної та південної України. Навіть аграрний бізнес, який одержує валютну виручку і вважається локомотивом економіки України, в збиральну кампанію нещадно знищує дорожню інфраструктуру, пересуваючись у спеку з перевантаженням і залишаючи за собою глибокі колії.

Важко уявити, що перевізники, які зараз їздять з перевантаженням, економлячи кожну копійку і вичавлюючи останні ресурси з інфраструктури, будуть готові платити кілька зайвих гривень за кілометр пересування по платній дорозі, де, до того ж, рухатися з перевантаженням буде набагато складніше через ретельніший контроль пересування.

Андрій Попов, партнер Kreston GCG

загрузка...
Еще одна новость

"Тракторам не место на трассе": команду Volkswagen разозлила шикана на Ралли Финляндии

04.08.2016 г. в 15:34, obozrevatel

Пилот Volkswagen Себастьен Ожье и начальник немецкой команды Йост Капито раскритиковали организаторов Ралли Финляндии за то, что те сделали шикану из тракторов. Слова гонщика и руководителя приводит издание Autosport. Организаторы ралли установили на первом спецучастке ретардер из тракторных покрышек и двух спонсорских тракторов марки Valtra. Препятствие было расположено на асфальтовой прямой, что по мнению пилотов, выступавших на гравийных шинах, могло привести к потери сцепления с трассой и столкновению. "Мы обсудили это сразу после разведки, и нам сказали, что это не вызывает опасений. При этом FIA борется за безопасность, а в Формуле-1 мы видели инциденты с участием тракторов. Да, наши машины немного безопаснее, скорости ниже, но все равно это не очень умное решение. Мы попросили убрать трактора, но никто ничего не сделал", — сказал Ожье. Побед…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Правила переобладнання автомобілів на газ ще не змінилися

04.08.2016 г. в 15:34, rozhyshche

Сьогодні все більш актуальним для автовласників стає використання газового типу палива, що є порівняно недороговартісною альтернативою традиційному пальному, нещодавній ажіотаж на встановлення газового обладнання на автомобілі також пов’язаний з законопроектом № 4683, поданим до Верховної Ради України 17 червня, який у випадку прийняття ускладнить процедуру такого встановлення. Однак, у будь-якому випадку встановлення вигідного газобалонного обладнання потребує в подальшому певного алгоритму дій з перереєстрації транспортного засобу. Станом на сьогодні перереєстрація транспортних засобів у зв’язку з встановленням газобалонного обладнання відбувається за старими правилами, що подані нижче. Наголосимо, що обов’язковість перереєстрації у цьому разі передбачена Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів,…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Авто - факт: самая необычная АЗС находится а Америке!

04.08.2016 г. в 15:34, m2motors

А знаете ли Вы, что не только дома могут иметь вычурную форму? Это относится и к АЗС. В 1992 году в американском штате Вашингтон появилось необычное строение. При ближайшем рассмотрении выяснилось - это огромный чайник! И при этом не просто строение, а АЗС! В 1922 году в США произошел известный огромный скандал «крышка заварника». Началось все с того, что в американском штате Вайоминг находилось довольно крупное месторождение нефти. Земля была общественной, но нефть и другие природные запасы являются собственностью государства, поэтому правительством был взят контроль над этими землями. Эти земли в народе прозвали «крышка заварника», так как на поле с месторождением нефти находился массивный валун, привлекающий внимание, который по форме и был похож на заварочный чайник. В честь земель и скандал, связанный с ними, получил аналогичное название. …

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть