Як скоротити на 50% кількість смертей при ДТП. Коментар Чорного

01.09.2016 г. в 11:05, newsradio

Директор Українського медичного центру безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій МОЗ Юрій Чорний повідомив в ефірі «ГС», що щорічно на дорогах гинуть 5 тисяч осіб. Якщо всі водії будуть навчені основам першої медичної допомоги, смертність різко скоротиться.

Водіїв мають намір навчати надавати першу медичну допомогу при ДТП. МОЗ готується прийняти відповідні методичні рекомендації. Тобто водії і інші учасники дорожнього руху, повинні проходити регулярне навчання з надання медичної допомоги. Це буде відбуватися зі здачею іспиту та отриманням спеціального посвідчення.

Як на практиці буде реалізована така ініціатива, в ефірі радіостанції Голос Столиці прокоментував директор державного підприємства «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій Міністерства охорони здоров'я України» Юрій Чорний.

Виходить, що в автошколах майбутніх водіїв навчатимуть надавати допомогу постраждалим?

- Це буде проходити і в автошколах, і не в автошколах, тому хочу сказати, що безпека дорожнього руху є проблемою глобальної важливості. Кількість людей, що гинуть в ДТП в Україні, десь приблизно п'ять тисяч осіб щорічно. Порядку 40 тисяч людей - це люди, які травмуються, отримують травми різної тяжкості. Близько 100 тисяч - це люди, які потребують медико-психологічної реабілітації. За оцінками Світового банку втрати від ДТП близько п'яти мільярдів доларів. Тому надання медичної допомоги є найважливішим елементом в наданні допомоги постраждалим в ДТП. Це передбачено законами України. У статті 48 Закону України про дорожній рух йдеться про те, що кожен водій повинен володіти навичками медичної допомоги. Тому фахівцями МОЗ, фахівцями українського центру безпеки дорожнього руху розроблена методика надання такої медичної допомоги, яка буде національним стандартом отримання водіями, кандидатів у водії, інструкторів, які навчатимуть в автомобільних школах, інших класах, центрах, підприємствах Червоного хреста. Адже найважливіше для людини - життя і тому, якщо відбувається раптова зупинка серця, то допомога, надана в перші хвилини, дає шанс виживання приблизно 80%. А якщо допомога буде надана через 10 хвилин, то шанси зменшуються до 5%. Ось чому знання і вміння надавати першу медичну допомогу критично важливі для того, щоб допомагати людям в екстрених ситуаціях.

А як бути з тими, хто вже за кермом? Як їх будуть навчати?

- Це буде проходити і в автошколах, і не в автошколах, тому хочу сказати, що безпека дорожнього руху є проблемою глобальної важливості. Кількість людей, що гинуть в ДТП в Україні, десь приблизно п'ять тисяч осіб щорічно. Порядку 40 тисяч людей - це люди, які травмуються, отримують травми різної тяжкості. Близько 100 тисяч - це люди, які потребують медико-психологічної реабілітації. За оцінками Світового банку втрати від ДТП близько п'яти мільярдів доларів. Тому надання медичної допомоги є найважливішим елементом в наданні допомоги постраждалим в ДТП. Це передбачено законами України. У статті 48 Закону України про дорожній рух йдеться про те, що кожен водій повинен володіти навичками медичної допомоги. Тому фахівцями МОЗ, фахівцями українського центру безпеки дорожнього руху розроблена методика надання такої медичної допомоги, яка буде національним стандартом отримання водіями, кандидатів у водії, інструкторів, які навчатимуть в автомобільних школах, інших класах, центрах, підприємствах Червоного хреста. Адже найважливіше для людини - життя і тому, якщо відбувається раптова зупинка серця, то допомога, надана в перші хвилини, дає шанс виживання приблизно 80%. А якщо допомога буде надана через 10 хвилин, то шанси зменшуються до 5%. Ось чому знання і вміння надавати першу медичну допомогу критично важливі для того, щоб допомагати людям в екстрених ситуаціях.

А як бути з тими, хто вже за кермом? Як їх будуть навчати?

- З тими, хто вже за кермом на сьогоднішній день ситуація така. Водії-професіонали, ті хто перевозять вантажі, ліцензійні умови перевірятиме інспекція. Видаючи ліцензію на перевезення, сьогодні буде вимагати наявність проходження такого навчання. Тобто МОЗ створює електронну базу даних, електронний реєстр всіх слухачів, які пройдуть цей курс. У законі сказано, що людина зобов'язана пройти ці курси. Найголовніше, щоб ми розуміли, що на будь-якій дорозі відбувається ДТП, адже найголовніше, щоб поруч виявилася людина, яка зможе допомогти, не обов'язково лікар. І якщо ми розуміємо, що допомогти нікому, то шанси у нас будуть зменшуватися кожну хвилину.

Скільки на це потрібно грошей, і де їх взяти?

- Ми сьогодні зустрічалися з керівниками сервісного центру МВС, де сьогодні буде змінюватися зовсім концепція квитків, навчання і тому ми сьогодні обговорюємо, як це буде відбуватися, як будуть нам допомагати міжнародні донори. Я є представником Всесвітньої організації охорони здоров'я в Україні. Сьогодні теж веду переговори з європейською спільнотою, щоб ВООЗ допомогла обладнати аудиторії, які будуть для того, щоб люди змогли навчатися. І ми будемо готувати інструкторів для подальшого навчання.

Ціна за навчання буде фіксованою?

- Це питання автошколи, і я так розумію, що вона нічим відрізнятися від сьогоднішньої не повинна, тому що той викладач, який сьогодні викладає, він просто пройде курс цієї підготовки.

Це буде вписано в програму?

- Так, це буде вписано в програму, в екзаменаційні квитки. Люди, проходячи курс, здавати іспити, в тому числі, і домедичної допомоги. Але тут найголовніше питання - немає практичних занять. Адже скільки б ми не читали, як потрібно надавати допомогу, ми ніколи не зможемо зробити серцево-легеневу реанімацію, ми ніколи не зможемо зробити правильно зупинку крові або, припустимо, накласти шину при переломі. Тому тут один з найважливіших елементів - це практичні заняття. Тому вони приблизно складають половину з цього курсу.

Як би ви оцінили медпідготовку всіх учасників дорожнього руху?

- Рівень дуже слабкий, тому що так вийшло, що не було спеціальної програми. Тобто ми вивчали це питання довго, як же все-таки готують в автошколах, як готують водіїв. Знайшли, що в нашій країні є певні центри, але вони просто продають свідоцтва. Тому я думаю, що спільними зусиллями ми зробимо все, щоб, як мінімум, на 50% скоротити кількість тих загиблих, які у нас є за статистикою.

За словами автоюриста Богдана Глядика, серед причин, які призводять до ДТП, перші два місця посідають перевищення швидкості і керування транспортом у нетверезому стані.

загрузка...
Еще одна новость

Купити вживане авто за кордоном: 8 кроків, що заощадять 25%

01.09.2016 г. в 11:05, mmr

Адвокат Сергій Барбашин в колонці на Ліга.нет описує купівлю дешевого б/в авто за кордоном, заощадивши на акцизі. Для цього потрібно здійснити 8 практичних кроків. -- 1. Вибір автомобіля Для вибору автомобіля підходять сайти-агрегатори типу mobile.de. Критерії автомобіля для акцизної пільги при розмитненні такі: а) повинні бути виготовлені не раніше 1 січня 2010 року; б) виготовлені не в Росії; в) повинні відповідати екостандарту ЄВРО-5 (або не нижче). У США інші стандарти, наприклад SULEV: він ще жорсткіший, ніж ЄВРО-5. Рекомендую заздалегідь зв’язатися з українськими офіційними дилерами і по VIN-коду отримати дані про машину. Там буде видно, яким екостандартам відповідає авто. Наприклад, в деяких азіатських країнах навіть після 2010…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

В Украине введут французские методы борьбы с пьяными водителями

01.09.2016 г. в 11:05, o-doroge

Народные депутаты готовят закон, обязывающий водителей возить с собой алкотестер. Авторы законопроекта позаимствовали идею у французов, где подобный закон действует с 2012 года. Законодатели уверены, что наличие в машине алкотестера позволит автолюбителям самостоятельно проверить содержание алкоголя в крови и решить, садится за руль или нет. Во Франции подобный закон позволил значительно снизить количество пьяных водителей на дороге. Нардепы уверены, что в Украине будет такой же положительный результат.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Пьяные водители чувствуют свою безнаказанность из-за бездействия полиции на дорогах - эксперт

01.09.2016 г. в 11:05, golos.ua

За полтора-два года из-за бездействия полиции на дорогах страны у водителей, позволяющих себе садиться за руль в подпитии, сложилась своя антикультура. Об этом ГолосUA заявил президент Украинской федерации профессионалов безопасности Ассоциации негосударственных правоохранительных структур Сергей Шабовта. «Тот факт, что украинские водители продолжают садиться пьяными за руль, в первую очередь говорит о том, что пока происходит «выбег» того анархического беспредела, который творился и творится на дорогах Украины», – отмечает эксперт. По его словам, в настоящее время по инерции идет просто «выбег» этого жуткого анархического беспредела, который происходит на украинских дорогах, поскольку нет еще понимания всей беды, которая может произойти по вине таких горе-водителей. «Хочу сказать, что за полтора-два года, особенно из-за бездействия полиции на дорогах, …

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть