Узбіччя світового автопрому. Хто не пустив Ford, Toyota, BMW до України

18.09.2016 г. в 15:01, glavcom

За 25 років незалежності жодна міжнародна компанія так і не побудувала завод в Україні.

В Європі налічується понад 200 автомобілебудівних заводів світових виробників. На території України – жодного з них. Компанії зі світовим ім'ям так і не ризикнули почати виробництво в Україні. Хоча експерти запевняють: таки цікавилися. Серед тих, хто приглядався, такі гіганти, як Ford, Toyota, BMW і General Motors.

Але в 90-ті «зайти» в Україну не вийшло через бюрократію і корупцію. Зараз же представники багатьох компаній запевняють: Україна для них нецікава, вони вже побудували виробничі майданчики в інших місцях. Тож шанс стати автоскладальним хабом для Європи втрачено.

Чому не прийшли світові виробники

Глава Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко згадує, що одними з перших, хто в 1990-ті виказав інтерес до України, стали американці. «Можливість будівництва заводів у нас розглядали два американських концерни: Ford і General Motors», – зазначає Назаренко. За його словами, Ford і GM практично не вимагали для себе жодних преференцій. Єдина умова, яку вони ставили перед українським урядом, – скасування 10-відсоткового експортного мита на автомобілі.

Приблизно на тих самих умовах хотіли працювати в Україні й деякі інші гіганти автомобільного світу. Серед них учасники ринку називають Toyota, Volkswawgen і BMW. Але домовитися з українськими чиновниками не вийшло. Чому? Відповіді на це питання немає. Багато експертів припускають, що компанії так і не змогли знайти спільну мову з тодішнім прем'єр-міністром Павлом Лазаренком.

Зрештою всі автозаводи України опинилися в руках місцевих бізнесменів. Головними автомобільними лобістами стали Таріел Васадзе, власник Запорізького автозаводу, і представники «Богдана», яким довго володів Петро Порошенко. Зараз же корпорацією заправляє давній бізнес-партнер президента, а тепер заступник глави РНБО Олег Гладковський (екс-Свинарчук).

Практично всі роки незалежності України суть політики автомобільного лобі полягала в спробах обмежити імпорт на український авторинок. Закінчилося це тим, що країна залишилася і без вітчизняного автопрому, і без західних інвесторів. Фактично сьогодні в строю лише одне вітчизняне підприємство – «Єврокар», який збирає автомобілі Skoda у Закарпатті.

Іншою є ситуація у наших сусідів, які більше прислухалися до побажань автовиробників. Наприклад, у Росії за останніх 25 років міжнародними компаніями було відкрито понад 20 виробничих майданчиків. В Угорщині свої заводи мають Volkswagen, Suzuki та Mercedes. Останній цього року повідомив, що збирається інвестувати у виробництво в країні ще близько 1 млрд євро. Нещодавно польське видання Wyborcza підрахувало: щорічно на експорті автомобілів Угорщина заробляє близько 20 млрд евро.

До речі, у самій Польщі, за даними Європейської асоціації автовиробників (ACEA), після розвалу Радянського союзу світові компанії збудували 13 автобудівних підприємств. І від експорту машин поляки мають дохід не менший, ніш угорці.

Перспективи приходу інвесторів

Та чи все втрачено для автомобільної промисловості України? Чи можуть ще прийти до країни відомі автомобільні виробники? Щоб відповісти на ці питання, «Главком» звернувся до прес-служб найвідоміших автомобільних компаній. Відповіді виявилися невтішними.

Приміром, в офісі Honda пояснили: Україна нецікава через низькі продажі в країні. «Щоб нам було цікаво локальне виробництво, продажі мають бути значно вищими», – зазначила пані Місато Фукусіма, прес-секретар Honda Motor.

Такої ж позиції дотримуються і в концерні Daimler, якому належить Mercedes-Benz. «Для нас Україна – невеликий ринок у контексті глобальних продажів. Тому виробництво автомобілів у цій країні для нас неактуальне», – прокоментувала Софія Штаубер з прес-служби Daimler.

Звичайно, компанії могли б збирати автомобілі не лише для України, а й також продавати їх на експорт. Наприклад, до Європейського союзу. Однак у Європі у виробників уже достатньо заводів. І це друга причина, з якої вони не дивляться в наш бік. «У нас уже є два заводи в Європі – у Швеції та Бельгії», – так відповів на запитання, чи цікава вам Україна в плані виробництва авто, Стефан Ельфстрьом, прес-секретар Volvo Corporation.

Не потребує нових майданчиків і компанія Audi, яка входить до групи Volkswagen. «Ми маємо заводи в Німеччині, Угорщині та Бельгії», – пояснив спікер Audi Йоахим Кордсхаген.

загрузка...
Еще одна новость

Uber повысит тарифы в Киеве

18.09.2016 г. в 15:01, obozrevatel

Сервис такси Uber вводит систему динамических коэффициентов, которая предусматривает повышение тарифов на поездки по Киеву в пиковые часы. Об этом сообщает Uber Newsroom. "Когда спрос пользователей на поездки превышает количество свободных партнеров-водителей, цена будет автоматически увеличиваться на множитель, который и является динамическим коэффициентом. Высокая цена позволяет привлечь больше водителей на платформу именно тогда, когда они больше всего нужны жителям города, и быстро удовлетворить высокий спрос. Тарифы, которые образуются с применением динамических коэффициентов, называются пиковыми. Тарифы автоматически возвращаются к обычным, как только количество автомобилей на платформе становится достаточным", — объяснили в компании суть нововведения. В Uber также уточнили, что при оформлении заказа во время пиковых тарифов, система всегда…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Оно еще и ездит?! Грузовик 1939 года с авиационном мотором

18.09.2016 г. в 15:01, topgir

Это видео про один очень быстрый и грозный автомобиль – Plymouth Radial Air, построенный одним рукастым американцем. Когда-то это был обычный грузовичок Plymouth 1939 года, а ныне – настоящая реактивная штуковина! Началось все с того, что некий Гари Корн (Gary Corn) приобрел этот автомобиль 30 лет назад за сущие копейки. До недавнего времени он пылился в гараже, а затем владелец захотел его превратить в “нечто этакое”. Грузовик оснастили 12,4-литровым мотором от гидросамолета 1950-х годов, особым карбюратором и трансмиссией, а также другими жизненно важными агрегатами и деталями. Летает ли он? Неа, ездит. По самым обычным дорогам. И заставляет дрожать даже самые маститые дрэговые машины.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Honda презентовала «маленький» кроссовер

18.09.2016 г. в 15:01, avtoblog

Под капотом кроссовера пропишется полуторалитровый бензиновый двигатель. В ноябре на автосалоне в Сан-Паулу состоится мировая премьера компактного кроссовера Honda WR-V. За полтора месяца до премьеры машина «засветилась» на бразильских дорогах, попав в поле зрения автомобильных папарацци. Правда, пока кроссовер выпустили на дороги общего пользования в камуфляже, но уже ясно, что в модельном ряду Honda этот автомобиль будет располагаться ступенькой ниже кроссовера Honda HR-V. Кроме того, есть информация, что первоначально он будет продаваться лишь в Бразилии и Индии. Выпускаться Honda WR-V так же будет в Бразилии, на заводе Honda в Сан-Паулу, вместе с одноплатформенным собратом — компактвэном Honda Jazz/Fit. Правда, Honda WR-V получит слегка удлиненную платформу, благодаря чему…

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть