Кого торкнеться нова дорожня реформа

10.10.2016 р. в 17:01, ckp

Верховна Рада нещодавно затвердила законопроект “Про дорожній рух та його безпеку”, який має на меті зміни у дорожній системі. До проекту вносили правки цілих 168 разів. Що ж зміниться на дорогах та кого це торкнеться? Досліджував Канал 24.

Основним законом у сфері дорожнього руху та його безпеки з 1993 року лишається Закон “Про дорожній рух”. Останньої редакції Правила дорожнього руху зазнали ще у 2001 році. Хоча зміни до цих документів вносилися багато разів, експерти стверджують, що вони не відповідають вимогам сучасності, містять протиріччя, деякі положення дублюються – тому потребують змін. Мета ж нового законопроекту – завдяки адаптованим під сучасні умови доповненням підвищити безпеку дорожнього руху, і, що не менш важливо, наблизити “дорожнє” законодавства до європейських норм.

“Правила дорожнього руху, які сьогодні використовують, були прописані в далекі часи. Зміни вносилися дуже багато разів, але навіть ті зміни уже не відповідають тим реаліям, які наразі є. А реалії говорять про те, що кількість транспортних засобів та інтенсивність на дорогах збільшилися”, – зазначає правозахисник, один із розробників законопроекту Володимир Караваєв.

Тому, виходячи з цього, й прописані нові вимоги. За його словами, ще у 2002 році Європейська конференція міністрів транспорту визначила три основні проблеми у сфері дорожнього руху. Перша – водії просто не дотримуються правил дорожнього руху, друга – водії не дотримуються правил дорожнього руху, бо вони суперечливі та не завжди зрозумілі водієві. Третя проблема – це неефективність системи державного управління та їх ресурсів.

Відтак, цей законопроект розпочинається з того, що змінює повноваження державних органів влади, встановлює нові принципи державного управління та прописує конкретні вимоги для кожного учасника дорожнього руху. Причому найголовніше, що все це засновується на директивах ЄС. Тобто, законопроект максимально наближений до європейських норм та враховує реальні умови, котрі існують нині на автошляхах.

Якими будуть нові ПДР

Відповідно до нових правил, за агресивну манеру водіння буде передбачена відповідальність. Зміняться правила зупинки та стоянки. Поліція зможе проїжджати на заборонений сигнал світлофора, обов’язково при цьому вмикаючи спеціальний звуковий сигнал. Спроститься проїзд карет швидкої допомоги та інших оперативних служб, але без суттєвого дискомфорту для інших водіїв авто. Також деякі обмеження торкнуться автівок, які не обладнані пасками безпеки.

“Основна проблема з водіями – те, що вони не користуються пасками безпеки і не вимагають цього від пасажирів. Тому в новому законі серед вимог і до пасажирів транспортного засобу і до водіїв – обов’язково користуватися пасками безпеки,” – наголошує Караваєв.

До слова, відбутись лише оплатою штрафу за порушення правил ПДР стане майже неможливо. При регулярних порушеннях водієві слід буде проходити додатковий медогляд для того, щоб підтвердити здатність до безпечного керування автівкою.

Для велосипедистів

Велосипедисти, як і мотоциклісти, зможуть користуватися смугами для громадського транспорту, причому двоколісних віднесуть до “уразливих учасників дорожнього руху”, та заборонять користуватися засобами зв’язку, навігації, аудіо-, фото-, відеопристроями, тримаючи їх у руці. Обов’язковим для велосипедистів, якщо вони рухатимуться по проїжджій частині, стане шолом.

“По суті, відзначає Караваєв, до велосипедистів будуть такі ж вимоги, як і до водіїв. Нетверезих велосипедистів обіцяють карати та ввести відповідальність не лише на папері, а “провчати” їх за порушення”, – на рівні з водіями авто. Як тільки велосипедисти потрапляють на дорогу – стають такими ж учасниками дорожнього руху, як і всі інші. Ось в чистому полі велосипедист в стані алкогольного сп’яніння – будь-ласка. Як тільки виїжджаєш на автомобільну дорогу – все, діють правила,” – відзначає експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху.

А ще “двоколісним” заборонять виїжджати лівіше половини правої смуги руху проїзної частини дороги. Однак будуть винятки. Лівий поворот на дорозі з більше ніж однією смугою лишиться забороненим.

Для пішоходів

Будь-які вимоги в новому законопроекті направлені, перш за все, на збереження життя на дорозі. Звичайно, залишилося чимало старих вимог, однак з новими уточненнями і додатками, підкреслює Караваєв. Приміром, розглянемо випадок на дорозі: пішохід переходить зебру, тримаючи при цьому, у вухах – навушники, в руках – плеєр та ще й парасолю, яка значно обмежує огляд того, що відбувається навколо.

Нова редакція правил говорить про те, що коли пішохід виходить на пішохідний перехід, має уважно контролювати ситуацію, незважаючи на те, що переходить дорогу у визначеному місці. Адже він повноцінний учасник дорожнього руху, повинен дотримуватися правил, а за їх порушення відповідати так само, як і водії транспортних засобів. Тобто у нашому випадку, зазначає Караваєв, на той час коли пішохід переходить зебру, він не повинен, скажімо, парасолею закривати видимість на дорозі.

Чесно кажучи, таке “положення” чогось кардинально нового не вносить. Адже до прийняття нового законопроекту, було й так зрозуміло, що пішохід повністю відповідальний за власне життя і дивитися на всі сторони – питання його безпеки.

Дорожні знаки

Є лише уточнюючі моменти, деякі дорожні знаки та розмітки лише дещо видозмінюються та більше відповідатимуть європейським стандартам. Відтак водії особливих змін не відчують.

Водійські права

Отримати їх буде складніше. Не дивлячись на те, що в правоохоронних органах проводяться реформи, ні для кого не секрет, що сьогодні водійське посвідчення можна купити. Після того, як законопроект запрацює, – купити права буде неможливо, наголошує Караваєв. Здача іспиту відбуватиметься онлайн, а сам процес записуватиме відеокамера.

За словами експерта, наразі ніхто не несе відповідальності за те, що людині видається водійське посвідчення. Тому в законопроекті передбачено перерозподілу центрів впливу. Тобто менше уваги приділятиметься тому, як людина навчатиметься і де, а більше – хто робитиме висновок про її готовність до безпечного водіння авто. Прийматимуть теоретичний іспит спеціальні екзаменатори. Саме вони нестимуть персональну відповідальність за результат та робитимуть висновки щодо здатності безпечного водіння тої чи іншої людини.

Постає питання: хто усе це контролюватиме? Очікується, що буде створено Національне бюро безпеки дорожнього руху, з невеликим штатом співробітників, обізнаних у сучасних методиках виявлення причин виникнення ДТП та усунення їх причин.

Як відзначив в коментарі сайту “24” автоюрист Богдан Глядик, проект закону про дорожній рух та його безпеку непоганий, однак, для закону, який встановлює правила дорожнього руху, 98 сторінок – це забагато, і це робить його складним для сприйняття. За словами автоюриста, якщо в Правилах дорожнього руху, які діють сьогодні, орієнтуватися нескладно, то в цьому законі треба вишукувати це в різних статтях.

“Закон непоганий, там прописані хороші норми, просто в нас практично це все уже є, деякі поняття уточнюються. Просто зібрали всі ці закони та нормативні акти, в тому числі ПДР, порядок реєстрації дорожніх транспортних засобів тощо, в один великий об’ємний закон. Сказати, що законопроект якісно змінить ситуацію щодо безпеки на дорозі, я б не міг,” – прокоментував він.

У будь-якому разі, щоб на власні очі побачити та переконатися, що зміни на українських дорогах таки є, причому в кращу сторону, безумовно, потрібен час. Однак запрацює увесь цей механізм не так швидко, як хотілося б. Адже сам Закон “Про дорожній рух та його безпеку” набирає чинності через 6 місяців з дня його опублікування.

Цікаві автомобільні публікації

Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости
Автовыкуп: почему это выгодно, что нужно знать Самое основное преимущество услуг по выкупу авто компаниями - это скорость продажи, при том, что владелец авто может получить за машину 95-97% от рыночной стоимости.
Усовершенствовать Ланос: аксессуары и комплектующие Chevrolet или Daewoo Lanos, который стал классикой своего сегмента, предлагает владельцам уникальную возможность дополнить свой автомобиль разнообразными аксессуарами и комплектующими. Существует несколько важных элементов, которые могут сделать ваш Ланос еще более стильным и функциональным – какие же?
Терміновий викуп автомобілів у Києві: швидке та зручне рішення для власників У світі постійно змінюються обставини, і іноді власники автомобілів знаходяться в ситуаціях, коли терміновий викуп стає єдиним виходом. У цьому контексті велику популярність отримав викуп авто в Києві. Однією з провідних компаній у цьому напрямку є "AvtoPride", яка пропонує широкий спектр послуг для власників транспортних засобів.
Новый Toyota Hilux: совершенство в каждой детали Toyota Hilux - икона надежности и мощи в мире пикапов. Тойота Хайлюкс от Сити Плаза продолжает легенду, предлагая выдающуюся производительность, внедорожные возможности и стильный дизайн.
Еволюція автомобільних двигунів: від перших бензинових до сучасних електричних систем Перші двигуни ДВС були з одним циліндром і, щоб зробити силовий агрегат потужнішим, доводилось збільшувати об'єм циліндра. Згодом стали досягати більшої потужності шляхом збільшенням кількості циліндрів.
Виды боковых зеркал Хороший обзор и безопасность во время езды или парковки — ключевые параметры, которые дают боковые зеркала. Более того, законодательно автомобиль не может ездить по дорогах общего пользования без этих комплектующих или с разбитым зеркальным полотном.
Амортизаторы для надежной дорожной уверенности от УКР ПАРТС Работоспособные амортизаторы автомобиля играют ключевую роль в обеспечении комфорта и безопасности во время движения. Автомобиль подвергается воздействию разнонаправленных сил, которые могут повлиять на его управляемость и стабильность.
Ще більший та потужніший: чим здивує оновлений пікап Mitsubishi L200? Нещодавно у Таїланді відбулась презентація шостого покоління легендарного пікапа L200. Він збудований на новій рамі, має сучасніший салон та потужніший двигун.
Автомобільний газ: «задують» чи «надують»? Експерти перевірили якість блакитного палива на АЗС.
Японські чи китайські мотоцикли Мотоцикли – транспорт впевнених у собі людей, що цінують свободу, відчуття польоту та швидкість. Надійні «залізні друзі» є у багатьох випадках незамінними, і реальність така, що не лише байкери, але й пересічні водії постають перед потребою придбати техніку, яка служитиме довго і якісно. І при цьому коштуватиме порівняно недорого – адже економічної кризи в країні оминути не вдається нікому.
Когда менять воздушный фильтр Фильтрующие элементы – детали, отвечающие за защиту и нормальное функционирование ДВС.

Більше новин