Які штрафи загрожують водіям авто з іноземною реєстрацією - юрист

03.11.2016 г. в 10:57, gazeta

Митна служба і поліція лякають високими штрафами водіїв автомобілів з іноземною реєстрацією. У деяких справах вже фігурують позови на 500 і 600 тис. грн. За що виставляють штрафи і кому з водіїв варто боятися митників Gazeta.ua розповів юрист Сергій Книш.

- За що можуть нарахувати штраф власникові нерозмитненого авто?

- Якщо авто мало право перебувати на території України 5 днів, а водій перетнув кордон на день пізніше, заплатить штраф 170 гривень або отримає попередження. Більш як три дні – 3400 гривень. Понад 10 днів перевищення терміну транзиту кваліфікують за статею Митного кодексу України. Штраф там передбачений 8500 гривень. Ці санкції, штрафи можуть накласти на водія лише посадові особи митниці. Після перетину кордону авто, яке їздить за транзитом, має право за митним законодавством їздити в Україні 5-10 днів. Коли машину "заганяє" на територію України не резидент, тобто поляк чи литовець, тоді українець у ній може їздити рік. Рішення Конституційного суду України від 31.03.2015 року не вважає такі дії адмінпорушенням.

- Чи є законні підстави вважати, що авто з польською реєстрацією легітимні на українських автошляхах?

- Більшість авто законно перебувають на території України, їх кількість щодня збільшується. Доцільно й практично говорити про авто не лише з польською, а й з іноземною реєстрацією. Це - Литва, Естонія, Словаччина, Чехія, Угорщина, Молдова. Водії повинні знати про режими перетину кордону, терміни перебування авто в Україні, наприклад, чи це транзит, чи тимчасове ввезення. Адже від цього залежить обсяг їхніх прав та обов'язків, відповідальність.

- Чи керуєте ви автомобілем з іноземними номерами? З якими проблемами стикалися – корупція на митниці, претензії з боку поліції?

- Так, я їжджу в авто з іноземними номерами. Будь-хто може керувати автомобілем з іноземною реєстрацією за наявності посвідчення водія та реєстраційних документів на авто. Я щодня за кермом. На практиці стикався і з поліцією, і з митниками лише на кордоні. Проблем жодних в моєму випадку. Навпаки, я намагаюсь підказати щось, дати пораду. Поліцейські мало відпочивають між чергуваннями, втомлюються, роблять багато помилок в кваліфікації, піж час оцінки ситуацій. У них відсутні реальні теоретичні навчання, а я за реформування, за нові підходи у їхній роботі.

- Щодо корупції на митниці, особисто я не стикався з такими непередбачуваними платежами. Для окремих людей це - цілий бізнес, де і в темі, і в долі не лише митники. Чи варто водіям вірити чуткам про те, що не розмитнені авто можуть вилучати у власників?

- Чуткам вірити не варто, але гуртуватись людям потрібно. Це свого роду профспілка, попередження для влади, у випадку, коли виникне бажання не рахуватись з думкою народу. Для вилучення авто мають бути законні підстави, рішення суду, робити це можуть тільки спеціально уповноважені органи ДВС. Звичайно, за певних видів порушень будь-яке авто поліція може поставити на штрафмайданчик.

- Як пригнати авто з Польщі і не порушити закон?

- Я був з цього питання за кордоном, вивчав для себе, приганяв авто. Вигідніше з Литви, але якість авто може підвести. В Польщі питання оформлення дорожче і триваліше, але стан авто ліпший. Як на мене, краще купувати авто в Німеччині, Австрії, а потім їхати і ставити на облік до Литви. Там значно дешевше і простіше, ніж у Польщі. Слідкувати лише потрібно за строком дії страхування, реєстрації, там є нюанси щодо обліку. Головне, щоб людина, яка прийняла для себе таке рішення, мала порядних помічників у такій справі, які в цьому розуміються, мають діючу фірму-нерезидента.

- Власників не розмитнених авто залякують, що буде створена спеціальна служба із митників, фіскалів і поліції, які зупинятимуть і вилучатимуть авто, що перебувають на території України поза законом, порушили термін перебування. Чи реальна поява таких "угруповань"?

- Сподіваюсь, що до нас не повернуться 1990-ті з рекетирськими угрупованнями. Законодавець сьогодні продовжує приймати та лобіювати вигідні для нього закони під свій конкретний бізнес. Для створення таких спеціальних груп із митників, фіскалів та поліції мають діяти законні підстави і повноваження. Поки що про це говорити передчасно. Люди налаштовані радикально і слідкують за змінами в цій сфері, створюють громадські організації, тому своє слово може сказати і народ, як єдине джерело влади в Україні відповідно до Конституції України. Сьогодні народ набагато швидше гуртується, ніж за попередньої влади. Сотні тисяч таких авто вже є в Україні. А це - сила, до якої варто прислухатись.

- Чи можуть за несплачені штрафи відбирати майно?

- В даному випадку має діяти принцип і норми закону про державну виконавчу службу щодо співрозмірності боргу та вартості арештованого майна. Тому слід виходити з конкретного випадку, конкретних розмірів. У теорії і на практиці можуть авто арештувати за будь-які борги.

- Чому, на вашу думку, політики бояться закону про зниження акцизного податку на імпорт старих авто?

- Це зачіпає їх фінансові інтереси. По-перше, автоіндустрія і торгівля авто - це величезні кошти, які втрачати ніхто з них не хоче. По-друге, за рахунок сплат від розмитнення йде наповнення до держбюджету, який і досі залишається "кишеньковим". Вони не хочуть приймати закон, який вигідний мільйонам громадян, та не вигідний їм. При владі зараз бізнесмени, які вміють професійно рахувати, шкода, що лише в інтересах своїх мільйонних бізнесів. Це - наша глобальна проблема. Але я вважаю, об'єднуватись громаді можна і треба. Необхідно створювати спільноти за інтересами у соцмережах, бути законодавчо грамотнішими, знати свої права та вміти обстоювати власні інтереси.

загрузка...
Еще одна новость

Как избавить Киев от пробок — взгляд из автомобиля

03.11.2016 г. в 10:57, thekiev.city

«Как избавить город от пробок? Тут секретов никаких, даже думать не надо. Вам любой таксист на «Ланосе» скажет: убери светофоры, добавь полос, построй развязку — и всё поедет. Я тоже раньше так думал. Но вот построили одну развязку, другую, там добавили полос, тут убрали светофор, дохера денег закопали, кто-то себе домик в Козине прикупил — а ты, блин, как и раньше, в пробках торчишь. Ты выложил лаве, купил тачку, купил бензин, купил резину, купил страховку, башляешь за ТО, платишь транспортный налог — и всё равно стоишь, как лох. А какой-то нищеброд купил за полторы гривны талончик на троллейбус — и едет себе по выделенке. Где справедливость, а? Каждое утро в пробках над этим голову ломал. И знаете, что я понял? Это как бесплатное оливье или блины с лопаты — чем их больше, тем больше охочих до халявы нищебродов. Поэтому никаких, блин 8-полосных…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Авто из Европы чужими руками

03.11.2016 г. в 10:57, autotheme

Возможность уплаты акцизных сборов по сниженным процентным ставкам в соответствии с действующим законодательством не зависит от того, относится ли субъект ввоза к физически или юридическим лицам, - пишет Автомир. Кроме того, возможен вариант как личного ввоза, так и привлечения для этого специально уполномоченного лица путем выдачи ему доверенности на выполнение соответствующих действий. Разумеется, подобный ввоз должен быть первым в текущем календарном году. Здесь следует иметь в виду, что законодатели предусмотрительно ограничили возможность посреднических схем, когда предприимчивые граждане могли ы провозить автомобили для якобы уполномочивших на это лиц. По этой причине, человек, которого вы уполномочили приобрести в Европе для вас автомобиль, больше на протяжении этого года не сможет ввезти машину ля себя или других лиц, поручивших ему такую операцию. Еще одним нюансом является…

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Автомобілі Президента і міністрів: опубліковано список

03.11.2016 г. в 10:57, automotoclub

Багатьом автомобілістам буде цікаво дізнатись, якими транспортними засобами володіють українські високопосадовці. Видання «Автоцентр», вивчивши е-декларації, подані чиновниками, оприлюднило повний список автомобілів, якими володіють президент країни і високопоставлені члени українського уряду, повідомляє AutoMotoClub.info. Президент Петро Порошенко: чотири Mercedes-Benz Vito 116 CDI 2010 р., Range Rover Sallmam 2011 р., BMW (F02) 750Li xDrive 2011 р., катер Bayliner 185 BR 2005 р.; у дружини — Jaguar XF 2008 р. Прем'єр-міністр Володимир Гройсман: Land Rover Range Rover 2013 р.; у дружини — Volkswagen Touareg…

Прочитать новость
Loading...

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть