Відшкодувати збитки через неполатану та слизьку дорогу можна

28.11.2016 г. в 08:03, pogliad

Але треба правильно все оформити та зафіксувати докази

Ямами на дорогах, які часто сягають чималих розмірів, нікого не здивуєш, у зимовий період до них ще додаються замети і ожеледь. Через такий стан доріг найбільше страждають водії, які при пошкодженні автомобіля розплачуються із власної кишені. Дорожники про це знають і постійно звітують про виконані роботи, та стан справ від цього не змінюється рік у рік.

- Маю чималий водійський стаж. Рік у рік одне і те саме. Дороги нібито й десь там латають, а ями нікуди не діваються. А тут ще й сніг випадає несподівано і маємо дорогу-ковзанку, яку так само нібито й посипають, але цього чомусь не видно, - каже водій Валентин Рибух. – І всі водії знають, як таке позначається на машині. А ремонт нині недешевий, та кому є діло до витрат простих людей. Думаю, поки ями вигідніше ремонтувати - вони будуть вічними на наших дорогах. А ось коли буде створений механізм контролю якості доріг з фіксацією ям простими автомобілістами і за нею великий реальний штраф, що перевищує ремонт цієї ями в десятки разів, покладений на організацію, що робила цю дорогу, і організацію, що відповідає за цю ділянку - тільки тоді вигідніше буде не красти кошти з наших доріг. Ось тоді може ми б і побачили дороги, а поки що б’ємо машини на тих, що є. Кажуть, що можна судитися з дорожниками в разі серйозних поломок, та не думаю, що держава так легко віддасть гроші, тому й ніколи не звертався ні до них, ні до суду. Мав досвід водіння за кордоном. Там все по іншому. І дороги, і ставлення до учасників дорожнього руху не йде ні в яке порівняння з нашим.

Можливо ситуація змінилася б, якби люди більше переймалися своїми правами та відстоювали їх, якщо потрібно то і в судовому порядку. Фахівці ж запевняють, що правильний підхід допоможе повернути втрачені фінанси. Щоправда тут є чимало підводних каменів, тому краще заручитися підтримкою спеціаліста, котрий не дасть перекрутити факти та обернути дію закону проти постраждалого водія.

Разом з тим, юристи кажуть, що охочих судитися з дорожниками вкрай мало, бо люди або не знають, що мають право на компенсацію, або не хочуть витрачати свій час на судову тяганину, або ж просто не вірять, що зможуть відстояти свої позиції.

Дії водія при потраплянні в яму повинні бути такі самі, як і при інших ДТП

Звичайно, їздити обережно та пильно стежити за дорогою потрібно, проте іноді халепи не уникнути, абже «колії» утворені втрамбованим снігом та ями на півдороги не завжди є можливість об’їхати. Як результат – постраждати може автівка, в кращому випадку несерйозно і не спричинивши ДТП з іншими транспортними засобами, а ремонт її влетіти в кругленьку суму.

Щоб змусити відповідати тих, хто зобов’язаний доглядати за даною дорогою і відповідно забезпечувати її належний стан, необхідно дотримуватися чіткого алгоритму дій. Про те, як саме діяти в такій ситуації та до кого звертатися, радить партнер Адвокатського об’єднання, адвокат Даніель Олару.

Дефекти дороги також мають ДСТУ, відповідність якому допоможе покарати винних

Виявляється, законодавство не заперечує наявність дефектів дорожного покриття, та вони мають не перевищувати вказаних в законі норм. А звісно, що в нас вони куди масштабніші, в крайньому разі, зазвичай.

- У разі встановлення факту, що причиною ДТП є неякісне дорожнє покриття та його невідповідність вимогам ДСТУ 3587-97. Згідно з ним, граничні розміри осідань, вибоїн й інших дефектів не повинні перевищувати 15 см завдовжки, 80 см завширшки і 5 см у глибину - невідповідності повинні усувати протягом 7 днів після їх виявлення, - каже юрист. - Працівники дорожньої поліції зобов’язані скласти на відповідальних посадових осіб дорожньої служби протокол про адміністративне порушення за ст. 140 КУпАП «Порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт», за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу розміром 1020-1360 гривень.

Їм буде інкриміновано порушення вимог п. 1.5 ПДР України, згідно з яким встановлено, що дії або бездіяльність учасників дорожнього руху не повинні створювати небезпеку або перешкоду для руху.

У цьому випадку потрібно отримати у працівників поліції копію протоколу (або постанови адмінсуду про притягнення посадової особи до відповідальності) для того, щоб мати змогу звернутись в суд із цивільним позовом про відшкодування збитків, або в страхову компанію (якщо є поліс КАСКО). Складений протокол є підставою для формування подальших позовних вимог.

Для звернення в суд необхідною умовою є наявність доказів матеріальних збитків

Зібравши всі необхідні дані та документи і проконсультувавшись з експертом, аби повернути втрачені гроші, варто йти до суду.

- І наостанок, для звернення в суд необхідною умовою є наявність доказів, що підтверджують вартість матеріальних збитків, тому потерпілому варто звернутись до судового експерта, щоб провести автотоварознавче експертне дослідження і встановлення суми завданої шкоди.

Якщо виконати усі перелічені дії і зібрати зазначені документи та докази, а також забезпечити явку свідків та очевидців на суд, то у вас з’явиться реальна можливість відшкодувати в судовому порядку компенсацію за пошкоджений автомобіль саме з дорожньої служби, а не зі своєї кишені, - підсумовує фахівець.

Можливо, саме більша наполегливість у відстоюванні своїх прав допомогла б вирішити ситуацію, або хоча б покращити її. Адже якщо ми за щось платимо, то хотілося б отримуватим взамін продукт належної якості. А не платити спочатку різноманітні збори та податки, частина яких іде на дороги, а потім платити вдруге вже за ремонт автомобіля, який постраждав від тих же доріг.

Уляна ДЕЛІКАТНА

Як діяти, якщо поломка виникла через стан дороги

По-перше, слід зупинити свій транспортний засіб, увімкнути аварійну сигналізацію, а також встановити знак аварійної зупинки. Це необхідно зробити, для фіксації місця ДТП та збереження інформації щодо сліду.

По-друге, викликати працівників поліції для здійснення огляду місця дорожньо-транспортної пригоди та її належного оформлення.

По-третє, до приїзду працівників поліції, не гаючи часу, відразу шукати свідків та очевидців даної пригоди, які зможуть підтвердити, що ви з об’єктивних причин не змогли побачити яму – вона не була обгороджена, не було знаків «Увага» або «Погана дорога». На жаль, ми живемо в такий час, що свідки не будуть довго чекати працівників поліції, і тому варто попросити в них анкетні дані та номери телефонів, які вказати під час оформлення ДТП працівниками поліції.

По-четверте, здійснити фото- та відеофіксацію місця дорожньо-транспортної пригоди. Необхідно сфотографувати пошкодження автомобіля та дефектну ділянку дороги. Що більше фотографій, то краще. В подальшому такі фотодокази можна буде використати в суді.

По-п’яте, після приїзду працівників поліції брати активну участь в огляді місця події. Слід наполягати на тому, щоб вони зазначили розміри ями, та обов’язково її глибину, відсутність загородження та дорожніх знаків. Слід бути уважним, щоб працівники поліції зі статусу потерпілого не зробили вас винуватцем.

Вам може бути інкриміновано такі пункти ПДР України, зокрема згідно з п. 2.3 ПДР, водій повинен бути уважним на дорозі, а пункти 12.1 і 12.3 свідчать про те, що при виборі швидкості необхідно враховувати дорожню обстановку, і в разі появи на смузі перешкоди, яку водій здатний об’єктивно виявити, зменшити швидкість або зупинитися. За порушення цього правила ст. 124 КпАП передбачено штраф від 340 грн., або позбавлення прав на термін від 6 до 12 місяців.

Потрібно чітко пояснити інспектору, що або ви яму не бачили взагалі, або після того як наблизилися до неї на певну відстань, зрозуміли, що можливості її об’їхати немає (справа і зліва були інші перешкоди), а вчасно зупинитися не мали змоги.

По-шосте, вимагати у працівників поліції, щоб викликали представників дорожньої служби, яка відповідальна за дану ділянку дороги. В разі їх прибуття вони повинні скласти акт обстеження ділянки вулично-дорожньої мережі з замірами та схемою.

Такий же алгоритм дій використовують і в інших випадках, незалежно від дефектів дорожнього покриття, наприклад, коли автівка постраждала через ожеледь.

загрузка...
Еще одна новость

И снова в Одессе пьяный за рулём: видеорегистратор заснял лобовой удар

28.11.2016 г. в 08:03, pushkinska

Минувшей ночью в Одессе произошло ДТП, в котором чудом не пострадали люди. Об этом сообщает Rainbow Cardinal на своей странице в Facebook. Иномарка Mitsubishi на высокой скорости не справилась с управлением и врезалась в стоящий на обочине автомобиль. По счастливой случайности, в пострадавшей машине никого в тот момент не было. Удар был настолько сильным, что Mitsubishi по инерции «протащил» авто на 14 метров. Водитель «японца» был пьян: содержание алкоголя в крови у него составило 1.98 промилле. Примечательно, что ДТП произошло в тот момент, когда патрульные проверяли на трезвость водителя другого автомобиля. Видеорегистратор зафиксировал момент ДТП.

Прочитать новость
И еще это можно почитать

У Києві під час руху спалахнуло авто

28.11.2016 г. в 08:03, informator

У Києві на проспекті Комарова (Борщагівка) авто Ford спалахнуло просто під час руху. Водій встиг вибігти з автомобіля. На місце події оперативно прибули й рятувальники. Таким чином пожежу вдалось ліквідувати за кілька хвилин.

Прочитать новость
загрузка...
И кое-что еще!

Преступников в Запорожье ловили одиннадцать полицейских экипажей (ВИДЕО)

28.11.2016 г. в 08:03, newsclub

Сегодня возле АТБ на ул. Независимой Украины задерживали преступников. Как рассказывают очевидцы происходящего, на задержание приехали одиннадцать полицейских экипажей. Развернулся настоящий вестерн! Очевидцы начали снимать происходящее на камеру, но полицейские не дали им снимать всё.

Прочитать новость

© 2013 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть