Як в Україні побудувати якісні дороги – експертна думка

11.02.2017 г. в 00:09, biz.nv.ua

Галузеві фахівці і фінансисти розповіли, як розв'язати дорожню проблему.

Автодорога, що проходить навколо вулиці Олени Теліги у Києві – це одна з найнеприємніших для водіїв транспортних артерій міста. На цій вулиці, як і на тисячах подібних по всій країні, Укравтодор веде постійну війну під назвою “Ямковий ремонт”. Це коли весною ями засипають, а потім вони через мороз та відлигу з’являються знову.

Цього року Укравтодор повинен отримати майже 30 млрд грн, які використає на обслуговування боргу, поточний ремонт доріг та будівництво нових. Це рекордна сума бюджету Укравтодору за останні роки. Минулого року було відремонтовано майже 950 км доріг, це втричі більше, ніж у 2015 році, але при цьому майже вдвічі менше 2012 року, коли економіка країни була більш стабільнішою.

Але проблема не тільки в цьому. Наприклад, минулого року майже при вдвічі меншому бюджеті Укравтодору, ніж зараз, відомство мало труднощі з освоєнням грошей на будівництво і ремонт доріг. Як розірвати це зачароване коло і, головне, хто це мусить робити.

НВ Бізнес вирішив запитати провідних фахівців галузі і експертів, чого саме не вистачає держагентству для розв'язання багаторічних проблем з автошляхами.

Сергій Хижняк, експерт з транспорту Офісу ефективного регулювання (BRDO)

Найперше – це стабільності. Дороги будуються протягом багатьох років, багатьох десятиліть. Якщо ми подивимось на автомобільні дороги Німеччини, Польщі або США, вони не збудувались за один рік. Вони будувалися протягом десяти-тридцяти років. Що важливо для України – це така стабільність, щоб були зрозумілі і передбачувані правила, як для гравців ринку – будівельних компаній, так і для держави. Тобто необхідно мати стратегію і необхідно мати гарантії виконання цієї стратегії. Наприклад, якщо я хочу працювати в будівельному бізнесі, а горизонт планування – лише один бюджетний рік, я не можу купити техніку, взяти в лізинг, чи взяти якісь фінансові зобов’язання перед іншими компаніями. Тому що в цьому році я маю підряди, а наступного року я їх не маю. І що мені робити з робітниками, що робити з технікою, з кредитами, зі своїм бізнесом? Найважливіше зараз – це стабільність, це вибудовування такої системи, яка б задовольняла як інтереси держави та суспільства в якісних дорогах, так і інтереси українського бізнесу та європейського бізнесу, який може прийти в Україну з новими інвестиціями, з новими технологіями, з цілком новим рівнем будівництва та утримання автомобільних доріг. Система зараз перебуває в такому занедбаному стані, що перші результати, якщо почнуться зміни, зможемо побачити після трьох років тяжкої роботи.

Андрій Нестеренко, генеральний директор компанії Ніссан Мотор Україна

Наші органи, міністерства, відомства та інші організації, які відстежують цей процес, повинні стимулювати якісне використання грошей на ремонт доріг. Відповідно, контроль за відповідністю необхідним нормам, держстандарти і так далі. Побудувати роботу таким чином, щоб неможливо було звідти ці гроші або матеріали виводити і робити дороги з менш якісним покриттям. Хороший приклад – Євро-2012. Дорога, яка була зроблена від Києва в західному напрямку, у відмінному стані і зараз. І тут ще важливий момент в тому, що дороги, які зроблені якісно, за ними треба стежити. Відстежувати невеликі тріщини, які з'являються на дорогах, не тоді, коли ці тріщини після зими перетворяться вже на ями. У всьому світі є безліч технологій, коли спеціальні автомобілі зі спеціальними механізмами просто їдуть по дорозі і в цю тріщину заливають смолу. Якщо ви звернете увагу на європейські країни, на США, дорога рівна, але є таке враження, що вона поцяткована такими чорними смугами. Якщо вчасно залили смолу, то це не дає можливості потрапляти туди воді в зимовий період. Цей процес недорогий.

Олександр Паращій, керівник аналітичного департаменту інвесткомпанії Concorde Capital

Ми знаємо, що з державного бюджету виділилось майже удвічі більше коштів на ремонт доріг у 2017 році. Хотілось би побачити і хотілось би побажати прозорості. Прозорості у закупівлях послуг, що включає у себе не тільки контроль над фінансовими ресурсами, але й контроль над якістю виконаних робіт. Як ми бачимо, витратити чи освоїти гроші на ремонт доріг не так складно. Але дуже складно проконтролювати потім якість виконаних робіт. Ми бачимо, що дорожні роботи досить часто проводяться, проте після ремонту проходить небагато часу і дороги приходять до того стану, в якому вони були до ремонту. Очевидно, з проблемою фінансування, з проблемою контролю якості треба починати боротись одночасно. Справді, Укравтодор отримав перспективного менеджера. Певне покращення на дорогах, я думаю, всі спостерігають. І місцеві бюджети почали більше вкладати коштів в ремонт доріг, і Укравтодор отримав немалі кошти, хоча недостатні. Але потрібно розуміти, що одна людина з таким великим господарством справитись все одно не зможе. Тому я думаю, буде дуже важливо створити велику професійну команду, яка би справді взяла відповідальність за те, що відбувається у нас з дорожнім господарством, і зробила все для того, щоб про Укравтодор не ходили такі погані асоціації серед усіх автолюбителів.

Ніна Южаніна, голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики

Наскільки мені відомо, зараз чітко встановлені зобов’язання кожної зі сторін – Міністерства фінансів щодо наповнення бюджету і щодо фінансування Укравтодору, і Укравтодору щодо підготовки документів, які необхідні для такого фінансування. Весь цей процес контролюється прем’єром. І БПП, і Народний фронт дуже дбають про те, щоб обов'язково ця програма відбулась. Я думаю, що кошти будуть у бюджеті. Наскільки зможе Укравтодор повністю освоїти – складне питання. Але мені здається, що якщо буде політична воля всім об’єднатись навколо цього процесу, тому що в цьому мають бути задіяні і місцеві органи влади, і всі спільно, то нам вдасться таку масштабну програму з ремонту і з будівництва нових доріг освоїти в цьому році. Головне зараз – зробити правильний і своєчасний старт. Для того, щоб не відбулось тих процесів, як завжди. Якщо зараз у нас Укравтодор впорається з таким глобальним завданням і до стартових робіт вони будуть готові наприкінці березня, то зразу почнеться фінансування.

Олег Островерхий, експерт з дорожнього будівництва

Необхідно робити довгострокове планування: фінансів, технічних проектів і планування власне виконання, щоб ці роботи розпочинались з початку сезону. Бізнесу для розуміння своїх інвестицій, для інвестування у розвиток техніки, технологій, найму людей, потрібне довгострокове розуміння. Потрібно підійти фахово і організувати всі процеси з боку замовника, які необхідно підготувати для того, щоб була можливість використовувати кошти – бюджетні, кредитні тощо. Необхідно готувати проекти, необхідно планувати роботи. Має бути програма, план робіт на тривалу перспективу і всі підготовчі процедури. Потрібна підтримка з боку уряду та президента і Верховної Ради. Тому що без них не відбудеться всіх цих процесів – ні бюджетування, ні виконання. Фактично цього року та ж сама сума виділена, яку торік Укравтодор використав на дороги загальнодержавного значення. Крім цих коштів, державним бюджетом на 2017 рік дозволяється ще використати близько 14-15 млрд грн за рахунок позапланових надходжень від митних зборів. Але ця сума не гарантована, незрозуміло, скільки тих коштів вдасться зібрати. І найголовніше, навіть якщо вони будуть, то про них очевидно доведеться говорити аж всередині року. Тобто фактично використати їх можна буде тільки з середини року, восени. Тож потрібне чітке планування.

загрузка...
Еще одна новость

ГФС открыла 6 уголовных дел против руководства облавтодоров

11.02.2017 г. в 00:09, censor

По итогам проверок в прошлом году Государственного агентства автомобильных дорог Украины ("Укравтодор") возбуждено 6 уголовных дел, в отношении действий должностных лиц Кировоградского, Николаевского, Сумского, Черниговского и Херсонский облавтодоров. Об этом говорится в сообщении Государственной фискальной службы Украины (ГФС), передает БизнесЦензор. Согласно сообщению, уголовные дела возбуждены по статье 191 УК Украины – присвоение, растрата имущества или завладение им путем злоупотребления служебным положением. Также возбуждено 3 уголовных дела по статье 212 УК Украины (уклонение от уплаты налогов) в отношении действий должностных лиц ГП "Хмельницкий облавтодор", "Волынский облавтодор" и ПАО "Трест Днепродорстрой". Читайте также: "Укравтодор" объявил выговоры за некачественный ремонт дорог в 7 областях По оценке ГФС, общ…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

В Севастополе на ходу из маршрутки выпал человек. ВИДЕО

11.02.2017 г. в 00:09, uainfo

Вчера в самом большом городе Крыма прямо из маршрутки на дорогу выпал пассажир. Видео об этом появилось в ВК. Ролик записан на остановке "Студгородок". На нем видно, как из отъезжающего "Форда" через открытую заднюю дверь выпадает человек, судя по всему, женщина. Вероятно, из-за низкой скорости ей удалось избежать серьезных травм.

Прочитать новость
загрузка...
Загрузка...
Loading...

© 2013-2017 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть