Артем Ковбель: про ситуацію з електромобілями в Україні

30.03.2017 г. в 13:43, finance

Україна здобула п’яте місце в міжнародному рейтингу за темпами розвитку електромобілів, випередивши такі країни, як США, Нідерланди та Японія. Швидше електричний транспорт розвивається лише в Ісландії, Швеції, Норвегії та Китаї. Чи відповідає дійсність цьому рейтингу? Якщо так, то чому в Україні такі хороші темпи розвитку електромобілів?

В умовах обмеженості ресурсів, поглиблення кризи і падіння платоспроможності українського населення дедалі більше людей замислюються про оптимізацію своїх особистих витрат, в тому числі і про статтю витрат в частині утримання свого авто з ДВЗ (двигуном внутрішнього згоряння).

Згідно з актуальними даними Державної фіскальної служби, кількість електромобілів, ввезених на територію України, збільшується навіть не в лінійній, а в експоненційній прогресії, так, з 2014 року в нашу країну було офіційно ввезено понад 2000 одиниць автомобілів з електробатареями, з них тільки за перше півріччя 2016 року було ввезено близько 900 авто.

Ще як мінімум до 1000 одиниць авто було ввезено в чорну, відповідно цифра ще більша.

Загальна кількість авто, ввезених на територію України, могла б бути набагато більшою, якби не виникла проблема з сертифікацією американських автомобілів влітку 2016 року.

Однією з основних проблем, до ще більшої динаміки збільшення кількості зелених авто, є проблема відсутності інфраструктури зарядних станцій, особливо при з’єднанні міст мільйонників.

Даний факт робить неможливим переміщення на електрокарі на дистанцію, що перевищує його запас ходу, який в середньому коливається від 100 до 300 км. При цьому варто відзначити динаміку зростання зарядних станцій і швидкісних зарядних станцій «в містах», бо їх кількість протягом 2016 року зросла зі 150 до майже 600. Серед міст-лідерів варто відзначити Київ і Харків. Динаміку і локації зарядних станцій в усьому світі, в тому числі в Україні, дозволяє відстежувати додаток – plug share.

З боку Держави на підтримку зростання кількості електромобілів 25 листопада 2015 року був прийнятий і підтриманий Верховною Радою Закон України № 822-VІІІ, згідно з яким було встановлено нульову ставку ввізного мита на автомобілі, оснащені електродвигуном, відповідно мито в розмірі 10% від оціночної вартості електромобіля було фактично скасовано.

На даний момент при купівлі електромобіля необхідно сплатити оціночну вартість авто, ПДВ в розмірі 20% і разовий платіж 109 євро з одиниці авто.

Також наприкінці 2016 року в ВР був зареєстрований Законопроект № 5494 про скасування ввізного ПДВ на електромобілі і запчастини до них до 2021 року.

У цьому ж законопроекті пропонується скасувати акцизний податок на електромобілі, що становить 109 євро і 20%, перевізники таксі будуть звільнені тільки в тому випадку, якщо послуги таксі надаються за допомогою електромобілів. Цей законопроект знаходиться на розгляді. Раніше також на користь скасування ПДВ на електромобілі був поданий Законопроект – No 1912 який був відхилений у другому читанні.

Загальносвітові продажі електромобілів також не стоять на місці і показують більш ніж 100% динаміку зростання в усьому світі. В авангарді «Зеленого буму» стоять Китай, Америка, Норвегія (до 2025 року Норвегія може стати першою країною в світі, де будуть дозволені до використання тільки машини з нульовим рівнем шкідливих викидів), Японія, в якій, до речі, кількість електричних зарядних станцій перевищила кількість традиційних АЗС.

З примітних тенденцій варто відзначити той факт, що Україна демонструє високу динаміку зростання зелених машин в порівнянні з країнами-лідерами в розрізі % зростання кількості машин на території країни. Також на території України стали з’являтися зелені служби таксі, в автопарку яких є лише електромобілі, наприклад найбільша в Україні служба «Оксі Таксі» з 70 машинами Nissan leaf.

Беручи до уваги сукупність тенденцій і чинників, які впливають на збільшення електромобілів в Україні, немає ні секунди сумніви в тому, що в горизонті 5 років кількість екологічних засобів пересування буде рахуватися десятками тисяч. Вперед в зелене майбутнє!

Артем Ковбель, партнер Kreston GCG

загрузка...
Еще одна новость

Спровоцировал два ДТП и поехал домой: полиция задержала автохама (видео)

30.03.2017 г. в 13:43, 7kanal

Ночью полицейские задержали 50-летнего автохама из Суворовского района Одессы. На микроавтобусе Mercedes Vito он сначала спровоцировал ДТП на улице Ильфа и Петрова, затем на проспекте Ак. Глушко. После ночных приключений водитель решил поехать домой. По словам полицейских, у мужчины даже не было документов на машину. От прохождения алкотеста он отказался. «Його було знайдено на вулиці Олександра Невського. Даний водій приїхав до місця свого проживання і зупинився на дитячому спортивному майданчику, тому то й були підстави, щоб евакуювати транспортний засіб на штрафмайданчик», — сообщил лейтенант полиции Павел Денькович.

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Українці стрімко пересідають на електромобілі

30.03.2017 г. в 13:43, mmr

З початку року куплено майже 800 “зелених” автомобілів. З початку року в Україні зареєстровано понад півтисячі електрокарів. Згідно зі статистикою МВС, за січень-березень поточного року українські автомобілісти купили 548 електрокарів і 219 “гібридів”. Таким чином, у порівнянні з попереднім роком продажі електрокарів збільшилися на 32%, а гібридів на 24%. Якщо динаміка збережеться, за цей рік українці можуть купити до 3000 електромобілів і гібридів. Як відомо, в 2016 році в Україні було зареєстровано 2593 “зелених” авто: 1709 автомобілів на електротязі і 884 – з гібридною силовою установкою. Всього за січень-березень в країні зареєстровано 3928 екологічних автомобілів. За результатами 2016 Україна зайняла 5-е місце в рейтингу “Головні електромобільні країни”.

Прочитать новость
загрузка...
Loading...

© 2013-2017 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть