У ЗСУ прийнятий на озброєння новий вітчизняний бронеавтомобіль «Козак-2»

30.03.2017 г. в 20:33, wartime

Після успішного проходження всіх етапів державних випробувань в армійський стрій став новий зразок броньованої автомобільної техніки. Міністр оборони України Степан Полторак 21 березня 2017 року підписав наказ №158 про прийняття на озброєння ЗС України броньованого автомобіля «Козак-2». Як зазначається в наказі, «відповідно до Порядку розроблення та випуску нових видів продукції оборонного призначення, враховуючи позитивні результати державних випробувань, і з метою забезпечення Збройних сил України броньованими автомобілями», – повідомляє на своїй сторінці в ФБ Сергій Згурець.

Фактично це перша машина такого класу, прийнята на озброєння армії України за всю історію незалежності держави. І що особливо показово – новий бронеавтомобіль розроблений і серійно виробляється на приватному підприємстві – на київському НВО «Практика», яке входить в Лігу оборонних підприємств України. Про це повідомляє INVADERS.

Спеціалізований броньований автомобіль «Козак-2» ПСЗА-5 (Панцеровий Захист Спеціалізованих автомобілів 5 класу) призначений для перевезення особового складу, зразків озброєння, військових вантажів і майна по всіма типам доріг і місцевості; проведення тактичних операцій, таких як патрулювання, супровід транспортних засобів під час виконання спеціальних завдань; передачі розпоряджень і забезпечення зв’язку; вогневої підтримки особового складу в бою, а також для захисту екіпажу і вантажу, особового складу від вогню стрілецької зброї калібром 7,62 мм, осколків боєприпасів і мін. Функції забезпечення армії бронеавтомобілем «Козак-2» ПСЗА-5 покладені на Центральне автомобільне управління ЗС України.

По суті, «Козак» другого покоління і потужніший, і краще захищений, ніж його попередники. Поліпшення і зміна конструкції проходила як на основі досвіду експлуатації, так і побажань військових – з урахуванням бойового досвіду. Бойові дії підняли планку вимог.

Юлія Висоцька, директор з розвитку НУО «Практика», зазначає: «Як наслідок – в наших машинах, на тому ж «Козаку-2», з’явилися системи, яких раніше не було. Наприклад, система пожежогасіння салону, підкачка шин, обігрів не тільки лобового скла, але й заднього. Підвищився рівень захисту. Все це – відповідь на вимоги, яким потрібно відповідати».

«Козак-2» побудований на рамній основі з додатковим бронюванням. В основі – шасі Iveco Eurocargo 4×4, яке розраховане на 15 тон повної ваги. Для бронювання використовується 12-мм бронесталь марки «Мінілюкс Протекшн» (Фінляндія), яка відповідає другому рівню STANAG. Також застосовується рознесене бронювання, між бронелистами встановлюється протиосколочний шар із спеціального матеріалу, який також служить термоізоляцією.

Для збільшення виживаності при підриві, на машині передбачений цілий комплекс заходів. Сама машина побудована за модульним принципом. V-подібне днище поглинає і розсіює частину енергії вибуху. Воно працює в поєднанні з багатошаровою підлогою, яка також поглинає частину енергії і при цьому затримує вторинні осколки. Рівень протимінного захисту автомобіля, підтверджений реальними підривами, – 6 кг тротилового еквівалента. І під колесом, і під днищем.

На бронемашині «Козак-2» також встановлені протимінні сидіння, які НПО «Практика» виробляє самостійно, вивчивши зарубіжний досвід. Сидіння для десанту – підвісні, вони кріпляться до стелі. На бронемашині також встановлена фільтровентиляційна установка. На даху може встановлюватися як дистанційно керований бойовий модуль, так і турель для стрілка. Якщо говорити про турелі, то під неї можна поставити будь-яке озброєння, яке вибере замовник.

На базі «Козака» створюється ціле сімейство машин, включаючи розвідувальні, штабні, санітарні, мінометні та інші модифікації. Тому в різних модифікаціях кількість посадочних місць може змінюватися в залежності від призначення.

Бронемашини, серійно вироблені на НВО «Практика», вже прийняті на озброєння Національної гвардії. Так, в минулому році за підсумками державних випробувань наказом Міністра внутрішніх справ України № 718 від 27.07 2016 року на озброєння НГУ був прийнятий спеціалізований броньований автомобіль «Козак-001».

А вже найближчим часом фахівці Державного науково-випробувального центру ЗС України почнуть випробування найбільш просунутої бронемашини від НПО «Практика». Це «Козак-5» – з несучим корпусом і незалежною підвіскою. Ця розробка вже припала до душі і представникам Сил спеціальних операцій, і високомобільних десантних військ, які з певною надією чекають «козацького» поповнення.

Єдино, що погано в ситуації, що складається – мізерне держоборонзамовлення на машини такого класу як «Козак-001» і «Козак-2». Але не виключено, що все можна поправити вже в найближчій перспективі, з огляду на значну потребу Національної гвардії і ЗС України в отриманні надійних бронемашин.

Також вельми показово, що сьогодні навколо «Практики» при виробництві нових бронемашин сформувався бронеавтомобільний кластер з десятків інших українських підприємств, які постачають ті чи інші агрегати і комплектуючі. Велика частина постачальників, як і «Практика», входить до Ліги оборонних підприємств України, яка об’єднує компанії та фірми приватної форми власності. «Приватники» налаштовані на розвиток внутрішньої кооперації при створенні нових зразків техніки і зброї.

загрузка...
Еще одна новость

У Росії пожежна машина збила вісьмох людей на зупинці

30.03.2017 г. в 20:33, ТСН

Сталося це неподалік московського аеропорту Домодєдово. Одна жінка загинула, іще четверо перехожих - у лікарні в тяжкому стані. Пожежна автоцистерна поспішала на виклик, який, як пізніше з'ясували, виявився хибним.

Прочитать новость
И еще это можно почитать

В центре столицы уже два года стоит заброшенная Ferrari

30.03.2017 г. в 20:33, autocentre

Ничейный спорткар Ferrari 456 два года стоит неподвижно в центре Лондона. В одном из центральных районов Лондона обнаружена интересная находка. На одной из улиц там уже два года припарковано старое купе Ferrari 456. За это время автомобиль ни разу не сдвинулся с места, а его владелец задолжал за парковку. Неудивительно, что недавно на переднем колесе Феррари появился блокиратор. Мотивы такого решения владельца Ferrari 456 неизвестны, да и сам он пока не найден. В любом случае ему грозит немалый штраф. Интересно, что на лобовом стекле автомобиля замечен действительный талон техосмотра, датированный 2015 годом. На кузове спорткара кое-где уже пророс мох. Из видимых повреждений – разве что оторванное зеркало заднего вида, которое держится на изоленте. Четырехместное купе Ferrari 456 выпускали с 1992 по 2003…

Прочитать новость
загрузка...
Загрузка...
Loading...

© 2013-2017 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть