Унікальна машина: дослідна багатоцільова армійська вантажівка ГАЗ-34 (Фото)

27.01.2018 г. в 08:01, mmr.net.ua

З розробкою нових систем артилерійського озброєння на початку 1960-х років у радянських військових з`явилась потреба у середньому бортовому тягачі для буксирування причепів і артилерійських гармат. ГАЗ-66 для цього не підходив, а майбутній ЗІЛ-131 тільки знаходився на довгому шляху до конвеєра. Тому конструктори Горьківського автозаводу взяли за основу ГАЗ-66, розширивши його базу за рахунок третього провідного мосту, передає Національний промисловий портал.

Новий автомобіль отримав назву ГАЗ-34 і його розробка почалась в березні 1964 року, майже одночасно з початком серійного виробництва сімейства ГАЗ-66. За рік були зібрані три машини – прототип, а також два дослідні зразки з бортовими кузовами і кабінами від ГАЗ-66 в їх передсерійному виконанні з короткими горизонтальними отворами над укороченими вертикальними повітрозабірними прорізами.

Обидві машини відразу ж надійшли на заводські випробування і пройшли в 25 і 50 тис. км. У 1967 році на заводі зібрали ще три вантажівки з серійними кабінами від ГАЗ-66, що проходили чергові заводські і військові випробування і доопрацювання ще рік – з кінця 1967 го до 25 грудня 1968 року.

Випробування машин ГАЗ-34 проводилися окремо на декількох маршрутах від Москви до Ашхабада і Ухти, на різній місцевості і при температурах до +42 ºС. Вони доставляли особовий склад, буксирували різні причепи, міномети, 122-мм гаубицю М-30 масою 2,5 тони.

Зрозуміло, що по ряду агрегатів, кабіні і кузові автомобілі ГАЗ-34 були уніфіковані з серійним вантажівкою ГАЗ-66А з лебідкою, але з перших же прототипів забезпечувалися системою регулювання тиску в шинах, ставши фактично дослідницькою базою модернізованих машин ГАЗ-66-02 (з лебідкою і підкачкою) , що випускалися з 1968 року.

Від ГАЗ-66 вантажівка ГАЗ-34 успадкував бензиновий двигун ГАЗ-41 V8 потужністю 115 к.с., провідні мости з односхилими колесами, гальмівну систему з барабанними колісними механізмами, суцільнометалеву кабіну, передню лебідку і два паливні баки загальною місткістю 210 л. Збільшення корисного навантаження і повної маси призвело до необхідності використання основних вузлів трансмісії і ходової частини від більш важких вантажівок ЗІЛ. Від ЗІЛ-130 було запозичене однодискове зчеплення, у вантажівки ЗІЛ-131 – 5-ступінчаста коробка передач з синхронізаторами на всіх щаблях, крім першої, 2-ступінчаста роздавальна з відключенням переднього моста і карданні вали. Привід обох задніх мостів на балансирній підвісці за зразком машин ЗІЛ-157 зробили індивідуальним з п’ятьма карданними валами і проміжної опорою. Від ЗІЛ-157 була використана також коробка відбору потужності.

Одними з небагатьох оригінальних елементів ГАЗ-34 були подовжена лонжеронная рама і суцільнометалева вантажна платформа з колісними нішами і внутрішньої довжиною 4100 мм (+800 мм в порівнянні з ГАЗ-66), але такої ж ширини (2050 мм) і з такими ж бортами. На ній монтували три поздовжні відкидні лавки на 27 чоловік особового складу та тент з вікнами і вентиляційними клапанами

Всі п’ять машин ГАЗ-34 були різні, маючи несуттєві відмінності в конструкції, комплектації і параметрах. Так, відстань між осями переднього і середнього мостів коливалося від 3445 до 3453 мм, колісна база заднього візка – 1245 або 1250 мм, габаритна довжина – 6425 – 6435 мм, колія передніх і задніх коліс – 1810 – 1815 і 1750 – 1755 мм, дорожній просвіт під мостами – 306 – 312 мм. При середній спорядженої масі 5150 кг повна вага різних прототипів коливалась від 8260 до 8820 кг.

За результатами випробувань ГАЗ-34 отримав позитивну оцінку і був рекомендований для прийняття на озброєння, але з організацією в 1967 році серійного випуску схожого за параметрами, але більш потужної вантажівки ЗІЛ-131 інтерес військових до нової машини пропав.

Тактико-технічні характеристики ГАЗ-34 зразка 1964 року

Вантажопідйомність, кг: 3000

Повна маса, кг: від 8260 до 8820

Споряджена маса (середня), кг:5 150

Дорожний просвіт, мм: 310

Габаритні розміри (ДхШхВ), мм: 6430 х 2342 х 2440

Розміри платформи (ДхШхВ), мм: 4100 х 2050 х 890

Колісна база, мм: 3450 + 1250

Колія передніх/задніх коліс, мм: 1810/1750

Максімальна швидкість, км/год: 80

Об’ем паливного бака, л: 105 х 2

Двигун: ГАЗ-41 карбюраторний, чотиритактний, 8-ми циліндровий, V-подібний, верхньоклапанний, рідинного охлаждення

Потужність двигуна, к.с.: 140

Трансмісія:

– зчеплення: ЗІЛ-130: однодискове, сухе

– коробка передач: ЗІЛ-131 механічна, 5-ти ступінчаста (синхронізатори 2,3 і 4,5 передачі)

– роздавальна коробка: ЗІЛ-131 2-х ступінчаста

загрузка...
Еще одна новость

Компактний снігоприбирач створений черкаськими студентами

27.01.2018 г. в 08:01,

На Русанівці міні-трактор чистить пішохідні доріжки в зонах відпочинку. Зазвичай сюди не може дістатися велика техніка, пісок не дуже ефективний. Тоді до справи береться цей фінський умілець. Авант-220 цікавий тим, що здатен прибрати втоптаний сніг аж до тротуарної плитки.

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Сколько стоит привезти электромобиль из США

27.01.2018 г. в 08:01, autonews.ua

Эксперты автомобильного рынка, специализирующиеся на электромобилях, рассказали autonews.ua, сколько стоит доставка в Украину электромобиля из США. «За транспортировку одного электромобиля через океан нужно заплатить от $500 до $1000, смотря откуда плывет. Столько стоит трансфер из Нью-Йорка. Если везти из Сакраменто (противоположная, западная часть США, — autonews.ua), то цена возрастает. Привезти контейнер Smart в Одессу стоит в среднем $3000. А если везти из Лос-Анджелеса, то может стоить $4000-4500», — сказал autonews.ua специализирующийся на продаже электромобилей Smart Сергей Дородный. На стоимость доставки еще сильно влияет регион США, откуда автомобиль. «Доставка только по самой Америке может быть $300, а может и $1200.…

Прочитать новость
загрузка...

Больше новостей

загрузка...

© 2013-2018 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть