Чи доведеться українцям платити за дороги?

06.03.2018 г. в 23:12, ranok.ictv.ua

Уже в 2018 році в Україні анонсували початок будівництва першої платної дороги. Будувати автобан планує іноземна компанія. Скільки буде коштувати проїзд по такій дорозі і чи будуть українці взагалі нею їздити?

Більше ніж 90% доріг в країні потребує капітального ремонту. Укравтодор натомість пропонує будувати нові платні дороги. Традиційно платні траси будуються на найбільш інтенсивних напрямках для скорочення і випрямлення маршруту в обхід населених пунктів. Концесія дозволяє побудувати дорогу за рахунок приватного інвестора, який певний час стягує плату за проїзд по цій дорозі, а потім передає її у власність держави. Планується, що першими такими дорогами в Україні стануть траси Київ – Біла Церква та Львів – Краковець, яка веде до україно-польского кордону. В Укравтодорі вважають, що на існуючих дорогах в цих напрямках пропускна здатність вже вичерпана, а інтенсивність руху дозволить інвестору окупити проект.

За підрахунками Укравтодору, нова платна дорога з Києва в Білу Церкву буде мати шість полос для руху, обмеження по швидкості на ній буде 130-140 км/год. Автомобілісти, використовуючи цю трасу, будуть економити 2-3 літри пального та до 40 хвилин часу. У державну власність дорога перейде через 25 років експлуатації.

«Якщо ми подивимося на європейський досвід, то середня вартість проїзду становить 9 євроцентів за кілометр. Якщо ми застосуємо цей тариф до нової дороги Київ-Біла Церква, то вартість проїзду буде близько 4,5 євро – тобто це в районі 130-140 гривень. Водії будуть економити час, економити паливо, а за це водії готові платити», – упевнений радник голови Укравтодору Олександр Кава.

Утім, для того, щоб зацікавити інвесторів та розпочати будівництво таких трас, необхідно внести зміни в законодавство про концесії, підкреслюють в Укравтодорі. Вони вже розроблені і передбачають підсилення гарантійних забов’язань держави перед потенційним будівельником. Але, якщо такі зміни будуть прийняті, чи не вийде, що будівництво і функціонування платних трас доведеться оплачувати всім українцям?

Голова правління громадської організації «Моя дорога» Роман Хміль впевнений, що так і буде. На його думку, проекти по будівництву платних доріг в Україні нерентабельні через низьку інтенсивність руху та бідність населення. На думку експерта, при наявності альтернативної безкоштовної дороги українці масово не будуть платити 130 гривень за більш швидкий і комфортний проїзд. А для того, щоб платна дорога окупалася, по ній мають їздити мінімум 18 тисяч осіб.

У Європі концесійні дороги складають менше, ніж 1% всіх автошляхів. Партнерство з приватними компаніями в інфраструктурних проектах, звичайно, варто розвивати, але ключовим інвестором в будівництво доріг в будь-якому разі залишається держава. Перш, ніж починати будівництво платних доріг, потрібно ретельно порахувати, скільки реально, а не на папері, вони зможуть приносити прибутків. А відтак, чи потрібні взагалі.

загрузка...
Еще одна новость

Порошенко, почуй! Міноборони просить, щоб «Богдан» усунув недоліки своїх «санітарок»

06.03.2018 г. в 23:12, www.pravda.com.ua

Міністерство оборони направило лист корпорації «Богдан» з пропозиціями щодо вдосконалення санітарних машин, які працюють у зоні АТО. Причиною такого звернення стали нарікання на часті поломки автомобілів, які армія закуповує у «Богдана». Член Ради волонтерів при Міноборони Валентина Варава каже, що санітарний «Богдан» – нормальна машина для використання…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Для власників “євроблях” знайшли вихід: є подробиці

06.03.2018 г. в 23:12, strana.ua

Власникам автомобілів на європейських номерах пропонується вносити до державного бюджету символічний внесок. Про це заявив глава підкомітету Верховної Ради України з питань удосконалення Податкового кодексу Олександр Кірш. Таке рішення знайшов податковий комітет Верховної Ради для автомобілів з європейської реєстрацією. За його словами, в…

Прочитать новость
загрузка...

Больше новостей

загрузка...

© 2013-2018 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть