ГПМ-54 – протипожежний броньований монстр на базі танка

09.03.2018 г. в 15:11, uprom.info

Використання шасі танків, які перебувають на озброєнні, для розробки інженерних машин різного ґатунку, дуже розповсюджена у світі практика. Не став виключенням і Радянський Союз. Так, на базі танка Т-54 фахівцями 482-го конструкторсько-технологічного центру міністерства оборони СРСР (м. Київ) для оснащення пожежних частин військ цивільної оборони була розроблена пожежна машина високої прохідності ГПМ-54. Дрібносерійне виробництво машин цього типу на базі танків Т-54 та Т-55 освоїв 17-й бронетанковий ремонтний завод (м. Львів).

При переобладнанні середнього танка під пожежну машину в його конструкцію вносилися такі зміни:

знімалася башта з артилерійською системой та боеукладка;

зрізали броньові листи даху над відділенням управління та бойовим відділенням;

частково зрізали бортові броньові листи з метою зменшення ваги машини;

в носовій частині корпусу, на місці відділення управління, встановлювалась кабіна для розміщення механіка-водія і командира машини;

над бойовим відділенням встановлювалася цистерна для води з баком для піноутворювача (ємність бака для піноутворювача – 1100 л, ємність цистерни для води – 9000 л);

над дахом силового відділення ставили відкидний кузов, в якому розміщені порошкова установка та пожежно-технічне обладнання (водомет з насосом ПН-60Б);

встановлювалась уніфікована система протипожежного обладнання, фільтровентиляційна установка ФВУ-15;

в носовій частині встановлювався бульдозерний відвал БТУ-55 для виконання заходів по ліквідації вогнища пожежі;

Броньований корпус забезпечує захист екіпажу і дозволяє використовувати машину для гасіння лісових пожеж, пожеж на складах боєприпасів, вибухових і паливно-мастильних речовин.

Наявність фільтровентиляційної установки дозволяє використовувати ГПМ-54 в умовах зараження радіоактивними або сильнодіючими отруйними речовинами (зокрема, для ліквідації пожеж на підприємствах хімічної промисловості).

ГПМ-54 використовувалися при ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році та гасінні пожеж на складах ракетно-артилерійських боєприпасів.

У 2005 році був розроблений варіант ГПМ-54-01, який відрізнявся встановленням іншої гідравлічної системи, бульдозерного обладнання ТБС-86. Машина пропонувалась на експорт.

Тактико-технічні характеристики:

ГПМ-54 ГПМ-54-01

Бойова масса, т 43

Екіпаж, чол 2 2+1

Довжина корпусу, мм 6340

Ширина, мм 3270

Висота, мм 3700

Витрата палива на трасі 190-210 л/100 км

Витрата палива на одну годинуроботи насосної установки, л 53 – 63

загрузка...
Еще одна новость

Родился в рубашке: мотогонщика от смерти отделило несколько сантиметров (Видео)

09.03.2018 г. в 15:11, telegraf.com.ua

Неудачный старт едва не закончился гибелью для гонщика. Трагедией едва не завершилась гонка для бразильского мотогонщика Данило Берто. После неудачного старта Берто, стартующий во втором ряду, упал и, чтобы не оказаться под колесами, решил убежать с трассы. Пробежка едва не стала последней для Данило – всего сантиметры его отделили от столкновения…

Прочитать новость
И еще это можно почитать

Спортивный ЗАЗ, который мог перевернуть украинский рынок

09.03.2018 г. в 15:11, autonews.ua

Из стен Запорожского автомобильного завода вышло много разных моделей. Еще больше автомобилей так и не стали серийными моделями. Среди них и спортивный автомобиль типа «багги», созданный на агрегатах ЗАЗ-968А. Автомобиль был представлен в 1977 году. Заводскими спортсменами такие автомобили строились и ранее, однако именно эта конструкция была представлена…

Прочитать новость
загрузка...

Больше новостей

загрузка...

© 2013-2018 AvtoVod
info@avtovod.org.ua

Закрыть
Нажмите «Нравится» и читайте автомобильные новости в Facebook!
Спасибо, я не хочу больше это видеть