Хаос на дорогах: про що бояться говорити в МВС?

24.03.2018 р. в 18:01, autonews.ua

Україна — єдина країна на пострадянському просторі, так і в Європі точно, де немає ні офіційного органу, який би займався статистикою ДТП, ні методики і механізму їх обліку. Про це розповів правозахисник, заступник голови Координаційної ради Загальнонаціонального форуму безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв журналістам АutoNews Відповідно до звітів за кількістю ДТП, найсумніша ситуація була в 2006 році — тоді на дорогах було зафіксовано 9000 смертей. Більше такої кількості смертельних випадків на дорогах у нас не було. Чому так?

Якщо пам’ятаєте, в 2006-му році пішов різкий стрибок за показником автомобілізації — тоді активно запрацювала програма кредитування. У той час практично кожна працююча людина могла дозволити собі взяти автомобіль в кредит. І ось тоді різко збільшилася кількість правопорушень на дорогах. Тоді ж почали активно говорити, що необхідно впроваджувати автоматичну фіксацію правопорушень. Але завдяки невдалому на той час експерименту якраз вдалося погасити різке зростання рівня аварійності.

У 2007-2009 роках кількість ДТП зменшилася, і в 2010 році автоматичну фіксацію скасували. Після цього деякий час ситуація залишалася стабільною. Потім ми вступили в етап реформування правоохоронних органів, після чого у нас звучать найрізноманітніші цифри, але довіри до них немає і бути не може. Справа в тому, що Кабінет міністрів взяв та й скасував свою ж власну постанову, яка визначає механізм та методику обліку дорожньо-транспортних пригод. Ми єдина країна на пострадянському просторі, так і в Європі точно, де немає ні офіційного органу, який би займався статистикою ДТП, ні методики і механізму їх обліку.

«Нещодавно я брав участь в міжнародному семінарі, де були представники Грузії, Азербайджану, Вірменії та низки інших країн, і перше питання, яке там обговорювалося, — це якраз механізм обліку ДТП. Всі ці країни з гордістю розповідали про свої методи. Україна — єдина країна, яка заявила, що не веде ніякого обліку. А не забудемо ще і про те, що в Європі існує ціла система ADAC, яка присвячена цій проблематиці. Можна говорити про цілий європейському стандарті обліку…» — розповідає Володимир Караваєв. І дійсно, облік надзвичайно важливий. Це не просто цифри статистики — там щось сталося ДТП, де травмувалися двоє людей і загинули три людини. Облік дозволяє виявляти причини, чому та чи інша аварія сталася. Власне, в цьому і є його головна функція.

Виявивши причину, ми зможемо шукати механізми усунення цих сумних подій, в яких гинуть і страждають люди. Чому у нас цього не відбувається? У мене тільки одне пояснення — швидше за все, зростання аварійності на дорогах у нас досяг такого піку, що відповідні органи, і поліція в тому числі, просто бояться говорити про це вголос. Їм простіше назвати будь-яку цифру зі стелі. Мовляв, давайте скажемо, за рік у нас загинули три тисячі на дорогах. При тому, якщо порівнювати цю цифру із показником у дев’ять тисяч, то здається, що начебто все не так погано. Однак, перевірити ще раз, скільки насправді гине людей на дорогах — три, дев’ять, а може тридцять і п’ять тисяч, сьогодні нереально.

Цікаві автомобільні публікації

Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости
Автовыкуп: почему это выгодно, что нужно знать Самое основное преимущество услуг по выкупу авто компаниями - это скорость продажи, при том, что владелец авто может получить за машину 95-97% от рыночной стоимости.
Усовершенствовать Ланос: аксессуары и комплектующие Chevrolet или Daewoo Lanos, который стал классикой своего сегмента, предлагает владельцам уникальную возможность дополнить свой автомобиль разнообразными аксессуарами и комплектующими. Существует несколько важных элементов, которые могут сделать ваш Ланос еще более стильным и функциональным – какие же?
Терміновий викуп автомобілів у Києві: швидке та зручне рішення для власників У світі постійно змінюються обставини, і іноді власники автомобілів знаходяться в ситуаціях, коли терміновий викуп стає єдиним виходом. У цьому контексті велику популярність отримав викуп авто в Києві. Однією з провідних компаній у цьому напрямку є "AvtoPride", яка пропонує широкий спектр послуг для власників транспортних засобів.
Новый Toyota Hilux: совершенство в каждой детали Toyota Hilux - икона надежности и мощи в мире пикапов. Тойота Хайлюкс от Сити Плаза продолжает легенду, предлагая выдающуюся производительность, внедорожные возможности и стильный дизайн.
Еволюція автомобільних двигунів: від перших бензинових до сучасних електричних систем Перші двигуни ДВС були з одним циліндром і, щоб зробити силовий агрегат потужнішим, доводилось збільшувати об'єм циліндра. Згодом стали досягати більшої потужності шляхом збільшенням кількості циліндрів.
Виды боковых зеркал Хороший обзор и безопасность во время езды или парковки — ключевые параметры, которые дают боковые зеркала. Более того, законодательно автомобиль не может ездить по дорогах общего пользования без этих комплектующих или с разбитым зеркальным полотном.
Амортизаторы для надежной дорожной уверенности от УКР ПАРТС Работоспособные амортизаторы автомобиля играют ключевую роль в обеспечении комфорта и безопасности во время движения. Автомобиль подвергается воздействию разнонаправленных сил, которые могут повлиять на его управляемость и стабильность.
Ще більший та потужніший: чим здивує оновлений пікап Mitsubishi L200? Нещодавно у Таїланді відбулась презентація шостого покоління легендарного пікапа L200. Він збудований на новій рамі, має сучасніший салон та потужніший двигун.
Автомобільний газ: «задують» чи «надують»? Експерти перевірили якість блакитного палива на АЗС.
Японські чи китайські мотоцикли Мотоцикли – транспорт впевнених у собі людей, що цінують свободу, відчуття польоту та швидкість. Надійні «залізні друзі» є у багатьох випадках незамінними, і реальність така, що не лише байкери, але й пересічні водії постають перед потребою придбати техніку, яка служитиме довго і якісно. І при цьому коштуватиме порівняно недорого – адже економічної кризи в країні оминути не вдається нікому.
Когда менять воздушный фильтр Фильтрующие элементы – детали, отвечающие за защиту и нормальное функционирование ДВС.

Більше новин