Ринок бензину А-95 переповнений небезпечною для авто і людей «бодягою»

Ринок бензину А-95 переповнений небезпечною для авто і людей «бодягою»

12.09.2022 р. в 10:37, Інститут споживчих експертиз

Паливна криза в Україні скінчилася. Дякувати за це слід, перш за все, імпортерам, які за декілька місяців переорієнтували постачання з країни-агресора на західні НПЗ, а по-друге – нашому уряду. Рішення про фактичне скасування стандарту Євро 5, а точніше, про легалізацію норм стандартів Євро 4 та Євро 3 було своєчасним і дозволило наповнити ринок.

Але свято виявилося зі «сльозами на очах» - всілякі бодяжники та «самовари» викинули на ринок неймовірну кількість неякісного і тому небезпечного пального. Звичайно, це краще, ніж якби його зовсім не було. Але реальність така, що нелегальні виробники зробили висновок, що більше взагалі не існує ніяких стандартів. Зараз дві заправки «до повного» можуть призвести до повної поломки авто. Інститут споживчих експертиз вперше з початку війни провів дослідження бензину А-95. Як виявилося, великий відсоток паливних ритейлерів не ризикує зв'язуватися з «бодягою», і не змінює репутацію на миттєвий прибуток. Але ті, у кого репутації не було ніколи, відкрили «всі крани» і шахраюють більше,ніж раніше. Де безпечно заправлятися, розповіли експерти столичного Інституту споживчих експертиз.

Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА). Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох «діжках», у Києві та Дніпрі. Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки.

Експерти розділили результати, отримані в лабораторії на зони – зелену, синю та червону. Виходячи з нових ввідних, зони розділили так – у першу потрапили мережі, результати яких відповідали нормативам Євро-5, тобто європейське пальне. Синю – зона Євро 4 (порушення за довоєнними нормативами), але з незначними відхиленнями. І нарешті, червона – сюди потрапили мережі, пальне на яких взагалі не відповідало жодним нормативам, і яке взагалі не є бензином, а являє собою певну паливну суміш. Заправка таким сурогатом гарантовано призведе до знищення двигуна сучасного авто.

Проби були відправлені до сертифікованої лабораторії, де їх досліджували на відповідність до нормативів профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро5). Зразки були перевірені за основними параметрами – октанове число, вміст сірки та об'ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.

Зелена зона

У зеленій зоні лідерів опинилися 7 мереж - WOG, ОККО, KLO, PRIME, AVANTAGE 7, ZOG та ANP. Насамперед було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число. Норматив встановлено на рівні не нижче 95 одиниць. У WOG рекордний запас (97,7 од.). Відмінно – ОККО (96,8), KLO (96,8). У PRIME, AVANTAGE 7, та ZOG – більше 96-ти од. При таких показниках двигун працює на повну потужність, це явний маркер заводського європейського палива. Далі подивилися на вміст сірки, одним з найважливіших показників, який є показником довгого «життя» двигуна. Мінімальне значення виявлено у бензині А-95, придбаному в мережі WOG (7 мг/кг), KLO та запорізькій ZOG (по 7 мг/кг). Це із запасом перевищує допуски Євро 5. Що стосується вмісту ароматичних вуглеводнів, то у всіх учасників значення в межах норми, найкращий показник у ОККО – лише 14,7 %, AVANTAGE 7 (28.5). Далі було перевірено ще один важливий показник – вміст бензолу. Цієї токсичної речовини в бензині має бути якнайменше, оскільки збільшення його кількості прямо впливає на зменшення ресурсу двигуна. Тут результати полярні, але все у допусках. Найменша кількість – у PRIME (0,19 % при нормі не вище 1%) та ОККО (0,21%).

Синя зона

Тут виявилися дискаунтери BVS та NEFTEK. Незначне відхилення від стандарту Євро 5 зафіксовано у BVS за вмістом сірки –14 мг/кг.

Червона зона

У червоній зоні – суцільна «радість» для любителів економії. Бензин А-95 у мереж БРСМ НАФТА, MARSHALL, NPG, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА та просто безіменних діжок на узбіччі – це машина часу. Часу, який відсилає автолюбителів у 90-ті та до епохи карбюраторів. У MARSHALL, ВЕСТА, NPG та УКРПЕТРОЛЬ октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць. А це чіткий маркер саморобного палива, виготовленого в кустарних умовах. Але «рекордсмени» просто ввели в ступор експертів – суміш, куплена на АЗС RUR в Кіровоградській області – 78,8 одиниць! Не відстала і «діжка» у Києві – 85,8 одиниць. Прямий наслідок ціни на 10 грн./літр менше від конкурентів. Це серйозне порушення, оскільки двигуни сучасних автомобілів чітко налаштовані відповідний рівень октанового числа. Заправка бензином із зниженим октаном як мінімум збільшить витрату палива та зменшить потужність двигуна, а як максимум може призвести до тотальної поломки паливної апаратури. Що стосується шкідливої для екології та повітря сірки – то перевищення практично в двадцять сім (!) разів було виявлено у зразку БРСМ НАФТА (277 мг/кг при нормі не більше 10). Але і тут виявився «рекорд» - кількість сірки у пробі УКРПЕТРОЛЬ перевищує норму в 64 рази, тобто 640 мг/кг. Це щось неймовірне. Але найбільшою проблемою виявився вміст бензолу, дворазове і більше перевищення допустимого рівня цієї токсичної речовини виявлено у абсолютно у всіх аутсайдерів. Так, в зразку бензину А95, який було придбано на АЗС мережі RUR, в лабораторії знайшли абсолютний «рекорд» за весь час досліджень – 10,2 % (!!). Це в десять разів більше граничної норми! Нагадаємо, це небезпечна сполука, від якої утворюється нагар та відбувається перегрів двигуна. При таких захмарних вмістах бензолу, проблеми зі здоров'ям у водіїв та пішоходів практично неминучі. Як і майже однозначна поломка автомобіля, витрата коштів і нервів.

Загалом, результати дослідження наштовхують на цілком очевидні висновки. У той час, поки лідери ринку по всіх закутках Європи контрактують обсяги нормального палива, «бодяжники» користуються складною ситуацією та заробляють надприбутки на нашому здоров'ї та бюджетах автомобілістів. При цьому вже навіть не намагаються дотримуватися хоч якихось правил. Інвестують десятки мільйонів гривень у нові «виробництва», оскільки легальних НПЗ більше не залишилося, вони зруйновані ракетними ударами агресора. При цьому виникає й інше питання – вони мали логістичні можливості, коли ринок задихався від дефіциту, але вони не поспішали їх задіяти. Чи не схоже це на свідомий саботаж? Відповідь мають надати відповідні органи. Важливо пам'ятати, що Перемога не за горами, і у мирному житті не має бути жодного контрафакту та підробок. Із цим необхідно боротися. І думати про це треба вже зараз.

АЗС (дослідження по ДСТУ 7687:2015)Октанове число (дослід. метод) (норматив – не менш 95 од.)Вміст сірки, (норматив не більше 10 мг/кг)Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів (в %, не більш 35)Об’ємна частка бензолу (в %, не більш 1.0)
WOG97,7725,50,68
ОККО96,8914,70,21
PRIME96630,70,19
КLO96,87290,93
AVANTAGE 796328,50,97
ZOG96,1731,60,45
ANP96,3929,00,95
BVS97,21430,40,98
NEFTEK96,310290,95
БРСМ НАФТА97,127737,32,40
MARSHALL93,388,22,39
ВЕСТА923534,42,27
RUR78,81024,110,20
NG9615025,41,64
УКРПЕТРОЛЬ93,564020,42,91
NPG93,46810,82,86
БОЧКА 1 (КИЇВ)85,82210,42,34
БОЧКА 2 (ДНІПРО)95,82030,82,12

Цікаві автомобільні публікації

Особенности выбора и ухода за шинами и дисками При эксплуатации автомобиля одним из важных аспектов безопасности и производительности являются шины и диски. Эти два элемента несут на себе ответственность за сцепление с дорогой и комфорт вождения. При выборе шин необходимо обращать внимание на их тип, размер, сезонность и индексы нагрузки и скорости
Автовыкуп: почему это выгодно, что нужно знать Самое основное преимущество услуг по выкупу авто компаниями - это скорость продажи, при том, что владелец авто может получить за машину 95-97% от рыночной стоимости.
Усовершенствовать Ланос: аксессуары и комплектующие Chevrolet или Daewoo Lanos, который стал классикой своего сегмента, предлагает владельцам уникальную возможность дополнить свой автомобиль разнообразными аксессуарами и комплектующими. Существует несколько важных элементов, которые могут сделать ваш Ланос еще более стильным и функциональным – какие же?
Терміновий викуп автомобілів у Києві: швидке та зручне рішення для власників У світі постійно змінюються обставини, і іноді власники автомобілів знаходяться в ситуаціях, коли терміновий викуп стає єдиним виходом. У цьому контексті велику популярність отримав викуп авто в Києві. Однією з провідних компаній у цьому напрямку є "AvtoPride", яка пропонує широкий спектр послуг для власників транспортних засобів.
Новый Toyota Hilux: совершенство в каждой детали Toyota Hilux - икона надежности и мощи в мире пикапов. Тойота Хайлюкс от Сити Плаза продолжает легенду, предлагая выдающуюся производительность, внедорожные возможности и стильный дизайн.
Еволюція автомобільних двигунів: від перших бензинових до сучасних електричних систем Перші двигуни ДВС були з одним циліндром і, щоб зробити силовий агрегат потужнішим, доводилось збільшувати об'єм циліндра. Згодом стали досягати більшої потужності шляхом збільшенням кількості циліндрів.
Виды боковых зеркал Хороший обзор и безопасность во время езды или парковки — ключевые параметры, которые дают боковые зеркала. Более того, законодательно автомобиль не может ездить по дорогах общего пользования без этих комплектующих или с разбитым зеркальным полотном.
Амортизаторы для надежной дорожной уверенности от УКР ПАРТС Работоспособные амортизаторы автомобиля играют ключевую роль в обеспечении комфорта и безопасности во время движения. Автомобиль подвергается воздействию разнонаправленных сил, которые могут повлиять на его управляемость и стабильность.
Ще більший та потужніший: чим здивує оновлений пікап Mitsubishi L200? Нещодавно у Таїланді відбулась презентація шостого покоління легендарного пікапа L200. Він збудований на новій рамі, має сучасніший салон та потужніший двигун.
Автомобільний газ: «задують» чи «надують»? Експерти перевірили якість блакитного палива на АЗС.
Японські чи китайські мотоцикли Мотоцикли – транспорт впевнених у собі людей, що цінують свободу, відчуття польоту та швидкість. Надійні «залізні друзі» є у багатьох випадках незамінними, і реальність така, що не лише байкери, але й пересічні водії постають перед потребою придбати техніку, яка служитиме довго і якісно. І при цьому коштуватиме порівняно недорого – адже економічної кризи в країні оминути не вдається нікому.
Когда менять воздушный фильтр Фильтрующие элементы – детали, отвечающие за защиту и нормальное функционирование ДВС.

Більше новин